Komunikácia s klientom

Článok na Marketing pre salóny - Ako ohúriť klienta v kaderníctve

Ako ohúriť klienta v kaderníctve

Klientov, ktorí prichádzajú do kaderníckeho salónu s jasnou predstavou výsledného účesu je bohužiaľ veľmi málo. Ak ste kaderníčka alebo kaderník, musíte byť nielen dobrý pozorovateľ, ale aj poslucháč a niekedy aj psychológ.
Dobrá správa je, že to nie je žiadna veda, stačí klásť tie správne otázky a rýchlo sa dostanete k tomu, po čom klient naozaj túži. Výhodou sú stály klienti, ktorých dobre poznáte, a preto je jednoduchšie vystihnúť ich predstavy.
Ako teda ohúriť klienta v kaderníctve? Tu je niekoľko tipov:

1. Prvý dojem je kľúčový

Všimnite si klienta hneď ako vchádza do salónu. Dôležitý je štýl obliekania, make-up, ale aj prejav, dokonca aj to ako má upravený účes. Extrovertnejšie typy privítajú odvážnejší strih či farbu. Jednoducho oblečený klient bude zas preferovať, ak mu navrhnete niečo menej extravagantné, umiernené, minimalistické, ale trendy.
Prvý dojem je kľúčový - Marketing pre salóny
Piercingy a tetovania sú jasným ukazovateľom toho, že klient alebo klientka obľubuje odvážnejšie farby a strihy.
PRO TIP: Nielen vy si pozorne všímate klienta, ale i on vás. Ak chcete zistiť, ako na neho pozitívne zapôsobiť od prvého stretnutia, prečítajte si článok Tipy ako zapôsobiť na klientov rečou tela.

2. Nastavte slonie uši

Keď sa klient posadí do kresla, najskôr zistite, aká je jeho predstava. Počas popisu vysnívanej frizúry skúste načúvať a neprerušovať ju. Sústredene počúvajte a neprerušujte. Akonáhle dohovorí, na rade sú vaše otázky. Pýtajte sa na to, čo všetko sa s vlasmi dialo za posledných pár rokov, a či je prítomný nejaký “vlasový problém”. Zaujímajte sa aj kde pracuje a akým športom sa venuje, pretože účes musí byť nositeľný vždy a počas celého dňa. Takýmto spôsobom zistíte ako ohúriť daného klienta v kaderníctve.

 

3. Raďte a zdieľajte vaše profesionálne názory

Mali by ste sa pýtať jednoduché a konkrétne otázky, ktoré by mali byť pozitívne. Navrhnite konkrétne veci a varianty. Nebojte sa povedať svoj osobný názor na stav vlasov klienta. Je to pridaná hodnota – informácia, ktorú sa nedozvie nikde inde iba od vás. Odporučte, čo by ste urobili vy podľa typu tváre, tvaru hlavy klienta, výšky a štýlu obliekania spomínaného v bode č.1. Zdieľajte vaše profesionálne názory a rady.

Pre viac informácií si tiež môžete prečítať Komunikačné tipy pre lepšie výsledky.

 

Vizualizujte spolu s klientom a zdieľajte svoje názory

 

4. Vizualizujte spolu s klientom

Používajte obrázky a fotografie, na nich veľmi rýchlo ukáže klient, svoju predstavu. Taktiež máte možnosť ukázať, že sa klientovi naozaj individuálne venujete a poradiť mu na základe obrázku, čo by sa mu hodilo. Dobré je mať pripravené vopred niekoľko fotiek v galérií vášho telefónu. Veľa vlasových inšpirácií pre kaderníkov nájdete na Instagrame, napríklad na @doparady.
Instagram DoParady náhľad

5. Zaujímajte sa o vlasovú rutinu

Zistite, ako sa klient stará o vlasy = aké prípravky a pomôcky používa. Je to veľmi dôležité pri správnom výbere strihu. Nebudete predsa navrhovať účes, ktorý je náročný na fúkanie klientke, ktorá si vlasy nefénuje alebo nemá také zručnosti a ani čas.

 

6. Výber farby podľa typu klienta

Výber farby by mal byť jednoduchý, keďže ste sa dosť o svojom klientovi, či klientke dozvedeli v predchádzajúcich otázkach. Farbu najčastejšie volíme podľa klienta a jeho predstavy, no vždy berieme na zreteľ okrem módnych trendov aj to, aký farebný typ predstavuje klient. Posúďte, či zvolená farba prípadne melír sú vhodné aj z hľadiska kvality a štruktúry vlasov.

 

7. Zosumarizujte všetky informácie

Sumár predstavy je veľmi dôležitý, pretože v ňom by ste mali zhrnúť všetko, na čom ste sa dohodli. Klientovi povedzte o tom, ako budete postupovať, aby ste mohli začať realizovať strih a farbu a vytvoriť tak požadovaný účes.

PRO TIP: Používajte kadernícky diár a veďte si písomné záznamy o klientoch. Vďaka správnej komunikácii si svoje zákazníčky a zákazníkov udržíte, ale aj získate nových.

Žiaden komentár. Buďte prvý kto ho pridá.

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Cart
  • No products in the cart.