Marketing

ako-prilakat-klientov-do-salonu

8 tipov ako prilákať klientov do salónu

Chcete vedieť ako získať viac klientov do vášho salónu? Máte obavu z poloprázdnych pracovných dní? Prečítajte si 8 tipov ako prilákať klientov do salónu.

Dobrá správa je, že osloviť zákazníkov cez online aktivity sa naozaj dá. Ak neviete ako presne na to, nevadí, všetko sa dozviete v tomto článku. 

Ak hľadáte kompletný a zrozumiteľný plán, ktorý môžete uskutočniť hneď – čítajte ďalej. Jednoducho vám ho predstavím v 8 krokoch.

Poďme na to.

Čo majú spoločné salóny krásy, ktorým sa darí neustále získavať nových zákazníkov?

  1. Cielia na správnych potenciálnych klientov.
  2. Budujú povedomie svojej značky cez Instagram.
  3. Vedia zaujať zákazníkov reklamou na Facebooku.
  4. Zákazníci ich vedia ľahko nájsť na Google.
  5. Dokážu zaujať svojou webovou stránkou.
  6. Majú dostatok pozitívnych online recenzií, ktoré lákajú nových klientov.
  7. Spolupracujú s lokálnymi podnikateľmi.
  8. Nezabúdajte ani na offline prostredie.

A teraz sa na to poďme pozrieť bližšie:

spravni-zakaznici-salon

1. Zamerajte sa na správnych potenciálnych zákazníkov

Je to jedna z častých chýb – majitelia salónov míňajú svoj čas, energiu a peniaze na pritiahnutie nesprávnych typov klientov. Váš ideálny zákazník totiž nie je každý, kto prejde dverami salóna.

Ako zistím kto je ideálny zákazník?

Napíšte si na papier základnú charakteristiku klienta, ktorý vás pravidelne navštevuje a necháva u vás značnú čiastku peňazí.

Skúste pritom odpovedať na nasledujúce otázky:

  • Koľko má rokov, pohlavie, akú má prácu, má rodinu a deti?
  • Je z okolia alebo k vám dochádza?
  • Aký má problém, aké riešenie jej/mu vďaka vašim službám viete poskytnúť?
  • Na čo sa najčastejšie pýta?
  • Aké má pochybnosti, obavy?
  • Čo ho/ju dokáže potešiť?

Spíšte si odpovede na tieto otázky a výsledkom bude charakteristika vášho ideálneho klienta.

Iným slovom vaša persóna. 

Váš ideálny zákazník je navyše človek, ktorý sa skvele hodí k:

  • beauty procedúre a službám, ktoré ponúkate,
  • lokalite salónu,
  • vybaveniu vášho salónu,
  • silným stránkam a zameraniu vášho beauty tímu.

Ak teda chcete svoju energiu investovať do hľadania nových klientov, zamerajte sa práve na takéto typy ľudí.

Prečo investovať do takéhoto zákazníka?

Pretože tento “ideálny” zákazník bude:

  • zbožňovať procedúry, ktoré ponúkate,
  • pravidelne navštevovať váš salón,
  • pre vás bude jednoduché a príjemné starať sa o neho,
  • zákazník bude odporúčať váš salón svojim priateľom a rodine.

A bude vám prinášať profit. Takže zamerajte svoje marketingové aktivity na takýchto klientov.

Ľahšie a rýchlejšie sa z nich stanú lojálni a pravidelne platiaci zákazníci. A to je presne to, čo chcete.

 

instagram-marketing

2. Naháňajte klientov cez Instagram marketing

Instagram je výborná platforma na zviditeľnenie vášho salónu, skúseností a značky. Mal by to byť jeden z vašich top marketingových nástrojov, ktorý používate na pravidelnej báze.

Slovenský Haven Salón, či holandský MJ Amsterdam sú salóny, ktoré si pomocou Instagramu dokázali vytvoriť slušnú komunitu ľudí.

Tu sú 4 tipy, ktorými zaistíte, že na Instagrame zasiahnete viac potenciálnych klientov:

A: Základné nastavenie Instagramu

Nepoužívajte svoj osobný profil (aj keď pracujete sami, bez kolegov). Založte si profesionálny profil.

Môžete tak jednoducho urobiť a to v týchto krokoch:

  • V instagramovej aplikácii si zobrazte svoj profil.
  • Prejdite vpravo hore na „Nastavenia“(tri vodorovné čiarky).
  • Kliknite na „Účet“ a úplne dole nájdete modrým písmom tlačidlo „Prepnúť na profesionálny účet“.
  • Hotovo, odteraz sa Vám budú zobrazovať štatistiky k Vášmu obsahu na Instagrame.

profesionalny-instagram-ucet

Prečo prepnúť na profesionálny Instagram profil?

  • Vďaka prehľadným štatistikám zistíte, čo na vaše publikum najviac zaberá.
  • Môžete si nastaviť reklamu a zaujať nových ľudí.
  • Noví klienti vás ľahšie nájdu a skontaktujú.

Starajte sa o svoj profil a dajte si záležať na vizuálnej stránke. Potenciálni noví sledovatelia si totiž najprv prezrú galériu vašich príspevkov a až potom sa rozhodnú či stlačia tlačidlo SLEDOVAŤ.

B: Priveďte potenciálnych zákazníkov na svoj web

Ak má váš salón svoju vlastnú webovú stránku, určite to napíšte do svojho BIO (pozrite si vysvetlenie pojmov na Instagrame). Práve na toto miesto môžete umiestniť link, z ktorého privediete zákazníkov na váš web. 

Váš link by sa mal začínať: “www. alebo “https:/”

C: Dajte si záležať na estetike profilu na Instagrame

Instagram je priestor, kde môžete ukázať úplne všetko. Zdieľajte preto rozmanitý obsah.  Dovoľte vašim sledovateľom spoznať vás.

Niekoľko tipov na obsahové témy na Instagrame:

  • Predstavte príbeh a históriu vášho salónu
  • Ukážte priestory vášho salónu
  • Zdieľajte hodnotenia vašich klientov
  • Predstavte svetu svojich kolegov
  • Hovorte o vašich produktoch

Pridávanie pôsobivých obrázkov (videí či ďalších formátov) je marketingový must-have. 

Celý Instagram je vlastne obrovská galéria, kde sa viac cení kvalita než kvantita, preto si dajte záležať na tom, čo publikujete.

Netreba však zabúdať na využívanie Instagram príbehov, ktorými dokážete zvýšiť komunikáciu so svojimi (nielen) potenciálnymi zákazníkmi.

V beauty odvetví sa najviac využívajú fotky typu predtým/potom. Avšak pozor, aby ste ich nepoužívali až pričasto. Ak bude váš profil plný len takýchto fotiek, nielen že prestane byť zaujímavý a rozmanitý, ale bude pôsobiť akoby vám išlo len o tvrdý predaj.

PRO TIP: Namiesto toho pridávajte aj fotky ľudí stojacich za týmito nádhernými premenami – pracovníkov i spokojných klientov, vtipné momentky, teambuildingy, zábery zo zákulisia. Keď to budete pravidelne striedať s fotkami pred a po, váš profil bude razom pôsobivejší.

Príkladom je XoXo Body & Mind a ich Instagram profil – darí sa im striedať ukážky ich prác s fotkami ich tímu.

Pozrite si tento príspevok na Instagrame

Príspevok, ktorý zdieľa XoXo (@xobodyandmindxo)

D: Zmeňte sledovateľov na vašich zákazníkov

Dajme tomu, že sa vám pomaličky darí budovať komunitu a zbierať nových sledovateľov. Otázka je ako ich zmeniť na zákazníkov? 

Tým, že ich budete nabádať ku komunikácii.

Aktivita sledovateľov (engagement) je na Instagrame omnoho lepšia než na Facebooku. Práve vďaka tomu je táto platforma výborná na budovanie vzťahu so zákazníkmi a prilákanie nových tvárí do vášho salónu.

Ako zvýšiť engagement na Instagrame?

  • Tak ako by ste mali pridávať pekné vizuály, nemali by ste zabudnúť aj na zaujímavé popisy a príbehy stojace za týmito obrázkami.
  • Používajte hashtagy. Vďaka nim môže váš post zaujať oveľa väčšie publikum. V jednom poste ich môžete použiť až 30, avšak to môže pôsobiť ako spam, preto odporúčame vybrať ich max. 11. 

Viac v článku Ako na hahtagy na Instagrame.

  • Pýtajte sa, odpovedajte na komentáre a zapájajte sa do konverzácií – vybudujete si tak dôveru. A Instagram algoritmus vás bude mať rád. 🙂
  • Využívajte nové formáty, ktoré Instagram prináša. Vytvárajte Instagram reels. Ak neviete ako, prečítajte si na túto tému článok Všetko o Instagram reels. 
  • Vysielajte naživo, pridávajte do instagramových príbehov ankety, kvízy a ďalšie interaktívne nálepky.

facebook-marketing

3. Prilákajte zákazníkov cez Facebook

V predchádzajúcom bode som spomínala, aký dôležitý je Instagram. Facebook je stále relevantným marketingovým nástrojom.

Preto si teraz povieme viac o tom, ako môžete využiť Facebook na zacielenie správnych nových zákazníkov a presvedčiť ich, aby k vám prišli. 

Prečo Facebook marketing?

Facebook je ešte stále najväčšou platformou: na Slovensku má 3 255 000 používateľov, zatiaľ čo Instagram má 1 445 600. (zdroj)

Je to miesto, kde môžete jednoducho propagovať svoju ponuku, založiť si online obchod a komunikovať so zákazníkmi – svojimi ale i od konkurencie! 

Facebook taktiež zbiera cenné údaje o svojich používateľoch, ktoré môžete systematicky využiť na správne zacielenie svojej Facebook reklamy.

Prinášam vám niekoľko tipov, s ktorými môžete vyťažiť z Facebooku maximum:

online-kurz-marketing-maximum

Vzbuďte dobrý prvý dojem

Uistite sa, že vaša Facebook stránka vzbudzuje dobrý prvý dojem. Pozrite sa nestranne na vašu Facebook stránku a odpovedzte na otázky:

  • Je vaša profilová a titulná fotografia kvalitná?
  • Sú vaše údaje kompletne vyplnené?
  • Je na prvý pohľad jasné, čomu sa venujete?
  • Je vaša komunikácia pravidelná?
  • Používate kvalitné obrázky/videá a dobré popisy?
  • Je váš obsah rozmanitý?

Ak v tomto potrebujete poradiť, odporúčam prečítať si článok Ako majstrovsky zvládnuť Facebook stránku salónu krásy.

Okúzlite ich svojimi príspevkami

Dajte si záležať na vizuále, popise, ale i celkovej forme. Môžete vytvoriť príspevok s recenziou od spokojného zákazníka. To zaručene osloví nového váhajúceho klienta.

 

Určite sa vyhnite neustálym výzvam k nákupu či objednávke. Noví klienti vás najprv musia spoznať, dôverovať vám – až potom sa rozhodnú objednať sa k vám. 

 

Zdieľajte tipy, triky, rady, odkazujte ich na svoj blog, ktorý by mal byť nabitý užitočnými informáciami. 

Podobne ako sme si spomínali pri Instagrame, striedajte viaceré typy príspevkov. 

Pridajte fotku ukazujúci zákazníčku pred a po procedúre, potom zdieľajte fotku vášho tímu, video z procesu, užitočné tipy, hodnotenia atď. Cieľom je ukázať sledovateľom, že vám môžu veriť a presvedčiť ich, aby vás osobne navštívili alebo si od vás niečo zakúpili. 

PRO TIP: Algoritmus Facebooku obľubuje videá, čo znamená, že ich zobrazí viacerým ľuďom.

Facebook je o komunite. Komunikujte.

Aj keď je niekedy ťažké nájsť na to čas, snažte sa odpovedať na všetky komentáre, keďže, opäť to spomeniem, snažíte sa budovať dôveru. Nebojte sa klásť vašim sledovateľom otázky a dať sa s nimi do rozhovoru.

Usporiadajte súťaž

Súťaže sú výborný spôsob, ako zaujať nové publikum a prilákať ho. Avšak netreba to s nimi preháňať. 

Výhrou môže byť darčekový poukaz na nejakú z vašich ponúkaných procedúr. Budete mať teda šancu ohúriť klienta a rovno si ho získať aj na ďalšie termíny. Viac sa dočítate v článku Ako získať klientov cez Facebook súťaž.

Ak nechcete ponúkať ako výhru darčekový poukaz, mám pre vás ešte jeden návrh. Dajte výhercovi zľavu na prvý vstup. Ideálne si od neho predtým vyžiadajte jeho e-mailovú adresu, na ktorú mu potom zľavový kód pošlete. Adresu si potom môžete uložiť do svojej databázy.

 

google-socialne-siete

4. Nájdu vás zákazníci aj cez Google?

Aj keď sociálne siete naberajú na popularite, Google si stále drží svoju silnú pozíciu. 

Z toho vyplýva, že pre prilákanie nových klientov by ste mali mať firemný profil na Google aj vy. 

Ak tam potenciálni klienti nenájdu vás, určite tam nájdu vašu konkurenciu.

4 spôsoby, ako zvýšiť svoju viditeľnosť na Google:

  • Založte si Google Moja Firma (je to zadarmo),
  • zvýšte svoje skóre v Google vyhľadávaní (SEO),
  • stavte na platené reklamy na Google (PPC),
  • zaujimite webovou stránkou.

Sú vám tieto marketingové nástroje neznáme? 

Poďme si ich pekne vysvetliť.

Google Moja Firma

Alebo po anglicky „Google My Business“ je bezplatný nástroj od Google. Slúži na to, aby váš firemný profil vedeli potenciálni zákaznici jednoduchšie vyhľadať na mapách a vo vyhľadávaní Google.

Vo svojom profile môžete zverejniť svoju ponuku, otváracie hodiny, lokalitu, v ktorej sa nachádzate, telefónne číslo a odkaz na webovú stránku.

Odporúčam pridať aj viac údajov, ako fotky z interiéru či exteriéru, fotky tímu, logo. V prípade, že vám niekto napíše recenziu – odpovedzte mu.

 

google-moja-firma

Organické vyhľadávanie na Google (SEO)

pozn.aut. vysvetlenie pojmu: “organické” = bez kampane, bez reklamy.

Google hodnotí všetky weby a podľa určitých merítok im pridáva skóre. Na základe výšky skóre potom zoraďuje webové stránky vo vyhľadávaní. 

Hodnotenie webstránky je na základe viacero atribútov, medzi ktorými sú napríklad:

  • vek webovej stránky,
  • rýchlosť načítania webu,
  • kvalitu obsahu na webovej stránke (originálny obsah, aktuálnosť),
  • originalitu obrázkov, 
  • kľúčové slová.

Pravda je, že pekný a funkčný web sa nestane nástrojom, cez ktorý vás dokážu nájsť noví klienti až do momentu, kým sa nezobrazujete na prvej stránke vo vyhľadávaní Google – a to ideálne medzi prvými troma výsledkami.  75% ľudí si pozrie iba prvých 5 výsledkov, pričom takmer 32% ľudí klikne na stránku, ktorá mu naskočí ako prvá. (Zdroj)

Príklad: Ste kadernícky salón v Hlohovci. Potenciálny zákazník napíše do Google vyhľadávania kľúčovú frázu “kaderníctvo hlohovec” a zobrazí sa mu 137 000 rôznych stránok, ktoré tejto fráze zodpovedajú.

Objavili ste sa na prvej stránke? Ste medzi prvými tromi výsledkami? Áno? Tak to je paráda! Nie? Potrebujete pomôcť

Zistite aká je hľadanosť vášho kľúčového slova

Presvedčte sa na vlastné oči, že ľudia vaše kľúčové slovo naozaj vyhľadávajú. 

Môžete na to použiť napríklad Marketing miner – marketingový nástroj, ktorý vám ukáže počet vyhľadávaní tohto slova. Jednoducho sa zaregistrujte do bezplatného účtu, do vyhľadávania zadajte kľúčové slovo a ako štát nastavte Slovensko.

Analýza vám ukáže počet vyhľadávaní, sezónnosť a ďalšie relevantné hľadania:

kdaernictvo-hlohovec-marketing-miner
Ako ďalej postupovať?
  1. Uistite sa, či je hľadané kľúčové slovo alebo slovné spojenie aj na vašom webe (v textoch, nadpisoch)
  2. Kľúčové slovo pridajte, ale s mierou. Nedávajte ho všade a okato.
  3. Nastavte na toto kľúčové slovo Google vyhľadávaciu kampaň (vysvetlené v ďalšom bode).
  4. Vyhľadajte si ďalšie kľúčové slová, napríklad týkajúce sa krásy tela a 1x mesačne napíšte k tomuto kľúčovému slovu detailný článok.

Platená reklama na Google (PPC)

pozn.aut. vysvetlenie pojmu: “PPC” = platiť za klik (z angličtiny pay per click).

Platenú reklamu v Google vyhľadávaní môžete mať iba ak máte webstránku.

PPC reklama nie je nutná, obzvlášť, keď na to nemáte financie navyše. 

Avšak sú isté situácie, v ktorých by sa vám platené reklamy na Google mohli hodiť:

  • keď sa váš salón nachádza v centre veľkého mesta a je ťažké dostať sa na prvé priečky Google vyhľadávania organicky (neplatene),
  • ak máte sieť salónov a viete si náklady rozdeliť,
  • ak ste práve otvorili nový salón a chcete rýchlo vidieť dobré výsledky,
  • máte marketingový rozpočet,
  • vedľa vás otvoril prevádzku veľký a silný salón.

PROTIP: Do Google reklamy môžete investovať aj 30 € na mesiac a otestovať si, čo to spôsobí. Možno budete prekvapení. Kampaň by vám mal nastaviť PPC špecialista (ideálne freelancer, teda človek, ktorý pracuje sám na živnosť a nie agentúra, pretože tie sú drahé). Ak máte o túto službu záujem môžete napísať aj na patricia@marketingpresalony.sk

Ak nemáte webovú stránku, môžete si ju zadarmo vytvoriť cez už spomínaný nástroj Google Moja Firma, alebo vždy môžete využiť reklamu na Facebooku.

jednoducha-reklama-na-facebooku

 

Zaujmite svojou webovou stránkou

Webová stránka je z marketingového hľadiska povinnosť pre každého podnikateľa. Vďaka jednoduchému webu pôsobíte profesionálnejšie a dôveryhodnejšie.

Ak máte webstránku, kedy naposledy ste ju aktualizovali? Má moderný dizajn a prehľadný obsah?

Aká je vlastne úloha webovej stránky vášho salóna?

Odpoveď: Jej hlavnou úlohou je presvedčiť potenciálneho klienta, aby vzal telefón a objednal sa u vás.

Funguje tak vaša stránka?Tu je pár tipov, ako prilákať zákazníkov prostredníctvom vášho webu:

Mobilné zobrazenie webstránky

Je vaša stránka prispôsobená na prezeranie v mobile? Vidia ju zákazníci vo svojich mobiloch správne? Ako rýchlo sa načíta?

Optimalizovaný web pre rôzne zariadenia (mobil, notebook, tablet) voláme aj responzívny web či responzívny dizajn

Ak ho nemáte, rozhodne by ste to mali zmeniť, obzvlášť ak máte aj e-shop. Čoraz viac ľudí totiž prezerá stránky na mobile než na klasickom stolovom počítači a rovnako uprednostňuje nakupovanie cez mobilný telefón. 

Vďaka responzívnemu webu teda získate konkurenčnú výhodu.

PROTIP: Zistite ako je na tom váš web cez rýchlu analýzu od Google. Stačí tu zadať link vášho webu (začína “www.” ) a do pár sekúnd získate informácie o stave vašej webstránky.

Dizajn a obsah

Udržiavajte dizajn vašej stránky atraktívny, jednoduchý a prehľadný pre nových návštevníkov. Niekedy tiež platí, že menej je viac.

Začnite poriadnou kontrolou textu – zlá formulácia viet, preklepy, gramatické chyby, to všetko môže nového zákazníka odradiť a spraviť z vás v jeho očiach amatéra.

Keď budete mať pekný dizajn a správne texty, prečo nezačať pravidelne pridávať články s tipmi, trendami alebo radami? Pomôže vám to získať lepšie hodnotenie v organickom (SEO) vyhľadávaní a klienti sa vďaka čítaniu prínosných textov budú na váš web vracať častejšie. Ak na to nemáte čas, stavte radšej na kvalitné popisy.

Inšpirujte sa na weboch salónov ako sú Beauty and Melody,  Beauty salon Simone alebo Salón Unique v Prahe.

Kľúčové informácie
  • Sú vaše kontaktné informácie dostatočne viditeľné? Dá sa k nim ľahko dostať alebo ich treba siahodlho hľadať?
  • Ak máte nejakú konkurenčnú výhodu (napríklad dlhé otváracie hodiny) umiestnite ju na web tak, aby ju nový návštevník hneď videl.

Taktiež podstránka s vašim cenníkom musí byť prehľadná, nakoľko je treťou najnaštevovanejšou časťou webu.

Výzvy k akcii

Obvykle nie som zástancom zliav, avšak v tomto prípade majú svoje opodstatnenie. Môžete na svoj web umiestniť ponuku so zľavou na prvú návštevu, ktorá určite neujde zraku nových návštevníkov. 

Výzvou k akcii však nemyslím len zľavy. Výzvou je tiež strategicky umiestnené tlačidlo “Volať” vedľa vášho telefónneho čísla či “Objednajte sa už teraz” pri odkaze na online rezervačný systém. Akákoľvek výzva, ktorá ľudí posmelí k vykonaniu želanej akcie

Keď už som spomenula online rezervačný systém – ak ho ešte nemáte, aspoň ho zvážte. Zbavíte sa neustále zvoniaceho telefónu a zákazníci sa u vás budú môcť objednať či je deň či noc. Môžete si ho tiež hocikedy počas dňa skontrolovať, a keď v ňom uvidíte nového zákazníka, pokojne mu zavolajte.

  • Bude to milé privítanie a vytvorenie dobrého prvého dojmu.
  • Klienti, s ktorými sa skontaktujete, budú cítiť väčší záväzok v dodržaní termínu.
  • Je to tiež príležitosť, ako skontrolovať či si zákazníci pozreli správny čas, alebo či si naozaj objednali želanú procedúru.

 

zbierajte-online-recenzie

5. Zbierajte online recenzie

Mám na mysli recenzie na Facebooku či napríklad na Google. 

Dobré recenzie vám pomôžu:

  • pôsobiť dôveryhodne,
  • zvýšiť si skóre v organickom vyhľadávaní.

Online hodnotenia budujú dôveru

Dôvera sa buduje čoraz ťažšie, obzvlášť, keď zákazníci veria hodnoteniam od anonymov, ktorých identitu sa nedá zistiť. Aj keby potenciálny zákazník prešiel nedávno okolo vášho salónu či mu ho odporučila známa, je tu vysoká šanca, že pred samotným rozhodnutím si prezrie vaše online recenzie. Preto sa snažte získať čo najviac pozitívnych hodnotení.

online-hodnotenia-buduju-doveru

Online recenzie zvýšia vaše skóre vo vyhľadávaní

Jednoducho povedané, Google vo vyhľadávaní preferuje kvalitu a dôveryhodnosť. 

Takže keď jeho algoritmus zaznamená salón s vysokým hodnotením od zákazníkov, považuje to za dôkaz, že je profesionálny a spoľahlivý podnik. Automaticky mu teda zvýši skóre, čo ho môže posunúť na vyššie priečky vo vyhľadávaní. A zadarmo. 

Samozrejme je tu veľa iných faktorov, ktoré toto skóre ovplyvňujú.

Požiadajte o odporúčania

Prečo tak veľa ľudí ignoruje túto možnosť? Je to predsa jeden z najjednoduchších spôsobov, ako rozšíriť povedomie o svojom podnikaní a prilákať nových klientov.

Jeden z prieskumov jasne ukazuje, že ľudia sú náchylnejší vybrať si salón či konkrétnu procedúru, keď im ju odporučí niekto z priateľov alebo známych.

Čo robiť, aby vás klienti odporúčali ďalej?
  • Musíte ich ohúriť

Americká spisovateľa Maya Angelou raz povedala: “Zistila som, že ľudia časom zabudnú, čo ste povedali, čo ste urobili, ale nikdy nezabudnú na to, aké pocity ste v nich zanechali.” 

Čo z toho vyplýva? Musíte dosiahnuť, aby sa u vás klienti cítili skvelo a sami sebou. Okrem profesionálne prevedených procedúr by ste s nimi mali otvorene a priateľsky komunikovať, udržiavať v salóne príjemnú atmosféru či naučiť sa jednoduché základy reči tela.

  • Klienti vám musia dôverovať

Viem, že sa opakujem, ale aspoň vidíte, aká dôležitá vec to je.

Ak chcete, aby vás klienti odporúčali ďalej, musia vám na 100% veriť, že rovnaký skvelý zážitok, aký ste poskytli im, získajú aj ich známi. Dáva to logiku, však? Funguje to rovnako ako s reštauráciami. Ak sa vás niekto opýta, kde majú dobré jedlo, automaticky odporučíte reštauráciu, v ktorej sa vždy výborne najete a nemáte s ňou žiadne zlé skúsenosti.

  • Vyzvite ich k tomu

Sú viaceré možnosti ako to spraviť:

    • Jednoducho sa ich opýtajte. Znie to očividne, ale napriek tomu sa mnoho beauty profesionálov tomuto spôsobu vyhýba. Slušne sa opýtajte spokojného zákazníka či vás bude ďalej odporúčať a dajte mu svoju vizitku.
    • Ponúknite im odmenu. Ak si myslíte, že bez zľavy či darčeka vás zákazníci nebudú odporúčať svojim známym, ponúknite im odmenu za každého nového klienta, ktorého privedú.
    • Ukážte im to. Zdieľajte na svojom webe, newslettri a sociálnych sieťach výzvu k odporúčaniu. Pokojne si to aj vytlačte na plagát a zaveste vo svojom salóne.

A napokon, nezabudnite si sledovať, koľko nových zákazníkov k vám prišlo na základe týchto odporúčaní. Ak s výsledným číslom nie ste spokojní, niekde sa musela stať chyba. Uistite sa, že naozaj ponúkate špičkové služby, kvalitný servis a správne komunikujete v online prostredí.

spojte-sily-s-podnikatelmi

6. Spojte sily s lokálnymi podnikateľmi

Vyberte si správnych obchodných partnerov

Zamerajte sa na podniky, ktoré majú podobné publikum ako vy: svadobné salóny, iné salóny, centrá zdravia, fotografi, kvetinárstva… chápete, čo myslím, však

Obchodné partnerstvo nevybudujete zo dňa na deň, vyžaduje si obojstrannú dôveru a čas. Avšak dokáže vám priniesť množstvo novej klientely. 

Príklad: Ste kadernícky salón, ktorý by si rád rozšíril klientelu. Oslovíte kvetinárstvo na tej iste ulici kde ste aj vy, či by nemali záujem spolupracovať. Vy im ponúknete promo a oni budú zas propagovať váš salón. Urobiť tak môžete cez vašu zľavovú kartičku (napr. 5 %), ktorú môžu v kvetinárstve rozdávať ku kyticiam. Vy zase vo svojom salóne môžete rozdávať zľavovú poukážku v hodnote 5 % na ich kytice. Výhra pre oboch. 🙂 

Dajte im výhodnú ponuku

Premyslite si všetky podmienky a obojstranné výhody tohto partnerstva ešte pred prvým stretnutím. Takto budete mať jasnú predstavu a kontrolu nad situáciou.

Nemusíte im ponúknuť produkty alebo služby zadarmo, o pár percent vyššia zľava zväčša postačí.

Vysvetlite im prínosy tohto partnerstva

Dobre, už máte premyslené koho oslovíte aj s akou ponukou. Teraz je načase vysvetliť potenciálnemu obchodnému partnerovi, aké výhody získa spoluprácou s vami. Aby ste si ho získali na svoju stranu, musíte mu ukázať, že ste profesionál a váš salón je špičkový.

PRO TIP: Ak má váš potenciálny partner nejaké pochybnosti, pozvite ho k sebe do salónu a ukážte mu, ako práca v ňom prebieha. Keď na vlastné oči uvidí a pocíti, aký dobrý je váš salón, určite ho pochybnosti razom prejdú.

Používajte správne marketingové nástroje

Ak má byť toto partnerstvo efektívne, klienti vášho partnera vás musia poznať. To samozrejme platí aj opačne.

  • Propagujte jeho ponuku na svojej webovej stránke.
  • Rozdávajte svojim zákazníkom jeho zľavovú poukážky.
  • Zdieľajte jeho ponuku na vašom Facebooku, Instagrame či ďalších sociálnych sieťach.
  • Propagujte jeho ponuku skrz váš newsletter.

Na rovnakých podmienkach proma sa dohodnite aj s vašim partnerom. Obojstranne si takto pomôžete. Pamätajte – má to byť výhodné pre oboch.

vysielajte-nazivo

7. Vysielajte naživo

Online webináre sú skvelou príležitosťou ako osloviť nových klientov. A navyše Facebook a Instagram milujú živé vysielania! 

Vyberte si jednu konkrétnu tému, napríklad odličovanie pleti a porozprávajte detailne aspoň 20 minút. A 10 minút si nechajte na otázky od vašich divákov.

Takýmto spôsobom dokážete naraz hneď niekoľko vecí (a možno o tom ani neviete):

  • získate si nových a posilníte si vzťah s už existujúcimi klientmi,
  • prezentujete svoju odbornosť a profesionálnosť,
  • ukážete svoju tvár, svoj úsmev, hlas a tak sa s vami ľudia, ktorí vás nepoznajú dokážu rýchlejšie virtuálne spriateliť (klesá tu miera nedôvery pred prvým rezervovaním termínu),
  • odlíšite sa od svojej konkurencie, ktorá nevysiela naživo,
  • zvýšite si o sebe povedomie a budujete svojmu salónu dobré meno.

Vysielajte na sociálnej sieti, kde máte viac fanúšikov. A nezabudnite ich vopred upovedomiť o tom, že niečo takéto chystáte. Oficiálne odporúčania od Facebooku si môžete pozrieť v centre nápovedy.

 

offline-aktivity

8. Nezabúdajte aj na offline aktivity

Aj napriek faktu, že celý svet sa za posledné mesiace presunul online, moment kedy budú dvere salónov opäť otvorené určite raz príde. A aj na to sa treba patrične pripraviť. 

Tu je zoznam niekoľkých offline aktivít, ktoré by ste mali zvážiť na prilákanie klientov do salónu:

  • slávnostné znovuotvorenie salónu
  • reklamný plagát vo vitríne
  • cenník pri vstupných dverách
  • letáky v partnerských salónoch / obchodíkoch
  • reklamné vývesky v okolí (napr. v nákupnom centre)
  • inzercia v miestnych novinách
  • a ďalšie… 

Ďalšie spôsoby zviditeľnenia sa v online či v offline prostredí nájdete v Lekcii 10 – 35 spôsobov ako zviditeľniť svoj salón. Táto lekcia sa nachádza v online marketingovom kurze, ale aj v moduloch 2 a 3.

online-marketing-kurz

Sumár článku:

  • zamerajte sa na správnych zákazníkov
  • naháňajte klientov cez Instagram marketing
  • prilákajte zákazníkov cez Facebook
  • nájdu vás zákazníci aj na Google?
  • zbierajte online recenzie
  • vysielajte naživo
  • nezabúdajte aj na offline aktivity

Aké sú vaše aktuálne spôsoby, ktoré vám fungujú na oslovenie klientov? Podeľte sa v komentári nižšie. 🙂

 

Žiaden komentár. Buďte prvý kto ho pridá.

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Cart
  • No products in the cart.