Sociálne siete

Článok na Marketing pre salóny: Ako získať sledovateľov na Facebooku

12 tipov ako získať sledovateľov na Facebooku

Nedarí sa vám nazbierať sledovateľov na Facebooku? Premýšľate, ako je možné, že niektoré salóny a profesionáli krásy majú také obrovské množstvo “followerov”? V tomto článku vám prezradím 12 tipov ako získať sledovateľov na Facebooku.

1. Zacieľte na správne publikum

Nezameriavajte sa len na kvantitu. Kľúčom k úspechu totiž nie je osloviť čo najviac ľudí, ale osloviť čo najviac správnych ľudí. Predstavte si svojho ideálneho zákazníka a odpovedzte na tieto otázky: 

  • Koľko má rokov, pohlavie, akú má prácu, má rodinu a deti?
  • Je z okolia alebo k vám dochádza?
  • Aký má problém, aké riešenie jej/mu vďaka vašim službám viete poskytnúť?
  • Na čo sa najčastejšie pýta?
  • Aké má pochybnosti, obavy?
  • Čo ho/ju dokáže potešiť?

Všetky informácie, ktoré dokážete o svojom ideálnom zákazníkovi zozbierať, viete použiť pri nastavovaní reklamy na Facebooku či pri vytváraní samotného obsahu na sociálne siete.

Zaujíma vás viac o tom, prečo a ako nájsť prototyp svojho ideálneho klienta? Odporúčam vám prečítať si tento článok.

Marketing pre salóny, citát

2. Chyba, kvôli ktorej môžete prísť o sledovateľov

Veľa salónov spravuje svoju Facebooku stránku akoby to bol súkromný profil nejakej osoby. Pravdaže chcete nadviazať so svojimi sledovateľmi blízky vzťah, ale netreba zabúdať na to, že sa stále jedná o profil určený na podnikanie. Vašich klientov predsa nezaujíma, že ste si kúpili nové auto, zatúlala sa vám mačka alebo aké chutné raňajky ste si pripravili, pokiaľ to nejakým spôsobom nesúvisí s vaším podnikaním, nie je to vtipné ani edukačné. Nechápte ma zle, istý level súkromných informácií je vhodný, ale treba si stanoviť hranicu.

3. Zostaňte v téme zdravia a krásy

Tento tip úzko súvisí s predchádzajúcim. Namiesto pridávania príspevkov, ktoré pre vašich sledovateľov nemajú žiadnu pridanú hodnotu či sa netýkajú oblasti, v ktorej pôsobíte, sústreďte sa na to v čom ste dobrí. V čom podnikáte. Príspevky, ktoré na sociálnych sieťach zdieľate by sa totiž tejto oblasti mali držať. Samozrejme nemali by ste donekonečna omieľať to isté, rovnaké informácie o tej istej procedúre či dookola fotky pred a po. Striedajte formáty – premeny, videá zo zákulisia, vtipné hlášky, meme, novinky, inšpirácie zo sveta, návody atď. – ale vždy sa držte oblasti, v ktorej pôsobíte

Obrázok, oblasť zdravia a krásy

4. Váš beauty tím môže priložiť ruku k dielu

Pravdepodobne Facebook profil vášho salónu spravujete sami alebo nejaká vybraná osoba z vášho tímu. Avšak zvyšok vašich zamestnancov môže tiež jednoduchým spôsobom pomôcť. Stačí, keď budú taktiež sledovať profil vášho salónu a zdieľať jeho príspevky medzi svojimi priateľmi a rodinou

5. Špeciálna ponuka priláka nových sledovateľov

Podľa jednej nedávnej štúdie až 41 % používateľov Facebooku dalo “Páči sa mi to” na stránku, aby získali nejaký darček či špeciálnu zľavu. 28 % tak spravilo, aby sa zúčastnili nejakej špeciálnej ponuky či súťaže.

Čo z toho vyplýva?

Množstvo používateľov Facebooku vyhľadáva zľavy, darčeky či súťaže, takže ak si chcete nejakých rýchlo nazbierať, toto je jedna z možností. 

Dávajte si však pozor pri ponúkaní zliav – ak to budete robiť často, klienti si na to zvyknú a už nebudú mať o vaše služby či produkty záujem, pokiaľ na ne nebude opäť zľava. Pár príkladov, ako rozumne ponúkať zľavy či špeciálne darčeky som zhrnula v článku Ako využiť Black Friday v salóne krásy.

6. Získajte zdieľania

Zdieľania sú jeden z najlepších spôsobov ako nájsť nových sledovateľov. Získavajú sa ťažšie než like či komentáre, ale o to sú cennejšie.

Prečo?

Pretože hoci like a komentár ukazujú, že sú vaši sledovatelia aktívni, len sťažka sa vďaka nim dostanete pred nové publikum. Avšak zdieľaním získavate priestor ukázať sa potenciálnym zákazníkom. Ak niekto zdieľa váš post alebo rovno celý profil, v podstate sa jedná o odporúčanie, preukázanie dôvery a podporu.

Zaujíma vás viac spôsobov, ako komunikovať a propagovať svoje podnikanie na Facebooku? V kurze Facebook na Maximum nájdete kopec tipov, naučíte profesionálne spravovať svoju Facebook stránku a nastavovať reklamné kampane.

online-kurz-marketing-maximum

7. Kvalitným príspevkami prilákate sledovateľov

Nepridávajte nejaký príspevok len preto že musíte. Ak nemáte čo svojim sledovateľom povedať, radšej mlčte. Opäť totiž platí, kvalita nad kvantitu.

Snažte sa, aby popisy k príspevkom neboli pridlhé a zároveň, aby boli priateľské. Menej je viac. Ľudia obvykle preskakujú dlhé popisy, preto sa snažte byť struční. Ďalšie tipy:

  • Používajte krátke vety.
  • Pridajte smajlíka na vyjadrenie emócie. (Ale nepreháňajte to s nimi.)
  • Text v odrážkach sa číta ľahšie.
  • Používajte hashtagy.

A čo je veľmi dôležité, dávajte pozor na gramatiku. Gramatické chyby a preklepy nevrhajú na váš profil dobrý obraz. Vytvárajú dojem, že nie ste profesionál, alebo že vám chýba cit pre detail – a to nie sú vlastnosti, ktoré ľudia u beauty špecialistu vyhľadávajú.

8. Vytvárajte oku lahodiace vizuály

To je samozrejmosť. Bez pekných obrázkov/videí si na sociálnych sieťach neškrtnete. Reálne totiž máte na sociálnych sieťach len pár sekúnd, aby ste diváka zaujali, preto sú kvalitné a zaujímavé vizuály nevyhnutnosťou. 

Ako beauty špecialisti máte veľa možností. Môžete pridávať napr. videá z procedúr vo forme krátkych a dynamických zostrihov, premeny (v dobrej kvalite a svetle), zaujímavosti a tipy. 

9. Vyhnite sa tvrdému predaju, radšej stavte na inšpirovanie a poradenstvo

Používajte pravidlo 80:20.

Paretovo pravidelo v marketingu na sociálnych sieťach - infografika

Zhruba 80 % vašich príspevkov by malo byť nepredajných. Do tejto kategórie teda spadajú formáty, ktoré som spomínala v predchádzajúcom tipe. V podstate tu môže spadať všetko, čo nie je priamo predajné, respektíve to neobsahuje výzvu k nákupu.  

Zvyšných 20 % môže byť tzv. “hard sell” – po slovensky “tvrdý predaj”. To znamená zľavy, špeciálne ponuky, nabádanie ku kúpe.

Pre zaujímavosť, pravidlo 80:20 (alebo tiež označované ako Paretovo pravidlo) sa dá aplikovať aj na bežný život či napríklad pri učení sa. Jeho význam sa ľahko mení v závislosti od oblasti, na ktorú ho chceme aplikovať, ale vo svojej podstate vám môže veľmi pomôcť napríklad pri nastavovaní svojho time managementu.

Obrázok - interiér salónu

10. Komunikujte s lokálnymi podnikmi 

Ak chcete získať viac sledovateľov, musíte sa socializovať (nakoniec, volá sa to sociálna sieť, všakže?). Označujte lokálne podniky vo svojich príspevkoch a možno sa ani nenazdáte a oni daný príspevok prezdieľajú, čím oslovíte nové publikum. Vždy si však vyberajte podniky, ktoré majú podobného ideálneho zákazníka ako vy. 

11. Pridajte do svojich príspevkov CTA

Pozn. CTA (call-to-action) = výzva k akcii

Ak do svojich príspevkov na Facebooku pridáte výzvu k akcii, jednoducho napoviete ľuďom, čo od nich očakávate – Zavolať, Zdieľať, Zobraziť viac, Rezervovať. Chápete, čo tým myslím.

Tieto výzvy sa dajú pridať pri nastavovaní reklamy, ale ak nechcete príspevok sponzorovať, také nenápadné CTA môžete zakomponovať aj do popisu fotky. Napríklad: “Ak chcete vedieť viac, neváhajte a zavolajte na toto číslo +421 XXX XXX XXX”. 

12. Propagujte svoj profil na všetkých svojich komunikačných kanáloch

Dajte ľuďom vedieť, že máte Facebook profil. Možno by sa vám váš obsah páčil, ale doteraz vôbec netušili, že nejaký Facebook profil máte. Preto:

  • majte na webovej stránke svojho salónu odkaz na váš Facebook profil,
  • odkazujte naň aj cez svoje ostatné sociálne siete,
  • umiestnite do salónu plagát alebo iný grafický prvok s informáciou o vašom Facebook profile,
  • pridajte odkaz s názvom vašej Facebook stránky aj na váš cenník, darčekové poukazy či ďalšie propagačné materiály,
  • ak využívate e-mail marketing, nezabudnite na konci každého newslettra pridať odkazy na svoje sociálne siete.

Chcete sa naučiť ďalšie cenné tipy a nastaviť si správnu marketingovú stratégiu? V kompletnom online marketingovom kurze sa naučíte spravovať svoje sociálne siete na profesionálnej úrovni či zistíte, ako zvýšiť povedomie o svojom podnikaní, vďaka čomu si získate viac klientov. 😉

marketingovy-kurz-marketing-salon

Zhrnutie: 12 tipov ako získať sledovateľov na Facebooku

  1. Zacieľte na správne publikum.
  2. Nepristupujte k svojmu business profilu ako k tomu osobnému.
  3. Neodbočujte priveľmi od témy.
  4. Požiadajte váš tím o like a zdieľanie.
  5. Vytvorte špeciálnu ponuku výmenou za sledovanie.
  6. Získajte sledovania pomocou zdieľaní.
  7. Píšte kvalitné popisy k príspevkom.
  8. Vytvárajte oku lahodiace vizuály.
  9. Vyhnite sa tvrdému predaju.
  10. Komunikujte s lokálnymi podnikmi.
  11. Pridajte do príspevkov výzvu k akcii.
  12. Propagujte svoju Facebook stránku na všetkých komunikačných kanáloch.
Žiaden komentár. Buďte prvý kto ho pridá.

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Cart
  • No products in the cart.