Marketing

Článok na Marketing pre salóny - 9 spôsobov ako zviditeľniť svoj salón

9 spôsobov ako zviditeľniť svoj salón

Možností, ako zvýšiť povedomie o vašich kaderníckych, kozmetických či manikérskych službách v meste, kde podnikáte je hneď niekoľko. Niektoré z týchto možností sú zadarmo, iné si vyžadujú menšiu či väčšiu investíciu.

O aké možnosti zviditeľnenia ide? Čítajte ďalej.

 

Zviditeľnite sa na Google Moja Firma

 

1. Firemný profil na Google Moja Firma

Alebo po anglicky „Google My Business“ je bezplatný nástroj od Google. Slúži na to, aby váš firemný profil vedeli potenciálni zákazníci jednoduchšie vyhľadať na mapách a vo vyhľadávaní Google.

Taktiež tu viete odpovedať na Google recenzie, pridávať interiérové a exteriérové fotografie či si dokonca vytvoriť jednoduchú webstránku zadarmo. Firmy, ktoré si vyplnili údaje a pridali fotografie získavajú až o 42 % viac vyhľadávaní trasy a o 35 % viac prekliknutí na webstránku. Navyše máte aj prehľad k štatistikám. Takže napríklad vidíte, koľko ľudí vám cez Google zavolalo alebo kliklo na vašu webstránku. A to úplne zadarmo.

Na to, aby ste mohli tento nástroj naplno využívať, je potrebné, aby ste sa prihlásili pod vašim gmail účtom na www.google.com/business alebo si stiahli aplikáciu do mobilu pre Android alebo iOs. Zadáte tu adresu vášho salónu a na ten vám príde poštou verifikačný kód, ktorý vyplníte vo svojom firemnom profile na Google Moja Firma v appke alebo na počítači.

 

Kľúčové slová na webovej stránke

 

2. Kľúčové slová na vašej webstránke

Ak máte webovú stránku, je dôležité aby ste vedeli, že texty, ktoré máte napísané na webe ovplyvňujú návštevnosť vašej webstránky.

Napríklad ak ste kozmetický salón vo Svidníku a na webe vám chýbajú texty/nadpisy s kľúčovým slovným spojením „kozmetický salón Svidník“ je veľmi pravdepodobné, že vás potenciálny zákazník v Google vyhľadávaní nenájde. Keď do vyhľadávača zadá „kozmetický salón Svidník“ vy sa nezobrazíte, pretože toto slovné spojenie nemáte. Namiesto toho sa zobrazí iný, konkurenčný kozmetický salón.

Ak by ste chceli svoje kľúčové slová nastaviť profesionálne, môžete nás kontaktovať, vieme vám odporučiť profesionála.

 

Hashtagy a poloha na Instagrame vám môžu pomôcť zviditeľniť sa

 

3. Hashtagy a označenie polohy na Instagrame

Ďalším spôsobom ako zviditeľniť svoj salón je správne používanie hashtagov na Instagrame. Funguje to tak, že ľudia vás vedia nájsť vďaka hashtagom, ktoré sledujú alebo na základe miesta, pretože z neho pochádzajú a taktiež ho možno sledujú.

Za zobrazeniami sa skrýva algoritmus. To, ako algoritmus funguje patrí ku pokročilejším marketingovým témam, preto to tu nebudeme detailne rozpisovať.

Ak instagramový profil ešte nemáte, odporúčame si ho čo najskôr založiť.

Predpokladajme, že ho teda už máte vytvorený a na pravidelnej báze pridávate príspevky a príbehy (stories). V oboch typoch obsahu máte možnosť pridať hashtagy a označenie svojho mesta alebo polohy. Ak podnikáte napr. v Trenčíne, v každom príspevku pridajte označenie polohy „Trenčín“.

Kompletný návod na správne používanie hashtagov si môžete prečítať v článku Ako na hashtagy na Instagrame.

 

Registrácia na svadobnom portáli ako možnosť zviditeľniť sa

 

4. Registrácia na svadobnom portáli

Na Slovensku sú čoraz populárnejšie aj svadobné portály, ktoré spájajú nevesty a dodávateľov. Ak ste kaderníčka, vizážistka či manikérka medzi dodávateľov patríte aj vy. Preto by ste sa mali prezentovať aj tu a tak si zvýšiť povedomie o vašich beauty službách.

Odporúčame sa registrovať na novom svadobnom portáli Merymy.sk. Na tejto platforme získate svoj profil, kde môžete prezentovať svoju prácu. Nevesta sa tu s vami môže priamo telefonicky spojiť. Na základe celej situácie vo svadobnom svete kvôli korone sa na Merymy.sk práve teraz zaregistrujete úplne zadarmo. Kliknite na Merymy registráciu tu.

 

Spolupracujte s mikroinfluencerom a zviditeľnite sa

 

4. Spolupráca s mikroinfluencerom

Tento spôsob zviditeľnenia sa opäť týka Instagramu. Ďalší skvelý spôsob ako zviditeľniť svoj salón je kontaktovať mikroinfluencerku.

Mikroinfluenceri sú tie instagramové účty, ktoré majú menej ako 10 000 sledovateľov. Ich profil na Instagrame im pravdepodobne ešte nezarába tak, ako veľkým účtom, ktoré majú desaťtisíce až stotisíce sledovateľov. Preto sú tieto mikro účty naklonené aj barterovej spolupráci. To znamená napríklad výmena vašej služby za promo na ich profile.

V praxi by to napríklad fungovalo tak, že mikroinfluencerka, ktorá má napr. 5000 sledovateľov dostane u vás strih a farbenie zadarmo. Za odmenu pridá na svoj Instagram príspevok, kde o vašej službe pozitívne napíše, označí vás a tiež to napríklad pridá do svojho 24 hodinového príbehu. Takto si získate jej publikum a veľmi pravdepodobne vám to prinesie nové objednávky vo vašom salóne.

 

Ako na platenú reklamu na Facebooku a Instagrame

 

6. Platená reklama na Facebooku alebo Instagrame

Reklama na sociálnych sieťach má tú výhodu, že vďaka nej môžete presne zacieliť potenciálnych zákazníkov – napríklad ženy vo veku 25-35 rokov iba vo vašom meste.

Nevýhodou môže byť, že je to platená reklama. No vždy si sami určíte, koľko chcete na daný príspevok minúť. Ak zadáte iba 5 € na dva dni, viac neminiete. Celý čas máte prístupné štatistiky, takže vidíte aj priebeh danej reklamy. Po skončení si môžete pozrieť výsledky.

Reklamu jednoducho nastavíte cez tlačidlo „sponzorovať“ na Facebooku alebo „propagovať“ na Instagrame. Odporúčame však pred tým, než reklamu uverejníte, riadne skontrolovať, či nemáte v texte gramatické chyby a či je reklama vizuálne zaujímavá.

 

Spolupráca so zľavovým portálom ako možnosť zviditeľniť sa

 

7. Spolupráca so zľavovým portálom

Zľavové portály už nie sú tak o zľavách ako o propagácii danej služby, miesta alebo produktu. Preto sú vhodné najmä pre začínajúce salóny, ktoré ešte nemajú svojich stálych zákazníkov a potrebujú naplniť svoje diáre.

Prítomnosť na zľavovom portáli by však nemal byť váš hlavný marketingový nástroj. Ide najmä o to, že zľavové portály si pýtajú vysokú províziu (až do 30 % !!), čo by mohlo vášmu podnikaniu v konečnom dôsledku skôr uškodiť. Preto takúto spoluprácu veľmi dobre zvážte.

 

Offline reklama vám môže pomôcť zviditeľniť sa

 

8. Offline reklama

Možno ste si už stihli všimnúť, že sme prešli od bezplatných nástrojov ku drahším spôsobom reklamy vášho beauty podnikania.

Offline reklama je napríklad reklama v miestnych novinách alebo na výveske na dámskych toaletách v obchodnom centre. Patrí k finančne náročnejším a veľkou nevýhodou je, že neviete presne koľko ľudí k vám vďaka tejto reklame reálne prišlo (pokiaľ sa každého jedného nového klienta nepýtate ako na vás natrafil).

Je určite fajn mať prehľad o možnostiach, ktoré vaše mesto ponúka. Cenu určite vždy zjednávajte a nedajte sa odradiť prvou ponukou manažéra, ktorý má na starosti inzerciu.

PROTIP: Spolupracujte s firmami, ktoré majú podobné cieľové skupiny ako vy. Napríklad sa môžete dohodnúť s majiteľkou/majiteľom svadobného salónu a nechajte na seba vizitky vo svadobnom salóne.

 

Pripravte si PR článok a zviditeľnite sa

 

9. PR článok

Jedným z najnákladnejších spôsobov ako zviditeľniť svoj salón je osloviť PR alebo marketingovú agentúru, ktorá o vás napíše PR článok. Ide o text, ktorý je podprahovou reklamou a čitateľovi nie je hneď na prvý pohľad jasné, že ide o reklamu.

PR správa väčšinou býva na nejakú hodnotnú tému – to už je na kreativite a vynaliezavosti agentúry, ktorú platíte. Následne je článok uverejnený v časopisoch, magazínoch, týždenníkoch alebo mesačníkoch. Záleží od obsahu daného článku. Cena takejto marketingovej aktivity sa pohybuje v stovkách eur.

 

Sumár článku (9 spôsobov):

  • Google Moja Firma
  • Kľúčové slová na webstránke
  • Hashtagy a označenie polohy na Instagrame
  • Spolupráca s mikroinfluencerom
  • Registrácia na svadobnom portáli
  • Platená reklama na Facebooku alebo na Instagrame
  • Spolupráca so zľavovým portálom
  • Offline reklama
  • PR článok

 

Žiaden komentár. Buďte prvý kto ho pridá.

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Cart
  • No products in the cart.