Sociálne siete

Článok na Marketing pre salóny - Ako majstrovsky zvládnuť facebook stránku

Ako majstrovsky spravovať Facebook stránku

Prezentácia podnikania na Facebooku je dnes skôr samozrejmosť ako nejaká extra marketingová aktivita. Facebook je jeden z najdôležitejších kanálov, kde sa môžete prezentovať, a tak osloviť potencionálnych klientov alebo si udržiavať vzťah so súčasnými klientmi. Ak nie ste na svojej FB stránke aktívny, s veľkou pravdepodobnosťou prichádzate o nových klientov.

 

Aktivita salónov krásy v Bratislave na sociálnych sieťach

 

Pozreli sme sa bližšie na online komunikáciu viac ako 400 salónov krásy v Bratislave. S prekvapením sme zistili, že viac ako 60 % salónov krásy v Bratislave nemá aktívnu ani jednu sociálnu sieť. Ak patríte medzi nich, je načase zmeniť to.

 

Načo mi je Facebook, veď ten už nikto nepoužíva

Nie je to pravda, pretože Facebook patrí medzi najpoužívanejšiu sociálnu sieť na Slovensku.  Používa ju až 2 730 000 Slovákov, pričom na Instagrame je aktuálne „len“ okolo milión slovenských používateľov. (Zdroj). Najväčšiu skupinu používateľov tvoria ženy vo veku 25 – 44 rokov. Nie je to náhodou špecifikácia vašich klientok? 😉

Počet používateľov Facebooku na Slovensku

 

Poďme sa teraz spoločne pozrieť na to, ako majstrovsky spravovať Facebook stránku vášho salónu.

 

Základné nastavenia vašej Facebook stránky

 

1. Facebook kategória podnikania

V prvom rade, skontrolujte, či máte na svojej Facebook stránke správne vybratú kategóriu. V nastaveniach FB stránky kliknite na „informácie o stránke“ a vyberte správnu kategóriu. Pridať môžete až 3 kategórie. V ponuke nájdete „Kaderníctvo“, „Salón krásy“ alebo „Krása, kozmetika a osobná starostlivosť“. Ak potreby pre salóny predávate, vybrať si môžete z „Predaj potrieb pre salóny krásy“, „Predajňa kozmetiky“, „Obchod s kozmetikou“, „Distribútor kozmetiky“.

Náhľad nastavení pre Facebook stránku

 

2. Správna šablóna Facebook stránky

Ako Facebook šablónu by ste si mali v nastaveniach v kolónke „Šablóny a karty“ vybrať ak ste salón, tak šablónu „Služby“. Ak predávate potreby pre salóny, tak šablónu „Nakupovanie“.

3. Nastavenie loga a titulnej fotky

Logo by malo byť logo vášho podnikania a titulná fotografia môže byť napríklad koláž z portfólia prác alebo jednoduchý obrázok s krátkym textom. Titulnú fotografiu môžete tiež použiť na oznámenie dôležitej informácie, napr. že máte v určitom dátume zatvorené. Na vytvorenie odporúčame použiť webstránku www.canva.com alebo priamo aplikáciu Canva, kde si jednoducho vytvoríte pekný dizajn.

 

4. Adresa a otváracie hodiny

V nastaveniach stránky kliknite na „Informácie“ a doplňte alebo skontrolujte správnosť údajov:  telefónne číslo, web, e-mailová adresa, adresa a prevádzkové hodiny.

5. Nastavenie automatickej odpovede

Automatická odpoveď je dôležitá hlavne preto, lebo je to priamy kontakt s klientmi. Ak vás osloví niekto nový, očakáva okamžitú odpoveď, avšak vy mu neviete na to hneď odpísať, lebo práve pracujete. V tom prípade si môžete nastaviť automatickú odpoveď, ktorá sa odošle na každú novú správu sama. Kliknite na „Nastavenia“, potom na „Správy“, kde automatickú odpoveď vopred vyplníte. Hotovo! 🙂

 

Majte svoj štýl, ktorý vás odlíši od konkurencie

Ako príklad výborne zvládnutej stratégie na Facebook sme vybrali kaderníctvo G.Bar Bratislava. Už na prvý pohľad je vidieť, že vedia ako spravovať svoju Facebook stránku.

G.Bar má jednu veľkú výhodu oproti konkurentom, a to je tá, že sa prezentujú konzistentným štýlom farieb, písma a fotografií. Jednoducho povedané, komunikujú identitu značky, za ktorou stoja.

 

Facebook stránka Kaderníctva G.Bar Bratislava

 

Nielen farby a logo, ale aj príspevky, ktoré pridáva salón G.Bar sú ucelené. Fotografie majú špecifický štýl a obsah príspevkov väčšinou informuje o ponuke a nabáda potencionálnych zákazníkov, aby sa objednali.

Navyše napísané priateľským a láskavým tónom – ako ušité pre ženské klientky.

 

Tone of voice Kaderníctva G.Bar Bratislava

 

Ďalším príkladom výbornej komunikácie, ktorá stojí za zmienku je Kozmetický salón Iná.  Na svojej Facebook stránke si dávajú záležať na vizuálnej aj textovej stránke príspevkov. Príspevky sú vytvorené v dostupnom grafickom online nástroji Canva – ako tento nástroj používať sa podrobnejšie dozviete v článku Ako vytvoriť darčekový poukaz.

 

Kozmetický salón Iná stránka na Facebooku

 

Okrem toho je každý príspevok vizuálne konzistentný. To znamená, že sú v ňom použité rovnaké farby, rovnaký filter alebo typ písma. Toto je veľmi dôležité v komunikácii online, pretože takto si vás ľudia ľahšie zapamätajú a vaše príspevku budú vedieť rozlíšiť na prvý pohľad.

 

Kozmetický salón Iná príspevok na Facebooku

 

2x týždenne pridávajte kvalitný obsah

Máte Facebook stránku, ale neviete aký obsah by ste tam mali zdieľať? Tu je niekoľko tipov na obsahové rubriky, ktoré môžete použiť na svojej FB stránke:

  • pochváľte sa s vašou prácou vo forme obrázku, krátkeho videa či koláže
  • predstavte váš tím, vašich zamestnancov, ako sa volajú a čo je ich špecialita
  • ukážte interiér vášho salónu, odfotografujte malé detaily, ktoré v salóne vytvárajú atmosféru
  • dajte vedieť svojim zákazníčkam s akými značkami pracujete
  • predstavte postupne všetky procedúry, ktoré v salóne ponúkate
  • ak dostanete pozitívne hodnotenie, prezdieľajte ho na nástenke, posilníte tak komunitu
  • reagujte na aktuálne momenty, či svetové dni alebo sviatky
  • zorganizujte súťaž o nejakú maličkosť alebo zľavu na procedúru
  • vytvorte si darčekový kupón a napíšte k nemu krátky príspevok
  • hrajte sa s formátmi, vytvorte napríklad anketu, kde sa na niečo opýtate

 

Zdieľať Instagramové príspevky na Facebooku alebo nie?

Čoraz viac sa Facebook stáva nástrojom, ktorý slúži ako platforma na uverejňovanie obsahu zdieľaného na Instagrame. Nič sa nestane, ak svoj príspevok uverejníte na oboch sociálnych sieťach. Facebook plánuje rozšíriť možnosti hashtagov. Preto majú význam aj na Facebooku. Viac som o tom písala tu. Prečítajte si tiež článok Ako na hashtagy na Instagrame.

 

Facebook príspevok kaderníctva Pekné vlásky

 

Ponúkajte konkrétne služby za konkrétne ceny

Možno si danú službu cez Facebook objedná len veľmi málo ľudí, ale o to nejde. Ide o to, že takto ukážete, že váš salón je poctivý, transparentný a má vždy čo ponúknuť.

Lišta ”služby” slúži na zobrazenie služieb, ktoré ponúkate. Nemusia to byť len služby, ale aj špeciálne akcie, ktoré v rámci salóna máte. Ak máte túto lištu zapnutú, zvýšite si svoje šance na získanie nových zákazníkov do salóna cez Facebook.

 

Služby kaderníctva G.Bar na Facebooku

 

Ako pridať Facebook lištu “služby”?

Choďte na svoju Facebook stránku, kde ste administrátorom. Vpravo hore ťuknite na “nastavenia”.

 

DoParady Facebook stránka nastavenia

 

  1. Zobrazia sa vám vnútorné nastavenia stránky, kde v ľavej lište ťuknete na “šablóny a karty”.
  2. Uvidíte zoznam úplne všetkých tlačidiel, ktoré vám ponúka Facebook. V zozname nájdete “služby” a ak ich máte vypnuté, ťuknete na “zapnúť”. Potom zmenu nastavenia uložte.
  3. V ďalšom kroku pridajte službu. Choďte opäť na domovskú stránku Facebook stránky, kde ťuknete na lištu vľavo a z možností vyberiete “služby”.
  4. Následne ťuknite na “pridať službu”. Zobrazí sa vám okno, kde môžete vyplniť všetky detaily.

 

Šablóny a karty na Facebook stránke

Zapnúť kartu služby na Facebooku

Pridať službu na Facebook stránku

Náhľad na Facebook detaily služby

 

Pri cene služby si môžete vybrať z niekoľkých možností. Cenu môžete aj nemusíte zobraziť. Odporúčame však cenu uverejniť. Ako bolo spomínané vyššie, nový zákazník tak vie, čo môže očakávať a koľko peňazí ho to bude stáť. Váš salón pôsobí viac autenticky a dôveryhodne, čím si posilníte svoje dobré meno.

 

Aktívne komunikujte

Ak vám niekto napíše komentár, reagujte. Ak vám niekto napíše hodnotenie, taktiež reagujte. Poďakujte sa a prejavte úprimnú radosť. Každé jedno pozitívne hodnotenie zvyšuje vašu kredibilitu.

Ak ste však dostali negatívne hodnotenie, neignorujte ho. Radšej zistite čo je vo veci a nájdite riešenie. Možno pochybil niekto z vášho tímu, preto je potrebné sa o tom porozprávať, aby ste sa podobnej situácii vyhli v budúcnosti. Prečítajte si tiež Ako (ne)reagovať na negatívne hodnotenia.

 

Zhrnutie – Tipy, ako spravovať Facebook stránku

  • Skontrolujte či máte kompletné základné nastavenia.
  • Premyslite si svoj vizuálny a komunikačný štýl, ktorý vás odlíši.
  • Pridávajte  rozmanitý obsah 2 x týždenne (kvalitné fotografie a videá).
  • Ponúkajte konkrétne služby za konkrétne ceny.
  • Buďte aktívny, komunikujte so svojimi fanúšikmi v dobrom aj v zlom.

 

Žiaden komentár. Buďte prvý kto ho pridá.

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Cart
  • No products in the cart.