Ako ohúriť klienta v kaderníctve
1. Prvý dojem je kľúčový

2. Nastavte slonie uši
Keď sa klient posadí do kresla, najskôr zistite, aká je jeho predstava. Počas popisu vysnívanej frizúry skúste načúvať a neprerušovať ju. Sústredene počúvajte a neprerušujte. Akonáhle dohovorí, na rade sú vaše otázky. Pýtajte sa na to, čo všetko sa s vlasmi dialo za posledných pár rokov, a či je prítomný nejaký “vlasový problém”. Zaujímajte sa aj kde pracuje a akým športom sa venuje, pretože účes musí byť nositeľný vždy a počas celého dňa. Takýmto spôsobom zistíte ako ohúriť daného klienta v kaderníctve.
3. Raďte a zdieľajte vaše profesionálne názory
Mali by ste sa pýtať jednoduché a konkrétne otázky, ktoré by mali byť pozitívne. Navrhnite konkrétne veci a varianty. Nebojte sa povedať svoj osobný názor na stav vlasov klienta. Je to pridaná hodnota – informácia, ktorú sa nedozvie nikde inde iba od vás. Odporučte, čo by ste urobili vy podľa typu tváre, tvaru hlavy klienta, výšky a štýlu obliekania spomínaného v bode č.1. Zdieľajte vaše profesionálne názory a rady.
Pre viac informácií si tiež môžete prečítať Komunikačné tipy pre lepšie výsledky.
4. Vizualizujte spolu s klientom
5. Zaujímajte sa o vlasovú rutinu
Zistite, ako sa klient stará o vlasy = aké prípravky a pomôcky používa. Je to veľmi dôležité pri správnom výbere strihu. Nebudete predsa navrhovať účes, ktorý je náročný na fúkanie klientke, ktorá si vlasy nefénuje alebo nemá také zručnosti a ani čas.
6. Výber farby podľa typu klienta
Výber farby by mal byť jednoduchý, keďže ste sa dosť o svojom klientovi, či klientke dozvedeli v predchádzajúcich otázkach. Farbu najčastejšie volíme podľa klienta a jeho predstavy, no vždy berieme na zreteľ okrem módnych trendov aj to, aký farebný typ predstavuje klient. Posúďte, či zvolená farba prípadne melír sú vhodné aj z hľadiska kvality a štruktúry vlasov.
7. Zosumarizujte všetky informácie
Sumár predstavy je veľmi dôležitý, pretože v ňom by ste mali zhrnúť všetko, na čom ste sa dohodli. Klientovi povedzte o tom, ako budete postupovať, aby ste mohli začať realizovať strih a farbu a vytvoriť tak požadovaný účes.
PRO TIP: Používajte kadernícky diár a veďte si písomné záznamy o klientoch. Vďaka správnej komunikácii si svoje zákazníčky a zákazníkov udržíte, ale aj získate nových.
Zaujímajú vás tipy ako využiť marketing, aby ste získali viac klientov a predbehli konkurenciu? Vytvorila som online marketingový kurz ako šitý pre vás! Je v ňom obsiahnuté všetko, čo potrebujete vedieť o marketingu. Rozdelila som ho do 3 modulov:
Ak vás zaujali všetky 3 moduly, potom určite hoďte očkom po kompletnom balíčku všetkých spomínaných lekcií.