Marketing

Článok na Marketing pre salóny - Ako používať emotikony

Ako používať emoji v komunikácii salónu?

Používate na sociálnych sieťach svojho salónu emoji? Nie? Dobre, teraz sa pozorne pozrite na tieto vety:

Naše vianočné darčekové balíčky už dorazili.

Naše vianočné darčekové balíčky už dorazili!

Naše vianočné 🎅 darčekové balíčky už dorazili 😍.

Ktorá z možností vás najviac zaujala? Vybrali ste si tú tretiu s emotikonmi?

Pridanie výkričníka spôsobí, že veta okamžite pôsobí inak, vnáša istú emóciu. Ak však použijete emoji, posuniete sa ešte o krok ďalej.

Poďme sa spoločne pozrieť, prečo sú emoji užitočné pre marketing vášho salónu, kedy ich použiť, a čo je najdôležitejšiekedy ich vynechať.

 

Prečo má váš salón používať emoji?

V komunikácii zoči-voči používame intonáciu, gestá a reč tela, aby sme podporili naše slová a pridali im živosť, emóciu. Avšak v online priestore sa musíme spoliehať iba na to, čo je napísané – reč tela a všetky podporné gestá tu chýbajú. To môže viesť k nesprávnej interpretácii, prípadne k nezáujmu o vysielanú správu.

 

1. Emoji povedia viac ako slová

Určite ste už počuli staré známe: fotka povie viac než tisíc slov. Presne tak fungujú emotikony. Pridanie smajlíka dodá textu emóciu, zmysel a napätie – to by samotný text nedokázal. Emotikony sú vlastne čerešničkou na torte.

84% žien a 75% mužov verí, že smajlíky dokážu opísať ich pocity lepšie ako samotné slová.(Zdroj)

Napríklad Nikanailsbb efektívne využila emotikony 🍂🍁, aby zvýraznila jesenné farby, ktoré vidíme na nechtoch.

 

Instagramový príspevok nikanailsbb

 

2. Emoji pridajú vášmu salónu osobnosť

Smajlíky môžu pomôcť vašej značke tým, že príspevkom dodajú šťavu a istý charakter. 

Tento instagramový post je od salónu Angel visage. Ich emotikony sú jednoduché a výborne sa hodia k ich textovému i vizuálnemu obsahu. Sú dobrým príkladom toho, ako môžu smajlíky personalizovať značku.

 

Instagram príspevok od angel_visage

 

3. Zvyšujú aktivitu používateľov na sociálnych sieťach

Chcete, aby boli vaši sledovatelia na sociálnych sieťach aktívnejší a komunikovali s vami? Vyzvite ich, aby reagovali na váš post použitím emotikonov, napríklad 👍 alebo 👎.

Emotikony tiež môžete využiť na vytvorenie zaujímavejších popisov – napríklad namiesto klasických odrážok v texte. Tým môžete vás príspevok jednoducho odlíšiť, ako to urobila značka Aveda UK.

Cieľová skupina značky Aveda sa zaujíma o prírodné, organické a cruelty-free produkty. Použitie emotikonov symbolizujúcich party a zábavu ako 🎉🥂🎇 by teda úplne nesedelo s posolstvom ich značky. Avšak tým, že na zvýraznenie zoznamu v popise zvolili správne smajlíky, hodnoty ich značky ostali zachované. 

 

Instagram príspevok od avedauk

 

Zvýšiť záujem o posolstvo vášho textu môžete tiež tak, že emotikony použijete v nadpisoch, oznámeniach a call-to-action výzvach, napr.:

⭐ Otvárame 4. júla ⭐

❤️ Valentínske darčeky pre ňu ❤️

Rezervujte už teraz, počet miest je limitovaný 🏃‍♀️

Teraz už viete, prečo sú emotikony v marketingu na sociálnych sieťach dôležité. Nastal čas zistiť, či sú vhodné aj pre váš biznis.

 

Kedy emoji použiť

 

 

Kedy emoji používať?

Vo všeobecnosti záleží na:

  • vašom podnikaní,
  • vašej cieľovej skupine,
  • vašom marketingovom posolstve.

Druh vášho podnikania, cieľové publikum a posolstvo, ktoré sa snažíte vyjadriť – to všetko hrá dôležitú rolu v tom či, ako a kedy by ste mali využiť emotikony.

Dovoľte mi to vysvetliť….

Porozumieť publiku je kľúčové. Ak napríklad prevádzkujete kozmetickú kliniku alebo sa špecializujete na pokročilé estetické ošetrenia, používanie emotikonov ako 🤞😉🥳 nevyznieva profesionálne a už vôbec nie dôveryhodne.

Emotikony by sa nikdy nemali používať na zľahčovanie vážnej témy alebo situácie. Ak pri témach ako laserové zákroky, injekcie či redukcia tuku používate emotikony, vaše publikum to zrejme neocení. Radšej by sa chceli uistiť o vašej kvalifikácii a odbornosti. Emotikony ich v tomto prípade vôbec nezaujímajú.

Značka Dermalogica využíva vo svojej komunikácii na sociálnych sieťach veľmi málo emotikonov, čím vzbudzujú dojem väčšej profesionality. Konkrétne v tomto príspevku ich veľmi citlivo využili namiesto odrážok bez toho, aby vyzneli príliš neviazane. V niektorých postoch ich používajú viac, ale nájdu sa aj také, kde sa nenachádza ani jeden jediný smajlík.

 

Facebook príspevok od Dermalogica

 

V komunikácii na Instagrame ich používajú o čosi viac, avšak to najmä kvôli mladšiemu publiku, ktoré sa na tejto platforme pohybuje. To iba zdôrazňuje, aké je dôležité porozumieť svojej cieľovej skupine.

Značka Sk:n má podobný prístup – emotikony používajú iba, keď majú pocit, že im to neuberá na profesionalite. V tomto príspevku sa Sk:n Clinics rozhodli využiť emotikon 👆 ako výzvu pre sledovateľov, nech si prečítajú otázky & odpovede z linku, ktorú sa nachádza v ich bio.

 

Instagram príspevok od sknclinics

 

Ako používať emoji 👏 v marketingovej komunikácii vášho salónu

 

Ako používať emoji na sociálnych sieťach

Smajlíky v platenej reklame môžu fungovať rovnako dobre ako v organických (neplatených) postoch. Testy ukázali, že reklamy na sociálnych sieťach, ktoré mali v nadpise smajlíka získali vo všeobecnosti vyššiu mieru prekliknutia ako tie bez emotikonu. (Zdroj)

Avšak… Hoci emotikony môžu zvýšiť mieru prekliknutia, nepoužívajte ich vo svojich kampaniach nasilu. Iba ak sú v súlade s posolstvom a marketingovou stratégiou vašej firmy.

Viac o tom, ako si nastaviť reklamu na Facebooku sa dočítate v článku: Ako nastaviť reklamu na Facebooku.

 

Ako používať emoji v e-mail marketingu

Pridanie smajlíka do predmetu e-mailu dodá celkovému vizuálu vašej správy ľahkosť a šťavu. Prieskumy ukazujú, že emotikony v predmete e-mailu môžu zvýšiť mieru otvorenia (open rate) až o zhruba 25%.

PRO TIP: Vyberte si emotikony, ktoré sa hodia k vášmu podnikaniu a posielanej správe, pretože nesprávny výber môže spôsobiť zníženie miery otvorenia.

 

Ako používať emoji v e-mail marketingu

 

MailChimp (nástroj pre e-mail marketing) odporúča:

  • nepoužívať viac emotikonov súčasne,
  • radšej používať emotikony na zdôraznenie slov než na ich nahradenie, aby nedošlo k zlej interpretácii posolstva,
  • rozličné operačné systémy môžu zmeniť vzhľad vášho smajlíka, preto je dôležité si danú správu najprv otestovať.

 

Ako používať emoji v SMS správach

Ak používate smajlíky v SMS komunikácii s klientmi, nezabudnite, že sa počítajú ako znaky navyše.

 

Ako používať emoji vo vašom marketingu

 

Používajte emoji vo vašom marketingu (ale opatrne)

Smajlíky sú zábavný a jednoduchý spôsob ako pridať vašej kampani či príspevku istú emóciu. Porozmýšľajte či sa hodia k vášmu podnikaniu a publiku a ak áno, začnite ich používať na rôznych platformách.

Ak si pri určitých príspevkoch nie ste istí, či ich naozaj použiť, radšej ich vypustite. Pokiaľ ste ich doteraz vo svojom marketingu nikdy nevyužívali, začnite v malom. Môžete ich zakomponovať do svojich príspevkov ako odrážky či ako výzvu k akcii, ako ste mohli vidieť v príspevku od značky Sk:n.

Tiež si dávajte pozor, koľko emotikonov v jednom príspevku použijete. Menej je niekedy viac. Tu je ukážka, ako by to vyzerať nemalo:

 

Emotikony v marketingu - ako to nerobiť

 

Sumár článku:

  • Emotikony spravia vaše posty, výzvy a nadpisy  zaujímavejšie.
  • Využite emotikony na zapojenie publika do komunikácie.
  • Kde všade sa dajú emotikony využiť, aké si vybrať a koľko.
Žiaden komentár. Buďte prvý kto ho pridá.

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Cart
  • No products in the cart.