Sociálne siete

Článok na Marketing pre salóny - Ako na hashtagy

Ako na hashtagy na Instagrame

Skvelá správa! Článok si môžete pozrieť aj ako video na YouTube na kanáli Marketing pre salóny.

 

Čo je hashtag

Je to označenie, resp. slovo so symbolom „#“ – mriežkou, ktoré sa používa najmä na Instagrame. Je to odkaz, vďaka ktorému vás môžu nájsť ľudia, ktorí vás na Instagrame nesledujú. Hashtag teda môže byť aj kľúčové slovo, na základe ktorého vás nájdu noví potenciálni zákazníci.

Hashtag môžeme používať aj na FB aj na IG, ale medzi použitím je rozdiel. Ak chcete vedieť viac o prezentácii vašej práce na sociálnych sieťach, prečítajte si článok Sociálne siete, na ktorých nesmiete chýbať.

Čo je hashtag - Marketing pre salóny

Hashtagy – rozdiel v použití na Facebooku a na Instagrame

Hashtag na Facebooku sa používa hlavne ako nosný slogan alebo kľúčové slovo FB kampane alebo súťaže. Napríklad v súťažnom príspevku, kde bolo podmienkou účasti pridať fotografiu s použitím nosného hashtagu. Usporiadateľ súťaže následne zadal do vyhľadávania na FB súťažný hashtag a na základe toho videl všetky príspevky s daným hashtagom, taktiež všetkých zúčastnených.

Viac o súťaži na Facebooku sa dočítate v článku Ako získať klientov cez Facebook súťaž.

Na Instagrame slúžia hashtagy namä na to, aby ste si vďaka nim zvýšili dosah svojich príspevkov. Tiež vás vďaka hashtagom môžu nájsť ľudia, ktorí môžu byť vaši budúci klienti. Preto sú veľmi dôležité.

Koľko hashtagov použiť?

Na IG môžete pridať viac hashtagov (oproti FB, kde sa odporúča jeden). Na Instagrame ich môžete pridať až 60 (najprv 30 do komentára bez hashtagov v popise a následne upravíte text príspevku, kde pridáte hashtagy). To však neodporúčam, pretože je to masový, až spamový spôsob a navyše neestetický prvok vo vašom príspevku. Ideálny počet je okolo 10-15 hashtagov na jeden príspevok. (Zdroj)

Dôležité je vedieť, že hashtagy nie sú prvoplánové slová. Tiež to nie sú slová, ktoré vám napadnú keď sa pozriete na fotku alebo video, ktoré pridávate. Hashtagy by ste mali starostlivo vybrať.

Hashtagy - koľko ich použiť a rozdiel v použití na Instagrame a Facebooku

Ako vytvoriť hashtagovú stratégiu

Pri hashtagoch by ste mali mať na zreteli, aká je sila tohto hashtagu, teda koľko jeho označení/použití už existuje. Hashtagovú stratégiu vytvoríte tak, že si vopred pripravíte skupinu hashtagov. Môžete si ich pripraviť napríklad do poznámok v telefóne.

Štruktúra hashtagov by mohla vyzerať takto:

  • 1-2 hashtagy, ktoré sú vaše, resp, reprezentujú vašu prácu alebo salón. Napríklad, ak sa váš salón nazýva „Salón Patrícia“ v tom prípade, by váš nosný hashtag bol #salonpatricia – tento by ste mali používať v každom jednom príspevku. Je to hashtag, ktorý reprezentuje vašu značku.
  • 5-10 mikrohashtagov
  • 3-5 makrohashtagov

Čo sú to mikro a makro-hashtagy?

Mikrohashtagy sú komunitné hashtagy, ktoré majú menej ako 100 000 označení.

Makrohashtagy sú tie, ktoré majú viac ako 100k, prípadne 500k. Odporúčam uprednostniť skôr mikrohashtagy. Prečo?

Pretože šanca, že pri nižšom množstve fotiek a videí, ktoré sú označené mikrohashtagom, sa ten váš príspevok nestratí. Ak označíte svoju fotografiu napríklad hashtagom #hair, ktorý má milión označení, je veľká pravdepodobnosť, že váš príspevok sa stratí.

Napríklad #kadernictvo má „iba“ viac ako 12-tisíc označení, z toho dôvodu ho môžeme kategorizovať ako mikrohashtag. Vidíme tu tiež súvisiace hashtagy ako napríklad  #podpora.

Výsledky hľadania #kadernictvo

 

Pozrime sa na  #nechty – opäť mikrohashtag. Súvisiace hashtagy, ktoré si môžete pridať do svojej hashtagovej stratégie  #gelovenechty  #nehty  #manikura a ďalšie.

 

Výsledky hľadania #nechty

EXTRA BONUS ZA ČÍTANIE DO KONCA: Zoznam hashtagov

AK NEMÁTE ČAS NA TO, ABY STE HĽADALI MIKROHASHTAGY DO SVOJICH POSTOV.

Tu je zoznam slovenských mikrohashtagov, ktoré môžete v postoch na Instagrame používať a z ktorých si môžete svoju stratégiu vytvoriť. 🙂

marketingovy-kurz-salón

Zaujíma vás viac tipov ako využiť marketing, aby ste získali viac klientov a predbehli konkurenciu? Vytvorila som online marketingový kurz ako šitý pre vás! Je v ňom obsiahnuté všetko, čo potrebujete vedieť o marketingu. Rozdelila som ho do 3 modulov:

Ak vás zaujali všetky 3 moduly, potom určite hoďte očkom po kompletnom balíčku všetkých spomínaných lekcií.

Sumár článku:

  • Hashtag je označenie, vďaka ktorému vás objavia noví potenciálni klienti.
  • Uprednostnite použitie hashtahov na Instagrame pre Facebookom.
  • Hashtagy používajte pri každom príspevku v počte okolo 10-15.
  • Vytvorte si hashtagovú stratégiu a držte sa jej.
  • Hashtagy si uložte do poznámok v telefóne.
Žiaden komentár. Buďte prvý kto ho pridá.

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Cart
  • No products in the cart.