Komunikácia s klientom

Článok na Marketing pre salóny - 6 tipov ako dostať tringelt bez opýtania

6 tipov, ako dostať tringelt bez opýtania

Je pravdepodobné, že samotný tringelt od jedného klienta sa spočiatku môže javiť ako nízka suma, no v skutočnosti vám môže naozaj dopomôcť k vyššiemu zisku. Napríklad, ak váš salón počas dňa navštívia aspoň piati klienti a každý z nich vám nechá obslužné 2€, na konci mesiaca si zvýšite tržby o 200€. 

Prečítajte si niekoľko tipov, ako dostať tringelt bez opýtania.

Ako dostať tringelt bez opýtania

 

S troškou snahy sa tringelt môže stať jedným z hlavným vedľajších príjmov vášho salóna. Je samozrejmé, že žiadny profesionál krásy by nikdy nemal pýtať tringelt od klienta priamo.

 

1. Predávajte viac

Nato, aby ste motivovali vášho klienta zaplatiť viac za vašu službu, buďte autentická. Vaše návrhy a rady musia byť originálne a užitočné. Nikdy nenavrhnite niečo, čo váš klient skutočne nepotrebuje alebo nechce. Ste expert. Ak by váš klient potreboval regeneračnú kúru, ponúknite mu ju. Niekoľko užitočných tipov, ako s klientom komunikovať sme zhrnuli v článku Ako ohúriť klienta v kaderníctve.

Jedným z možných spôsobov, ako dostať tringelt, je zvýšiť celkový účet. Môže to pripadať úplne jasné, no je to niečo, čo by ste mali zvážiť vo svojej nad-rámcovej predajnej stratégii.

Kompletný postup, čo všetko potrebujete zohľadniť pri vytváraní alebo aktualizácii vášho cenníka nájdete v článku Ako správne zostaviť cenník v salóne.

 

Marketing pre salóny

 

2. Buďte výnimočným profesionálom

Ak pracujete v salóne, vo wellness alebo v holičstve, nájdite spôsob, ako vyniknúť vo svojom tíme. Je väčšia pravdepodobnosť, že vám klienti priplatia ak cítia, že ste profesionál, ktorý je niečím jedinečný a venuje všetku svoju pozornosť iba svojmu klientovi. Vyniknúť môžete svojou povahou, priateľským prístupom či úprimným záujmom o klienta.

Ďalší spôsob, ako vyniknúť medzi svojimi kolegyňami je oblečenie. Ak máte v práci uniformu, noste zaujímavú bižutériu. Možno tomu neveríte, no výskum vás presvedčí o opaku. V štúdii o tom ako dostať vyšší tringelt výskumníci zistili, že servírky, ktoré nosili kvety vo vlasoch, zaznamenali 17% nárast počtu tringeltov. (Zdroj).

Čím viac klientov vás bude vnímať ako jednotlivca, tým vyššie obslužné vám nechajú. Vždy sa predstavte podľa mena a nebojte sa ukázať svoju osobnosť vlastným štýlom obliekania.

 

3. Bavte seba aj klienta

Bolo potvrdené, že ak poskytnete klientom trochu zábavy, zvyšuje to percentuálny podiel v nechávaní obslužného. Preto začnite už pri príchode klienta do salónu. Ak bude musieť čakať v rade, ponúknite ho vodou, kávou alebo čajom. Navrhnite, aby si čítal magazíny, ktoré máte k dispozícii.

Majte v salóne zapnutú hudbu. Môže to byť vaše obľúbené rádio, playlist z Youtube alebo Spotify. Čím unikátnejšiu hudbu budete hrať, tým lepšie.

Heslo na Wi-Fi majte niekde jasne napísané. Poprípade vždy po ruke, ak by si náhodou klient pýtal heslo. Samotné heslo môže byť nápadité, napríklad niečo na štýl „milujemesvojupracu123“.

Ak klientka vo vašom kresle sleduje Instagram, Facebook alebo Youtube, odporučte jej nejaký dobrý obsah. Môže to byť nejaký návod na účes, ktorý by sa jej hodil alebo video, ktorého obsahom je starostlivosť o vlasy, make-up techniky, atď. Dnes je na internete veľká kopa kvalitného obsahu. Odporučiť môžete napríklad YouTuberky, ktoré sa venujú beauty odvetviu.

 

Instagram Jana Hrmová

 

 

4. Buďte osobnejší

Je dôležité, aby sa klient u vás necítil “ako na páse”. Klienti vám nechajú tringelt, keď sa cítia, že bolo o nich dobre postarané. Ak sa k nim budete chovať iba ako k ďalšiemu zákazníkovi, on sa k vám bude chovať iba ako k ďalšiemu stajlistovi.

Vždy klienta pozdravte krstným menom, a nebojte sa pripomenúť akúkoľvek tému, ktorú ste rozoberali naposledy. Ak je klient u vás po prvýkrát, zaujímajte sa o neho.

Po odchode klienta, venujte dve minúty času na spísanie poznámok. Môžu to byť požiadavky klienta, problémy s vlasmi alebo témy, o ktorých ste sa rozprávali. Určite si vždy zapíšte poznámku o tom, či vám klient nechal obslužné.

Bola tu naposledy, kvôli svadobnému účesu? Spýtajte sa ako sa na svadbe bavila. Blížia sa jej narodeniny? Opýtajte jej ako sa chystá upraviť si svoje vlasy alebo nechty a navrhnite, čo by sa jej hodilo.

Doprajte svojim klientom pocit jedinečnosti a uvidíte, že vám veľmi radi nechajú nejaké to euro navyše.

Ďalšie rady nájdete aj v článku Tipy, ako zapôsobiť na klientov rečou tela.

 

Ponúkajte klientom malé darčeky

 

5. Ponúkajte malé darčeky

Na Cornellskej univerzite Michael Lynn publikoval výskumný dokument, ktorý skúmal 14 štúdií o správaní sa klientov v súvislosti s nechávaním tringeltov. Zistili, že ak ponúknete klienta malým darčekom výrazne zvyšujete svoju šancu, aby vám dobrovoľne zaplatil viac.

Ponúknuť môžete vzorky produktov, ktoré považujete za vhodné pre daného klienta (nezabúdajte na osobný prístup).

Spravte si menšiu kalkuláciu. 250 gramov Popradskej kávy stojí 3,89€. Z jedného balenia viete ponúknuť cca 100 porcií. To je 0,04€ za jednu kávu. Vynaloženie 4 centov za jedného klienta stojí za tých pár eur, ktoré vám on rád nechá navyše. 😉

Ak by ste chceli posunúť predošlý bod o level vyššie, ponúknite alkoholické nápoje. Či už ide o pohár Prosecca alebo vína, uistite sa, že ste sa informovali u štátnej kontroly pre konzumáciu alkoholických nápojov vo vašej prevádzke.

6. Zamerajte sa na najštedrejších klientov

Buďte šikovným profesionálom a zamerajte sa najmä na tých klientov, ktorí vám nechávajú obslužné. Venujte im pozornosť, prečítajte si poznámky, a tak sa pripravte pred ich príchodom.

Každému klientovi sa snažte vyhovieť najlepšie ako viete, aj tým, ktorí vám tringelty nenechávajú. Ak budete takýmto spôsobom budovať svoju klientelu, výrazne si tým prilepšíte.

 

Zhrnutie

  • Nikdy nepýtajte tringelt priamo od klienta.
  • Buďte jedinečným profesionálom oblečením aj prístupom.
  • Úprimne sa zaujímajte a odporučte klientovi produkty, ktoré by si mohol dokúpiť.
  • Značte si do diára údaje ako komunikačné témy či predaj produktov, tringelt.
  • Ponúkajte malé darčeky, napr. vzorky produktov.
  • Lojálnych klientov odmeňte, dajte im pocítiť, že si ich vážite.
Žiaden komentár. Buďte prvý kto ho pridá.

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Cart
  • No products in the cart.