Marketing

Článok na Marketing pre salóny - Ako predávať beauty služby na sociálnych sieťach

Ako predávať služby na sociálnych sieťach

Ak patríte medzi profesionálov krásy, ktorí majú Facebook a Instagram – gratulujeme, pretože to sú dve najdôležitejšie sociálne siete, ktoré na svoju prezentáciu Slovensku potrebujete. Ibaže by ste boli iba na Facebooku a Instagram ticho ignorovali – to by bola veľká škoda. Predpokladajme teda, že ste prítomná na oboch spomínaných sociálnych sieťach.  Ideálne ak je váš Instagram a Facebook na výbornej úrovni.

Aké možnosti v online existujú? Možno vám to pomôže posilniť si povedomie, získať nových klientov či  nárast tržieb. Poďme sa preto pozrieť, ako ponúkať svoje služby online a privyrobiť si.

Musíte byť aktívni na sociálnych sieťach

 

Aktivita na sociálnych sieťach je základ

Či sa vám to páči alebo nie, na Facebooku a Instagrame by ste mali byť aktívni. Obvyklými otázkami býva, ako často obsah pridávať a aká má byť frekvencia príspevkov. Záleží od toho, aká veľká je vaša fanúšikovská základňa.

Povedzme, že máte 1000 sledovateľov, čo je priemerné číslo fanúšikov Facebook stránky v oblasti salónov krásy na Slovensku. Bohužiaľ, Facebook algoritmus udáva, koľko ľudí uvidí váš obsah organicky, teda bez podpory peniazmi/kampaňou.

Na rovinu? Je to ukrutne nízke číslo. Ale, ak je váš obsah kvalitný a ľudia naň reagujú, zvyšujete svoje šance na dosah. Na Instagrame váš obsah uvidí viac ľudí, dokonca aj takí, ktorí vás nesledujú, a to najmä vďaka hashtagovej stratégii


Čo z toho vyplýva?

Pridávajte zaujímavý, pekný obsah, s ktorým majú vaši potenciálni zákazníci interagovať, teda lajkovať/komentovať/zdieľať/preposielať/ukladať. Prečítajte si viac o tom, ako vyšperkovať Facebook vášho salónu alebo aké hashtagy na svojom Instagrame používať.

 

Facebook obchod Larry King hair salon

 

Ako predávať produkty na sociálnych sieťach?

Využite nástroj “obchod” na vašej Facebook stránke alebo Instagram shopping na vašom Instagram-ovom účte. Predávať môžete jednoducho aj cez stories alebo v príspevkoch.

Vyberte si konkrétny produkt, možno taký, ktorý si vaše zákazníčky pochvaľovali a máte ho v salóne na sklade. Popíšte jeho vlastnosti, uveďte koľko kusov ešte máte a uveďte tiež cenu za produkt a poštovné. Ako formát môžete použiť video alebo obrázok.

Ak vás to zaujíma, prečítajte si celý postup ako si vytvoriť obchod na Facebook stránke.

 

Ponúkajte kurzy na svojich sociálnych sieťach

 

Ponúkajte video kurzy online

Ak nemáte problém s natáčaním sa na video, táto možnosť, ako predávať svoje služby na sociálnych sieťach je presne pre vás. Ste špecialistka vo svojom obore, preto môžete ponúkať individuálne hodiny, kde môžete s použitím telefónu a svojich vedomostí niekoho naučiť niečo nové.

Môžu to byť pracovné postupy pre menej skúsené beauty profesionálky alebo študentky na stredných školách. Alebo teoretické základy ako predprípravu pred certifikovaným kurzom.

Na video kurz môžete použiť napríklad nástroj ZOOM, kde môžete mať viac účastníčok naraz. Alebo aj jednoducho cez Messenger. Nezabudnite si pýtať zálohu za video kurz vopred prevodom na váš účet.

 

Môžete sa spojiť so svojimi klientami online

 

Konzultujte s klientmi online

Ste profesionál, ktorý vie najlepšie ako sa treba o vlasy, nechty či pokožku starať. Poraďte svojim klientkam a klientom. Prípadne im odporučte niektorý z vašich produktov, napr. masku na tvár, regeneračné alebo ochranné oleje.

Ak ste manikérka, môžete tiež napríklad poradiť ako sa starať o odrastené nechty. Ak viete o nejakom “domácom recepte”, zdieľať môžete aj ten.

 

Ponúkajte svoje produkty na sociálnych sieťach

 

Individuálny online predaj

Ak vás kontaktuje niektorá z vašich klientok, že by potrebovala váš produkt, ale nemôže sa osobne dostaviť (v ideálnom prípade ste vy prvá, ktorá si všimne, že bola u vás naposledy pred 2-3 mesiacmi a ponúknete jej svoje produkty), môžete jej prichystať na papier presný postup aj s produktmi v balíčku a poslať priamo poštou.

Príklad: Mobilné kaderníctvo môže fungovať ak ide napríklad o obyčajné nanesenie farby na celé vlasy. Tu vaše klientky potrebujú pripravený presný mix farieb + presný postup ako farbu zmixovať a naniesť na vlasy. Prípadne môžete byť na telefóne alebo na video rozhovore cez WhatsApp, Messenger, Instagram a využiť to ako priestor na komunikáciu s klientom.
Časovo náročnejšie, ale efektívne by bolo keby ste si spravili prieskum vo vašom diári. Ak si zaznamenávate, čo a kedy si od vás klientka kúpila, bude jednoduché zistiť či potrebuje doplniť zásobu. Následnej, ju môžete kontaktovať s návrhom o doplnenie zásoby vášho produktu. Klient pocíti, že ste starostlivý profesionál, ktorému záleží na každom jednom klientovi.
Darčeková poukážka kaderníctvo Laura

Ponúkajte darčekové kupóny

Darčekový kupón je skvelý spôsob, ako si zaručiť objednávky v budúcnosti.

Ak všeobecný darčekový kupón ešte nemáte vytvorený, v prvom rade sa zamyslite nad službou a nad cenou kupónu. Potom si ho vytvorte napríklad na webstránke  www.canva.com kde si môžete priamo vybrať formát “gift card”. Tiež si môžete vybrať z množstva pekných grafických vizuálov. Nástroj je zadarmo. Potom už iba ostáva kupóny doma vytlačiť (potrebná je tlačiareň) a potom, ako vám prídu na účet peniaze, poslať poštou adresátovi.

Kupón nemusí byť len všeobecný, môže to byť aj personalizovaný kupón podľa obdobia. Napríklad ako vianočný darček, narodeninový darček, svadobný, plesový…

Tu je niekoľko návrhov, ako by mohol pekný darčekový kupón vyzerať:

Darčeková poukážka kaderníctvo
Darčekový kupón kaderníctvo

Sumár článku:

  • Nastavte svoju komunikáciu na Instagrame a Facebooku na top úroveň.
  • Vytvorte si obchod na Facebooku.
  • Ak sa na to cítite, začnite s online kurzami.
  • Zvážte individuálny online predaj svojim klientom.
  • Ponúkajte svojim klientom darčekové karty.
Žiaden komentár. Buďte prvý kto ho pridá.

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Cart
  • No products in the cart.