Ako predávať služby na sociálnych sieťach
Ak patríte medzi profesionálov krásy, ktorí majú Facebook a Instagram – gratulujeme, pretože to sú dve najdôležitejšie sociálne siete, ktoré na svoju prezentáciu Slovensku potrebujete. Ibaže by ste boli iba na Facebooku a Instagram ticho ignorovali – to by bola veľká škoda. Predpokladajme teda, že ste prítomná na oboch spomínaných sociálnych sieťach. Ideálne ak je váš Instagram a Facebook na výbornej úrovni.
Aké možnosti v online existujú? Možno vám to pomôže posilniť si povedomie, získať nových klientov či nárast tržieb. Poďme sa preto pozrieť, ako ponúkať a predávať svoje beauty služby na sociálnych sieťach a privyrobiť si.
Aktivita na sociálnych sieťach je základ
Či sa vám to páči alebo nie, na Facebooku a Instagrame by ste mali byť aktívni. Obvyklými otázkami býva, ako často obsah pridávať a aká má byť frekvencia príspevkov. Záleží od toho, aká veľká je vaša fanúšikovská základňa.
Povedzme, že máte 1000 sledovateľov, čo je priemerné číslo fanúšikov Facebook stránky v oblasti salónov krásy na Slovensku. Bohužiaľ, Facebook algoritmus udáva, koľko ľudí uvidí váš obsah organicky, teda bez podpory peniazmi/kampaňou.
Na rovinu? Je to ukrutne nízke číslo. Ale, ak je váš obsah kvalitný a ľudia naň reagujú, zvyšujete svoje šance na dosah. Na Instagrame váš obsah uvidí viac ľudí, dokonca aj takí, ktorí vás nesledujú, a to najmä vďaka hashtagovej stratégii.
Čo z toho vyplýva?
Pridávajte zaujímavý, pekný obsah, s ktorým majú vaši potenciálni zákazníci interagovať, teda lajkovať/komentovať/zdieľať/preposielať/ukladať. Prečítajte si viac o tom, ako vyšperkovať Facebook vášho salónu alebo aké hashtagy na svojom Instagrame používať.
Ako predávať produkty na sociálnych sieťach?
Využite nástroj “obchod” na vašej Facebook stránke alebo Instagram shopping na vašom Instagram-ovom účte. Predávať môžete jednoducho aj cez stories alebo v príspevkoch.
Vyberte si konkrétny produkt, možno taký, ktorý si vaše zákazníčky pochvaľovali a máte ho v salóne na sklade. Popíšte jeho vlastnosti, uveďte koľko kusov ešte máte a uveďte tiež cenu za produkt a poštovné. Ako formát môžete použiť video alebo obrázok.
Ak vás to zaujíma, prečítajte si celý postup ako si vytvoriť obchod na Facebook stránke.
Ponúkajte video kurzy online
Ak nemáte problém s natáčaním sa na video, táto možnosť, ako predávať svoje služby na sociálnych sieťach je presne pre vás. Ste špecialistka vo svojom obore, preto môžete ponúkať individuálne hodiny, kde môžete s použitím telefónu a svojich vedomostí niekoho naučiť niečo nové.
Môžu to byť pracovné postupy pre menej skúsené beauty profesionálky alebo študentky na stredných školách. Alebo teoretické základy ako predprípravu pred certifikovaným kurzom.
Na video kurz môžete použiť napríklad nástroj ZOOM, kde môžete mať viac účastníčok naraz. Alebo aj jednoducho cez Messenger. Nezabudnite si pýtať zálohu za video kurz vopred prevodom na váš účet.
Konzultujte s klientmi online
Ste profesionál, ktorý vie najlepšie ako sa treba o vlasy, nechty či pokožku starať. Poraďte svojim klientkam a klientom. Prípadne im odporučte niektorý z vašich produktov, napr. masku na tvár, regeneračné alebo ochranné oleje.
Ak ste manikérka, môžete tiež napríklad poradiť ako sa starať o odrastené nechty. Ak viete o nejakom “domácom recepte”, zdieľať môžete aj ten.
Individuálny online predaj
Príklad: Mobilné kaderníctvo môže fungovať ak ide napríklad o obyčajné nanesenie farby na celé vlasy. Tu vaše klientky potrebujú pripravený presný mix farieb + presný postup ako farbu zmixovať a naniesť na vlasy. Prípadne môžete byť na telefóne alebo na video rozhovore cez WhatsApp, Messenger, Instagram a využiť to ako priestor na komunikáciu s klientom.
Ponúkajte darčekové kupóny
Darčekový kupón je skvelý spôsob, ako si zaručiť objednávky v budúcnosti.
Ak všeobecný darčekový kupón ešte nemáte vytvorený, v prvom rade sa zamyslite nad službou a nad cenou kupónu. Potom si ho vytvorte napríklad na webstránke www.canva.com kde si môžete priamo vybrať formát “gift card”. Tiež si môžete vybrať z množstva pekných grafických vizuálov. Nástroj je zadarmo. Potom už iba ostáva kupóny doma vytlačiť (potrebná je tlačiareň) a potom, ako vám prídu na účet peniaze, poslať poštou adresátovi.
Kupón nemusí byť len všeobecný, môže to byť aj personalizovaný kupón podľa obdobia. Napríklad ako vianočný darček, narodeninový darček, svadobný, plesový…
Tu je niekoľko návrhov, ako by mohol pekný darčekový kupón vyzerať:
Beauty predplatné
Vytvorte predplatné služby, kde zákazníkom pravidelne poskytnete nové tipy a odporúčania. Môžete ponúkať predplatné na personalizované beauty balíčky, ale na rôzne služby.
Streamujete so zľavovým kódom
Využitie live streamu je skvelou cestou, ako priblížiť svoje produkty zákazníkom v reálnom čase. Môžete predvádzať konkrétny produkt, jeho aplikáciu, zdieľať tipy na použitie a odpovedať na otázky divákov v reálnom čase. Týmto spôsobom budujete interakciu a vzťah so svojimi sledujúcimi.
- Tip: Usporiadajte „Live beauty workshop“, kde diváci sledujú krok za krokom aplikáciu produktu. Na konci môžete ponúknuť zľavový kód platný len pre účastníkov.
Sumár článku:
- Nastavte svoju komunikáciu na Instagrame a Facebooku na top úroveň.
- Vytvorte si obchod na Facebooku.
- Ak sa na to cítite, začnite s online kurzami.
- Zvážte individuálny online predaj svojim klientom.
- Ponúkajte svojim klientom darčekové karty.
- Beauty predplatné.
- Využite zľavové kódy.
Toto je len zlomok tipov a možností, ako využívať sociálne siete k pozdvihnutiu svojho podnikania na nový level. Omnoho viac sa dozviete v Kompletnom marketingovom kurze, ktorý som pripravila špeciálne pre vás, beauty profesionálov. Skladá sa z 3 modulov, ktoré je možné zakúpiť si aj samostatne.