Sociálne siete

ako-nastavit-reklamu-facebook

Ako nastaviť reklamu na Facebooku

Facebook je sociálna sieť, ktorú aktuálne používa dennodenne 3 434 000 Slovákov a viac ako 7 miliónov Čechov (zdroj). Pričom najväčšiu skupinu tvoria práve ženy vo veku 25 – 44 rokov, ktorá pravdepodobne predstavuje práve vaše platiace klientky.

Bohužiaľ, Facebook už nie je to, čo kedysi býval, a to mám na mysli, že po pridaní príspevku na Facebook stránku ste kedysi dostali mnoho zobrazení, reakcií a komentárov. Teraz si za dosah vašich Facebook príspevkov musíte priplatiť pár eur.  A prečo je to tak? Je to vôbec potrebné?

V tomto článku si všetko vysvetlíme, a takisto si ukážeme ako správne nastaviť jednoduchú reklamu na Facebooku. Čítajte ďalej. 😊

 

Algoritmus a obmedzenia na reklamy na Facebooku

 

Facebook už nie je to, čo býval kedysi

Možno sa pýtate sami seba: “Prečo mám slabý dosah príspevkov, málo lajkov a komentárov na mojich Facebook príspevkoch?, alebo “Prečo mi pribúdajú noví fanúšikovia tak strašne pomaly?”

Ak si pamätáte ešte tie časy, cca 7-10 rokov dozadu, kedy komunikácia na Facebook-u prekvitala a každý majiteľ Facebook stránky sa tešil z množstva interakcií. Bolo to aj preto, že vtedy ešte neexistoval komplexný reklamný systém v pozadí Facebook-u, ktorý by podporoval silu nakúpenej inzercie. Ďalším faktorom je algoritmus.

Ako funguje algoritmus

Algoritmus je niečo ako umelá inteligencia, ktorá individuálne vyhodnocuje správanie každého používateľa na Facebook-u (aj na Instagram-e a iných sociálnych sieťach) a podľa toho danému užívateľovi servíruje obsah a reklamu.

Ak máte napríklad svoj účet na Facebook-u, algoritmus o vás vie mnoho informácii ako napríklad: vaše pohlavie, vek, rodinný status, vaše koníčky, záľuby, charakteristiku vašich priateľov, dokonca rozpozná aj vašu tvár na akejkoľvek fotografii – trochu strašidelné však? No to nie je všetko, na základe toho s čím na Facebook-u interagujete, čo komentujete a zdieľate, dokáže o vás zistiť viac. Vie o vás aj to, kedy ste online najčastejšie a koľko času online strávite.

Príklad:

Ak ste napríklad mamička, máte deti a na Facebook-u ste sa zapojili do súťaže o sadu atramentových pier od známeho výrobcu, ktorý sa kategorizuje ako predajca detského tovaru, je veľmi pravdepodobné, že sa vám bude zobrazovať podobná reklama, t.j. zameraná na detský tovar, pretože algoritmus sa už o vás naučil, že takýto obsah vás zaujíma. Algoritmus tiež predpokladá, že vás reklama, ktorú vám naservíruje zaujme alebo na ňu kliknete, prípadne si daný výrobok kúpite (to je ten ideálny prípad, pre každého inzerenta/firmu).

 

Prečo inzerovať na Facebooku - dôvody

 

Prečo inzerovať na Facebooku?

V prvom rade preto, lebo sú tam dennodenne prítomní vaši potenciálni zákazníci.

A keďže aj vy ponúkate službu, či už sú to kadernícke, kozmetické alebo telové ošetrenia – aj vy sa stávate potenciálnym inzerentom, ktorému reklama môže priniesť úžitok. Samozrejme, najprv za ňu musíte zaplatiť. Práve kvôli monetizácii Facebook-u sa udialo to, že organické príspevky (také, ktoré neboli podporené reklamnou kampaňou), majú veľmi malý dosah.

Ak máte na Facebook stránke 100 fanúšikov, prirodzene váš príspevok uvidia len 5-10 % fanúšikov, čo je pramálo. No ak dá niekto na príspevok “páči sa mi to” príspevok sa zobrazí ďalším, ak niekto okomentuje, zobrazí sa ešte ďalším a tak ďalej. Všetko riadi algoritmus. Rozumiete o čo tu ide?

Ak má váš príspevok veľmi malý dosah, ako administrátor Facebook stránky ste jednoducho nútený, aby ste daný príspevok podporili peniazmi = aby sa zobrazil viacerým ľuďom. Facebook si to jednoducho nastavil tak, aby ste do toho dali nejaké peniaze.

Inzercia je vaša konkurenčná výhoda

Pravda je, že ak si reklamu nastavíte správne, dokážete osloviť nových potenciálnych klientov vo svojom okolí – v meste alebo dedinke. Prípadne, viete rozšíriť povedomie o vašich službách, výhodných ponukách, akciách či kozmetických produktoch.

Výhodou je, že si sami určujete ako dlho bude reklama trvať a koľko peňazí chcete na ňu minúť. Aj 10€ na mesiac je lepšie ako nič.

Vedomosti, ktoré získate v tomto článku sú v skutočnosti vašou konkurenčnou výhodou. Preto sa toho nebojte a skúšajte nové veci.

Predtým, než si ukážeme, ako nastaviť reklamu na Facebooku, odporúčam si prečítať zaujímavé spôsoby reklamy, ktoré sú zadarmo, niekoľko z nich nájdete popísaných v článku 9 spôsobov ako zviditeľniť svoj salón, prípadne si prečítajte Ako získať klientov cez Facebook súťaž.

 

Čo je jednoduchá reklama na Facebooku - vysvetlenie a návod

 

Čo je reklama na Facebooku?

Na Facebook-u existujú dva spôsoby, ako kampaň nastaviť. Prvý spôsob je jednoduchý, ktorý máte hotový na pár klikov. O tom sa dnes detailne dočítate.

Druhý spôsob je zložitejší, využíva sa naň reklamný systém Facebook Business Manager, ktorý je dostupný zadarmo pre každého. Rozdiel medzi týmito dvoma spôsobmi je efektivita zacielenia a možnosti, ktoré Facebook Business Manažér / Správca reklám ponúka navyše. Vysvetlenie tohto systému by bolo tak na celodenný workshop, preto sa mu v tomto článku nebudem venovať. Zameriame sa na nastavenie “jednoduchej reklamy” cez tlačidlo “propagovať príspevok”, kde nepotrebujete ovládať pokročilé nastavenia.

Skôr než si konkrétne vysvetlíme ako jednoduchú reklamu na Facebooku nastaviť, chcem vás informovať, že cieľom tohto článku nie je zárobok pre Facebook, a tiež nie som nijako platená Facebook-om, aby som vám písala o produkte, ktorý si môžete od Facebook-u zakúpiť. Ide iba o sprievod nastavením, ktoré vám môže priniesť úžitok v podnikaní.

 

Návod, ako vytvoriť reklamný príspevok na Facebook

 

Ako vytvoriť reklamný príspevok

Na vytvorenie reklamy na Facebook-u, budete potrebovať už vytvorený Facebook príspevok na vašej Facebook stránke, kde ste administrátorom. Ideálne taký príspevok, kde prezentujete svoje služby.

Často sa stretávam s reklamou rôznych salónov alebo beauty profesionálov, kde sú v textoch gramatické chyby alebo je v reklame nie úplne najvhodnejší vizuál (obrázok/video). Pôsobí to veľmi neprofesionálne a vytvára to dojem, že daný profesionál nie je dôsledný. A do rúk takého profesionála sa, verte mi, nechce zveriť nikto.

Tu je niekoľko bodov, na ktoré si treba dať pozor:

  • Popis v príspevku by mal byť krátky. Držte sa 120-150 znakov.
  • V popise príspevku nepoužívajte veľké KAPITÁLOVÉ PÍSMENÁ.
  • V texte nepoužívajte viac ako tri smajlíky.
  • Dajte si pozor na gramatické chyby. Radšej si text dvakrát prečítajte.
  • V popise nechajte na seba tel. kontakt, prípadne vyzvite, aby vám napísali správu.
  • Obrázok nesmie obsahovať premenu PRED a PO, je to porušenie pravidiel inzerovania, takú reklamu vám Facebook neschváli.
  • Vyhnite sa rôznym typom písma v obrázku.
  • Vyhnite sa staromódnym typom písma, rôznym farbám v jednom texte a pod.
  • Na vytvorenie pekného vizuálu použite napríklad zadarmo nástroj Canva
  • Ak chcete propagovať video, nemalo by byť dlhšie ako 1 minúta.
  • Ak je vo videu hovorené slovo, malo by obsahovať aj titulky.

 

Ako nastaviť reklamu na facebooku? Návod

 

Ako nastaviť reklamu na Facebooku

Postup je veľmi jednoduchý a nezaberie nám viac ako 15 minút. Reklamu odporúčam nastavovať na počítači, je to prehľadnejšie a jednoduchšie ako cez telefón. Samozrejme vieme ju nastaviť aj cez mobil.

  1. Prvé, čo spravíme je, že si na svojej Facebook stránke nájdeme príspevok, ktorý by sme chceli podporiť reklamou a klikneme na modré tlačidlo „Propagovať príspevok“.

 

Ako nastaviť reklamu na Facebooku?

 

2. Po kliknutí na tlačidlo sa nám zobrazí celé nastavenie reklamy.

3. Poďme teda postupne. Ako prvé ťukneme v sekcii „Cieľ na „Zmeniť“. 

 

Zmeniť cieľ Facebook reklamy - náhľad

 

4. Zobrazia sa nám 3 možnosti:

  • Buď necháme Facebook algoritmus, aby vybral cieľ reklamy, ktorý je pre nás najvhodnejší,
  • alebo si sami vyberieme cieľ „preklik na webovú stránku“ alebo bude našim cieľom, aby nám na reklamný príspevok pribúdali reakcie.
  • Ak si nevieme vybrať, zvolíme automatické cielenie.

A stlačíme „Uložiť“.

 

Automatické cielenie Facebook reklamy - náhľad

Nastavenie publika

5. Druhý a veľmi dôležitý krok je nastavenie publika, ktorému sa bude reklama zobrazovať. Pamätáte na algoritmus? Na spomínaných princípoch bude cieliť reklamu na publikum, ktoré si vyberieme.

6. Klikneme na malú ceruzku, ktorá sa nachádza pri sekcii „Podrobnosti publika“, kde zmeníme základné nastavenia.

 

Nastavenie Facebook publika - ukážka

 

7. Ako prvé zmeníme cielenie iba na ženské pohlavie (ak máme barbershop, vybrali by sme iba mužské pohlavie), prípadne zvážime pre koho je náš príspevok zaujímavý. Potom nastavíme vek cieľovej skupiny a zadáme konkrétne mesto, kde svoje služby ponúkame, napríklad Žilina a okolie do 17 km. Nakoniec klikneme na „Save audience“.

 

Ako upraviť Facebook publikum - ukážka

 

PRO TIP: Vytvorte si príspevok s textom a vizuálom určených iba pre mužov a zacieľte to na mužské publikum vo vašom meste.

8. Ďalej môžeme tiež zadať špecifikáciu podľa záujmu, napríklad všetky, ženy ktoré sa zaujímajú o krásu.

 

Podrobné zacielenie Facebook reklamy - ukážka

 

9. Teraz, keď už máme vytvorené publikum, ktorému sa reklama bude zobrazovať, môžeme si určiť ako dlho bude trvať a koľko peňazí do nej dáme. Ak nastavujeme reklamu po prvýkrát, odporúčam zvoliť radšej nižšiu sumu, aby sme si otestovali ako to funguje. Takisto trvanie si nastavíme podľa toho, či ide o nejakú akciu s jasným koncom, napríklad zľava 10 % na službu iba do konca septembra. Alebo si trvanie zadáme iba na pár dní. Napríklad, ak do reklamy dáme 10€, trvanie 7 dní je akurát.

10. Umiestnenie zvolíme na Facebooku aj na Instagrame. Ak nemáte Instagram, čo najskôr si ho založte, pretože prichádzate o dôležitý komunikačný kanál. Prečítajte si napríklad Ako začať s Instagram stories.

 

Rozpočet na Facebook reklamu - ukážka

 

PRO TIP: Neodporúčam dávať 10€ na dlhé obdobie, napríklad na mesiac. Ak chceme trvanie reklamy dlhšie ako 7 dní, zvýšime rozpočet aspoň na 20€.

Nastavenie kreditnej karty

11. Nižšie v nastaveniach zadáme našu firemnú kartu, z ktorej sa budú peniažky čerpať.

Túto položku si môžeme dať do nákladov, každá šikovná účtovníčka by mala Facebook faktúry poznať. Faktúry neskôr dohľadáme v správcovi reklám.

12. Nezabudnime skontrolovať, ako sa bude naša reklama zobrazovať na rôznych zariadeniach. Kontrolujeme tiež, či sa nám správne zobrazuje text, či tam nemáme gramatickú chybu a podobne.

 

Náhľad - Facebook reklama v mobilnom zariadení

 

13. Dôležité je skontrolovať, či sa naša reklama zobrazuje pekne hlavne v mobilnom zariadení. Keďže prevažná väčšina prehliada Facebook práve cez telefón. Ak je to v poriadku, klikneme na „Zavrieť“ a následne vľavo dole na tlačidlo „Propagovať príspevok“.

Hotovo! Vaša jednoduchá reklama na Facebooku je na svete. Predtým než však reklama uzrie svetlo sveta ju najprv bude niekoľko hodín Facebook schvaľovať. Ak je všetko v poriadku, príde vám na Facebook notifikácia o schválení a spustení reklamy do obehu.

Ak sa na nastavenie reklamy necítite, je to úplne v poriadku. Nemusíte sa však báť, pretože hneď ako si to vyskúšate, zistíte, že je to veľmi jednoduché. 

 

Má moja konkurencia reklamu na Facebooku?

Určite vás zaujíma, či ak konkurenčný salón alebo profesionál má spustenú reklamu na Facebooku alebo na Instagrame.

Máme pre vás dobrú správu! Viete to zistiť, pretože tieto informácie sú verejne dostupné.

Facebook má svoju knižnicu reklám, kde zobrazuje všetky reklamy, ktoré aktuálne bežia. Tu si vo vyhľadávači zadáte názov Facebook stránky a ihneď sa vám zobrazia aktuálne bežiace reklamy.

Takisto si tu môžete skontrolovať tie svoje. 😊

Ak chcete ešte viac informácií o tom, ako spravovať Facebook na profesionálnej úrovni a vytvárať naozaj efektívne reklamy, odporúčam vám marketingový kurz Facebook na maximum, ktorý som vytvorila špeciálne pre beauty profesionálov. Tento modul však nájdete aj v Kompletnom marketingovom kurze.

marketingovy-kurz-salón

Sumár článku:

  • Facebook riadi algoritmus a to čo vidíte je podmienené.
  • Vaše organické príspevky majú minimálny dosah, preto je potrebné, aby ste aktívne inzerovali.
  • 11 dôležitých bodov ako vytvoriť reklamný príspevok.
  • Nastavenie jednoduchej reklamy (praktická ukážka)
  • Ako sledovať konkurenciu.
Žiaden komentár. Buďte prvý kto ho pridá.

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Cart
  • No products in the cart.