Marketing

Článok na Marketing pre salóny - 5 dôvodov prečo potrebujete e-shop

5 dôvodov, prečo potrebujete e-shop

Viem, že ako beauty špecialisti ste si za ostatné obdobie prešli mnohými úskaliami a netrpezlivo čakáte, čo vám rok 2021 prinesie. V prvom rade vás chcem povzbudiť; vydržali ste! A aj napriek nepriaznivej situácii ste pripravení pokračovať vo svojom podnikaní.

Premýšľala som nad tým, akým spôsobom viete svoje podnikanie rozšíriť a moja rada znie – vytvorte si online obchod!

 

Prečo si vytvoriť e-shop?

E-shopy môžu fungovať aj počas pandémie. Overili sme si to počas uplynulého roka, keď sa mnoho prevádzok, obchodov, kamenných predajní zatvorených kvôli pandemickým nariadeniam premiestnilo do online priestoru. Vaši zákazníci vás chcú v týchto ťažkých časoch podporiť, ba čo viac, stále máte produkty, ktoré oni potrebujú.

Dnes vám prezradím dôvody, ktoré vás presvedčia, aby ste si čo najskôr otvorili svoj vlastný e-shop.

Teraz je ten najlepší čas vytvoriť úspešný online obchod, ktorý vám pomôže prekonať prekážky vytvorené pandémiou.

Ste pripravení? Poďme na to!

 

E-shop vám poskytne alternatívny zdroj príjmov, aj keď je váš salón zatvorený

 

1. E-shop vám poskytne alternatívny zdroj príjmov, keď je váš salón zatvorený

Rok 2020 nám ukázal, ako ľahko môžete stratiť svoje podnikanie, pokiaľ nemáte viaceré zdroje príjmov, rezervu či plán B. Pravdepodobne ste i vy sami zvažovali či to zvládnete.

Pracovali ste však príliš dlho a tvrdo, než aby ste sa tak ľahko vzdali. Zaslúžite si pokračovať vo svojej práci, hoci okolnosti vám nie sú práve naklonené.

Teraz sa naskytla príležitosť, ako môže vaše podnikanie narásť smerom, ktorý ste predtým nepoznali. Je to príležitosť naučiť sa niečo nové.

Keď budete mať e-shop, budete zarábať bez ohľadu na to, či je pobočka vášho salónu otvorená alebo nie.

 

Čo budete predávať, keď beauty služby sú väčšinou vykonávané osobne?

Už teraz máte produkty na predaj – počas prvej vlny pandémie vám na ne začal sadať prach na poličkách v salóne. Produkty na vlasy, pleť, farby, laky, gély… máte ich naskladnené alebo ich viete jednoducho zohnať od dodávateľov. Vaši zákazníci tieto produkty chcú – tak im ich dajte!

Môžete však popustiť uzdu kreativity a začať predávať nové značky či unikátne produkty, ktoré ste možno i sami vyrobili – masky, tričká, tašky, balíčky kozmetiky – čokoľvek, o čom si myslíte, že by to vaši zákazníci uvítali a kúpili.

 

Vaši klienti nakupujú online viac než kedykoľvek predtým - Marketing pre salóny

 

2. Vaši klienti nakupujú online viac než kedykoľvek predtým

Ľudia po celom svete v súčasnosti nakupujú online viac než kedykoľvek predtým. Online nakupovanie začalo výrazne narastať už v úvodných mesiacoch roku 2020. Medziročný marcový nárast e-commerce bol až 54%. (Zdroj)

Začali sme si doma šiť, kváskovať, a tak bolo otázkou času, kedy príde na rad aj beauty sektor. Zvýšené predaje pocítili napríklad aj zastrihávače vlasov a stúpla i sledovanosť beauty tutoriálov na YouTube (Zdroj). Stále chceme vyzerať dobre, a keď nemôžeme navštíviť našu kaderníčku, kozmetičku či nechtárku, musíme si zadovážiť vhodné produkty a robiť si kúry doma.

Dobre, teraz už viete, že dopyt by bol, ale ako zabezpečiť, aby si ľudia kupovali produkty od vás a nie od iných, väčších obchodov?

Tu je odpoveď: ľudia chcú podporiť lokálnych predajcov. Prieskum dokonca hovorí, že 3 z 5 zákazníkov dôverujú viac lokálnym predajcom. Až 77% ľudí dáva prednosť nákupu od svojich známych, pretože sa snažia podporiť miestny trh alebo skrátka pre dobré vzťahy s týmito predajcami. (Zdroj)

Navyše, ak pravidelne komunikujete na sociálnych sieťach, už ste si okolo seba stihli vytvoriť komunitu, ktorá vám dôveruje a ochotne od vás nakúpi. Ak ešte nemáte založený účet na sociálnych sieťach alebo hľadáte spôsoby, ako ho pozdvihnúť na nový level, odporúčam vám prečítať si Ako majstrovsky zvládnuť Facebook stránku salónu krásy. Komunita lojálnych zákazníkov či sledovateľov z Facebooku a Instagramu je teraz, viac než inokedy, pripravená nakupovať. Nastal teda čas ponúknuť im vaše produkty.

 

S e-shopom môžete pekne zarobiť - Marketing pre salóny

 

3. S e-shopom môžete pekne zarobiť

Dobre, práve sme asi narazili na jeden z najefektívnejších argumentov: e-shop vám môže pomôcť veľmi dobre zarobiť. Samozrejme, musíte sa oň starať a rozširovať povedomie o jeho existencii.

 

E-shop Pekné vlásky - homepage

 

Príkladom úspešného e-shopu je napríklad peknevlasky.sk. Na stránke svojho salónu si vytvorili podkategóriu, v ktorej predávajú produkty, s ktorými pracujú v salóne. Tento e-shop fungoval aj v čase, keď ešte kaderníctva neboli zavreté, pretože zákazníčky si skrátka zamilovali ich produkty a chceli ich používať aj doma.

 

Môžete začať s podnikaním v malom.

 

4. Môžete začať v malom

Nemusíte začať so širokou ponukou. Už ste predtým ponúkali darčekové poukazy? Začnite s nimi. Môžete k nim do ponuky pridať balíčky vašich najpoužívanejších pomôcok, ako trebárs kefy na vlasy, masážne valčeky, cestovné balíčky kozmetiky a pod. Ak hľadáte viac inšpirácií, odporúčam prečítať si článok Ako predávať beauty služby na sociálnych sieťach.

Začnite v malom a buďte kreatívni. Otestujte, o ktoré produkty je najväčší záujem, potom zväčšujte ponuku a propagujte svoj online obchod na sociálnych sieťach. O tom, ako si krok za krokom nastaviť jednoduchú reklamu na Facebooku sa dočítate tu.

 

Spustenie e-shopu nie je také komplikované

 

5. Spustenie e-shopu v skutočnosti nie je také komplikované

Mnoho beauty profesionálov sa bojí otvoriť si online obchod, pretože:

  • si myslia, že nemajú dosť času na študovanie technických nastavení,
  • si myslia, že na to nemajú potrebné zručnosti.

V skutočnosti založenie e-shopu netrvá tak dlho a zvládne to každý. Najťažšie je začať, prekonať strach a pustiť sa do toho.

Existujú viaceré možnosti, ako si založiť svoj e-shop. Môžete sa obrátiť na programátorov alebo môžete využiť stránky ako Shoptet, kde si svoj obchod vytvoríte sami. V každom prípade by váš e-shop mal odrážať podstatu vašej práce, filozofiu, s ktorou k nej pristupujete. Uistite sa, že dizajn obchodu je jednotný s vašou komunikáciou na sociálnych sieťach a celkovým dojmom z vášho salóna, aby si ho zákazníci automaticky vedeli prepojiť.

 

Na záver: Tipy, ako vyťažiť z vášho e-shopu maximum

  • Skontaktujte sa s vašimi distribútormi: zistite aké sú možnosti predaja produktov cez váš vlastný online kanál. Niektorí predajcovia majú už vopred nastavené podmienky predaja cez partnerov.
  • Pýtajte sa, čo vaši zákazníci chcú: skontaktujte svoje publikum na Facebooku, Instagrame a v e-mailovom zozname a opýtajte sa, čo by chceli vidieť vo vašej online ponuke. Opýtajte sa napríklad v príbehoch na Instagrame alebo v súkromnej správe. Keď od nich zozbierate odpovede, pridajte tieto produkty do vašej ponuky, prípadne ak v nej už sú, začnite ich viac propagovať.
  • Pripravte si plán: Keď viete, ktoré produkty sú najžiadanejšie, pripravte si plán, vďaka ktorému budú vždy dostupné. Vytvorte si napríklad zoznam 10 najobľúbenejších produktov a vždy sa uistite, že tieto produkty máte na sklade.
  • Stanovte si pevné ciele, ktoré chcete dosiahnuť: Koľko peňazí chcete mesačne zarobiť? Koľko produktov chcete mesačne predať? Zapíšte si svoje ciele a snažte sa ich naplniť. Vďaka tomu si budete vedieť jednoducho porovnať, v ktorej oblasti potrebujete zapracovať a bude vás to motivovať.

 

Žiaden komentár. Buďte prvý kto ho pridá.

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Cart
  • No products in the cart.