Sociálne siete

Článok na Marketing pre salóny: 7 spôsobov ako zaujať s Instagram stories

7 spôsobov ako zaujať s Instagram stories

Instagram ako miesto na prezentáciu vašich beauty služieb, by mal byť neodmysliteľnou súčasťou vašej online marketingovej stratégie. Často sa stretávam s tým, že Instagram je používaný nesprávne. Áno, dobre čítate, aj toto sa dá. V prvom rade, Instagram je vizuálna sociálna sieť, ktorá ponúka hravé možnosti ako zaujať (najmä s Instagram stories), preto je dôležité, aby ste si dávali záležať viac na vizuáloch vašej komunikácie ako na samotnom obsahu (texte a popisoch).

V jednom z posledných článkov o Instagrame, sme si detailne vysvetlili ako s Instapríbehmi začať. Ak ste tento článok ešte nečítali a Instagram nie je práve vaša parketa, predtým, ako si prečítate tento článok, odporúčam najprv nahliadnuť do článku Ako začať s Instagram stories.

Instagram k dnešnému dňu používa takmer 1 milión používateľov na Slovensku, pričom ide najmä o používateľov – ženy vo veku od 20 – 35 rokov. Keďže ide o vašu cieľovú skupinu na Instagrame treba byť naozaj aktívny. V tomto článku sa detailnejšie povenujeme aký rýchly (instantný) obsah môžete do svojich príbehov na Instagrame pridávať. Poďme na to.

 

Prečo vytvárať Instagram stories - Marketing pre salóny

 

Prečo vytvárať Instagram stories

Instapríbehy sú vďačným obsahom, pretože na vytvorenie jedného príbehu potrebujete max. 5 minút. Navyše nemusia byť perfektné tak, ako vaša galéria príspevkov. Stačí nahrať krátke 15 sekundové video, pridať vhodný gif, prípadne text a voila, obsah je na svete.

Instagram stories môžu byť použité na neskutočne veľa spôsobov. Je to vaša šanca kreatívne ukázať, v čom podnikáte, vynikáte, aké sú vaše služby a produkty spôsobom, ktorý nepôsobí príliš predajne a nútene.

Veľké množstvo ľudí si pozerá najmä instagramové príbehy, podľa prieskumu až 62 % používateľov Instagramu sa viac zaujímajú o produkt alebo službu po zhliadnutí Instagram stories. (zdroj)

Ak na svojom účte instagramové príbehy nevytvárate, z celého potenciálu tejto sociálnej siete čerpáte iba polovicu.

 

Čo je také skvelé na Instagram stories?

  • Insta stories ukazujú autentickosť a „pravé ja“ vášho podnikania. Vaša instagramová galéria je vyšperkovaná ako vitrína, Instagram stories ukazujú reálny život v salóne, nie sú naškrobené a pôsobia jednoducho.
  • Keďže po 24 hodinách zmiznú, nemusíte sa príliš zaoberať spracovaním a môžete sa s nimi viac hrať a testovať si rôzne prvky.
  • Príbehy si môžu pozrieť nielen vaši odberatelia, ale ktokoľvek, kto si prezerá váš profil.
  • Môžete si ich uložiť do „výberov“ alebo po anglicky do tzv. highlights. Vytvoriť si z nich kategórie, pričom používateľ si ich takto môže pozrieť všetky naraz.
  • Ponúkajú hru s používateľmi cez rôzny nálepky, ako napríklad – anketa, gify, kvíz, hudba, zbierka, otázky, atď.

Ak ste doteraz Instagram stories nepoužívali, je veľmi pravdepodobné, že keď objavíte, aké je používanie jednoduché a čo všetko ponúkajú, úplne vás dostanú. 😉 Ak ich už pravidelne pridávate, čítajte ďalej a inšpirujte sa, ako s Instagram stories jednoducho zaujať viac klientov.

 

Ako zaujať s Instagram stories? Zdieľajte, keď vás klienti označia

 

Zdieľajte, keď vás vaši klienti označia

Dá sa povedať, že je to považované za nepísané pravidlo, že keď vás niekto označí vo svojom príbehu, automaticky by ste ho mali spätne zdieľať. Odporúčam vám to tak aj vždy urobiť.

Keď prezdieľate instagramový príbeh, kde ste označená alebo „otagovaná“:

  • Je to najjednoduchší spôsob, ako ostať na Instagrame aktívna, aj keď nevytvoríte žiadny nový obsah.
  • Je to možnosť ukázať, že vaši klienti sú tak spokojní s vašou prácou, že sa to nehanbia ukázať svetu.
  • Vaši klienti ocenia, ak znova zdieľate Instagram stories, kde vás označili. Posilníte si s nimi profesionálny vzťah.
  • Ľudia si vždy radi pozrú, ako vyzerá vaša práca odfotená niekým iným. Dá sa povedať, že ide o skutočnejšie a uveriteľnejšie recenzie.
  • Navyše, čím viac zdieľate takýto obsah, ostatní klienti si to všimnú a budú vedieť, že je fajn vás označiť, lebo ich príspevok určite uverejníte na svojom účte. Ide o efekt snehovej gule.

 

označenie v Instagramovom príbehu

 

Napríklad NAF! Salon je perfektnou ukážkou, ako prezdieľať stories od klienta. Vždy to prezdieľajú jednotným štýlom, vymenia pozadie, pridajú pár gifov.

Keď vás niekto označí vo svojom príbehu, automaticky vám príde správa s týmto označením. Stačí iba kliknúť na „zdieľať vo svojom príbehu“ a následne tento príbeh dodatočne upraviť a hotovka.

V texte tiež môžete pridať nejaký komentár alebo poďakovanie a tento typ stories si následne ukladať do výberov. Napríklad do jedného konkrétneho, ktorý pomenujete „Naši klienti“ alebo „Moji klienti“. Voilá, jednoduchý spôsob, ako môžete s Instagram stories ešte viac zaujať.

 

Ako zaujať s Instagram stories? Zdieľajte, keď vás klienti označia

 

Zdieľajte hodnotenia vašich klientov

Všetci si chceme prečítať hodnotenie hotela, keď sa chystáme niekam na dovolenku. Záleží nám na tom, aby sme na danom mieste dostali kvalitný servis. To isté platí aj o vašich službách, preto je veľmi, veľmi dôležité, aby ste uverejňovali hodnotenia, ktoré vám nechávajú vaši klienti. Ľudia si váš Instagram prezerajú dennodenne, a sú to práve tí, ktorí u vás ešte nikdy neboli. Presvedčte ich, aby prišli!

Ide o hodnotenia, ktoré ste napríklad dostali na Facebooku, na Google Moja Firma alebo napríklad do e-mailu alebo do súkromnej správy v Messengeri, či na WhatsAppe. Dajte vedieť svetu, že vaši klienti sú s vašimi službami spokojní a zdieľajte ich aj v instagramových príbehoch.

Na vytvorenie pekného prepisu recenzie odporúčam nástroj Canva (čítaj Kanva), ktorý je bezplatný online grafický nástroj. Môžete si stiahnuť aj appku do mobilu. Vytvorenie peknej grafickej šablóny je naozaj jednoduché a hlavne to vyzerá krásne. Použiť môžete už aj vopred vytvorené šablóny priamo v Canve, ako je napríklad táto:

 

Grafický návrh s hodnotením od klienta

 

Pri vytváraní takéhoto instagramového príbehu je potrebné prekopírovať text hodnotenia, ktoré ste dostali a dosadiť ho do šablóny. Znie to komplikovane? Nebojte sa, je to veľmi jednoduché. 

Ak chcete vedieť viac o tom, ako pracovať v tomto grafickom nástroji, prečítajte si článok Ako vytvoriť darčekovú poukaz.

Kedykoľvek dostanete nové hodnotenie, určite ho zdieľajte v instagramovom príbehu, nezabudnite danú klientku označiť cez nálepku „zmienka“. Je veľmi pravdepodobné, že to klientka prezdieľa aj na svojom Instagrame, čím sa vlastne zvýši povedomie o vašom salóne.

Nakoniec si tento príbeh uložte vo svojom výbere „Hodnotenia“, aby klienti a potenciálni zákazníci mohli kedykoľvek nazrieť.

 

Ako zaujať s Instagram stories? Predstavte svojich kolegov

 

Predstavte svetu svojich kolegov

Máte vo vašom salóne kolegov alebo zamestnancov? Ak áno, garantujem vám, že vaši sledovatelia a potenciálni klienti chcú o nich vedieť viac. O to viac v prípade, ak máte novú posilu a váš klient bol pridelený práve alebo si vybral z možností práve tohoto profesionála.

Instagramové príbehy sú perfektným miestom, kde sa môžete všetci predstaviť v tom najkreatívnejšom svetle. 😉

Pozrite sa, ako to má spracované kanadský salón JET BLACK. Každý profesionál má svoje miesto, kde si môžete pozrieť jeho prácu.

 

kaderníctvo na svojom profile predstavuje kolegov
Vytvorte si takéto „tímové“ príbehy, kde môžete označiť aj osobný profil daného profesionála, ak nejaký majú. Ako formát môžete zvoliť foto, alebo krátke video. Doplniť to môžete napríklad o nejakú zaujímavosť mimo práce, napríklad obľúbený film, hobby alebo obľúbená pieseň. Čokoľvek na uvoľnenie.
Takéto Instagram stories dokážu zaujať klienta hlavne vtedy, ak si hľadá konkrétneho špecialistu. Nebojte sa teda ukázať, v čom sú vaši kolegovia dobrí.

Zdieľajte videá „v akcii“

Z praxe vidím, že salóny častokrát podceňujú resp. nerozumejú, prečo je podstatné pridávať aj obsah vo forme Instagram stories, ktorý by ukazoval, čo sa deje v zákulisí salónu. Je to presne ten typ obsahu, ktorí ľudia milujú. Radi nahliadnu do reálneho života počas pracovného dňa a je na vás, aby ste im to ukázali.

Obyčajné video alebo tzv. bumerang môže byť zaujímavá forma, ako s Instagram stories zaujať a ukázať na čom práve pracujete. Prípadne vás kolegyňa, ktorá má práve minútu čas odfotí a pridá krátky popis. Vyskúšajte to.

Instagramový profil @salt.hair má celý výber príbehov s názvom „IN ACTION“, ktorý je venovaný iba tomuto typu stories.

Video s kaderníčkou v akcii
V prípade, že máte k dispozícii viac času, môžete vyskúšať aj krátke inštruktážne videá, kde napríklad porozprávate o samotnom postupe. Prípadne môžete pridať iba krátky textový popis.
Ľudia majú veľmi radi, keď sa od vás ako profesionála dozvedia viac. Preto s takýmto typom obsahu neváhajte. Zdieľajte informácie o produktoch, postupoch, riešeniach, prípadne technikách, ktoré sú základné a ľudia ich bežne doma robia zle (napr. fénovanie).

 

Hovorte o vašich produktoch

Sama viete, že predaj kozmetických produktov vo vašom salóne je dôležité, pretože to tvorí časť vášho príjmu. Vaše produkty sú profesionálne a kvalitné, a čo je dôležité spomenúť – vaši klienti si ich nevedia kúpiť v bežnej drogérii, preto ste v tomto prípade vy ich predajné miesto. Využite potenciál tejto výhody naplno.

Ak ešte nemáte Facebook obchod, ktorý umožňuje označovať vaše produkty v príspevkoch na Facebook, ale aj Instagrame a tiež v instagramových príbehoch, odporúčam prečítať si článok Ako jednoducho vytvoriť Facebook obchod.

Aby ste mohli svojim klientom lepšie predstaviť produkty, ktoré máte na predaj na domáce používanie, zamerajte sa na to v instagramových príbehoch. Okrem fotky produktu a ceny, píšte najmä o účinkoch daného produktu a pre koho je určený. Takto sa vám ľahko môže stať, že sa vás budú vaši klienti sami od seba pýtať na vaše produkty.

 

ukážka produktu ktorý máte v salóne

 

 

predstavenie produktu ktorý máte v salóne

 

Iným spôsobom, ako dať klientom vedieť o vašich produktoch je natočiť krátke minútové video, napríklad jedenkrát týždenne, kde produkt predstavíte – môžete hovoriť o zložení, o vlastnostiach, o konzistencii, o vôni, prípadne o vlastnej skúsenosti s daným produktom.

Predstavte príbeh a históriu vášho salónu

Aj keď vám to možno nepríde vhodné, je veľmi dôležité, aby ste svojim klientom rozpovedali kto ste, a ako ste vznikli – aký je váš príbeh. Ľudia milujú príbehy a s určitosťou ich zaujíma aj ten váš. Komunikácia vášho príbehu by mala byť neodmysliteľnou súčasťou vašej marketingovej stratégie. 

Zamyslite sa, či vaši klienti vedia niečo o histórii vášho salónu, prípadne ako ste s k vášmu remeslu dostali, aké úspechy a pády ste prežili – to všetko je perfektný obsah. Prečo? Pretože vaši klienti sa takto s vami vedia lepšie stotožniť a zapamätať si vás. Je to tiež spôsob ako ich môžete s Instagram stories zaujať a svojím spôsobom im prirásť k srdcu.

Instagramové príbehy sú perfektným nástrojom na vytvorenie takéhoto obsahu. Pamätajte, v príbehoch ukazujete reálny a autentický život v salóne. Ľudia sú zvedaví a takýto obsah je skvelým zoznámením sa v prípade, že si vás po prvýkrát prezerá potenciálny zákazník.

 

Ukážte priestory vášho salónu

Prichádzajúci klient môže o vašom salóne premýšľať rôzne, predtým než vás navštívi sa môžu v jeho mysli vyskytnúť nasledovné otázky: Ako vyzerá salón vo vnútri? Budem sa tam cítiť príjemne a pohodlne? Bude tam pekne voňať a bude tam čisto? Je tam parkovisko? Ako vyzerá salón z vonku? Nájdem ho?

Využite Instagram stories na zodpovedanie týchto otázok. Ukážte interiér aj exteriér, prípadne pekné detaily, ktoré v salóne máte. Je dôležité, aby ste klientovi cez Instagram odovzdali maximum odpovedí na otázky – tým menej sa vás na všetko budú pýtať v správe a vy ušetríte čas.

 

interiér salónu

Interiér salónu môžete ukázať vo forme fotky, či videa ako to spravila @zuzu_beautystudio, ktorá si následne tento typ príbehov uložila do vlastného výberu s názvom „studio“. Vaši klienti sa naozaj zaujímajú o to, ako to u vás vyzerá, preto sa nebojte takýto typ obsahu na Instagrame uverejňovať.

 

Zhrnutie článku

Instagramové príbehy sú v prvom rade zábavný formát, vďaka ktorému predávate svoje služby nenútene a priateľsky. Takto môžete byť pravidelne na očiach jednoduchým a hlavne časovo nenáročným spôsobom.

Používajte ich na autentickú komunikáciu toho, čo sa deje každý deň vo vašom salóne. Ľudia zbožňujú, keď môžu nahliadnuť tam, kde bežne nemajú príležitosť. Milujú príbehy, preto im ponúkajte tie svoje.

Žiaden komentár. Buďte prvý kto ho pridá.

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Cart
  • No products in the cart.