Marketing

Článok na Marketing pre salóny - Ako si založiť beauty blog

Ako si založiť beauty blog

Zakladanie blogov je stále populárne, obzvlášť, keď v čase zatvorených obchodov a salónov sa písaniu relevantných článkov začalo venovať oveľa viac ľudí.

Prečo si založiť blog?

  • Zákazníci vás nájdu pri vyhľadávaní cez Google. O tejto téme som písala aj v článku 8 tipov ako prilákať klientov do salónu. V podstate však ide o to, že keď klient napíše do Google vyhľadávača napr. “rýchly každodenný makeup” alebo “ako na krásnu pleť” a vy máte na svojom webe práve na túto tému skvelý článok, je veľká šanca, že vás zobrazí vo výsledkoch vyhľadávania a osloví vás.
  • Zostanete s klientmi v spojení. Aj keď bude váš salón zatvorený, vďaka blogu môžete s klientmi naďalej komunikovať, neustále sa im pripomínať, a to z pohodlia domova.
  • Ukážete svoju profesionalitu a zručnosti. Ak je váš blog nabitý kvalitnými informáciami, v očiach zákazníka budete pôsobiť ako skutočný profesionál, ktorý vie, čo robí.  
  • Môžete získať kontakty do e-mailovej databázy. Na konci každého článku môžete umiestniť výzvu k prihláseniu sa na odber vášho newslettra, vďaka čomu si viete vybudovať kvalitnú databázu kontaktov. Tú môžete použiť aj na rozosielanie extra ponúk, narodeninových prianí a pod.
  • Získate obsah na sociálne siete. Svoje články môžete zdieľať i na účtoch na sociálnych sieťach a osloviť tak širšie publikum. Môžete časť informácii tiež spracovať do kvízovej podoby a uverejniť ich v Instagram Stories.

Teraz, keď už viete PREČO, môžeme prejsť na AKO si beauty blog založiť.

Obrázok: Ako si založiť beauty blog

1. Vyberte si platformu

Existujú weby, na ktorých si môžete založiť blog zadarmo. Patrí tu napríklad Blogger či Wix, ale samozrejme, môžete si všetky technické záležitosti objednať u profesionálov.

2. Vyberte si deň, kedy budete články pridávať

A snažte sa to aj dodržiavať. Pravidelnosť a spoľahlivosť sú dôležité, preto sa snažte pridávať články v deň, ktorý ste na začiatku stanovili.

3. Píšte o tom, v čom sa vyznáte

Vyberajte si témy, ktoré vás zaujímajú, a o ktorých máte čo povedať, resp. rozumiete im. Dajte svojim čitateľom užitočné informácie a tipy.

Obrázok: Predstavte nové služby a produkty

4. Predstavte nové služby a produkty

Blog je skvelým miestom na predstavenie novej ponuky či technológie, ktorú by ste v salóne chceli zaviesť. Navyše môžete čitateľov vyzvať, aby vám v komentároch nechali spätnú väzbu.

5. Vytvárajte vlastné obrázky

Nepoužívajte hocijaké obrázky z internetu, ale snažte sa vyberať nejaké z vlastného portfólia, prípadne z fotobaniek, ako napr. freepik.com. Ideálne je, ak tieto obrázky z iných zdrojov následne upravíte v grafickom nástroji, napr. v Canve, kde im pridáte text, či iný prvok, ktorý ich jemne odlíši od originálu.

6. Klientom, ktorí sa prihlásia na odber článkov, dajte darček

Môže to byť zľava na beauty procedúru alebo poukaz – kreativite sa medze nekladú. Toto vám nielen pomôže zvýšiť množstvo odberateľov, ale tiež získate príležitosť ukázať im, čo je vo vás.

Obrázok: O čom písať?

7. Témy na začiatok

Tu sú príklady tém, s ktorými môžete začať:

  • aktuálne trendy v jednotlivých ročných obdobiach,
  • premeny,
  • novinky zo salónu,
  • informácie o produktoch,
  • tipy na účesy, makeup a pod.,
  • rozhovor o nadchádzajúcej udalosti,
  • triky, užitočné rady.

8. Zviditeľnite svoj blog

Zdieľajte informácie o tom, že máte blog na svojich sociálnych sieťach. Odkazujte naň, prípadne vytvárajte interaktívne stories zamerané na prilákanie ľudí na blog. Viac o komunikácii cez sociálne siete sa dozviete v článku Dve sociálne siete, na ktorých nesmiete chýbať.

Zhrnutie

Verím, že tento článok vám pomohol pochopiť, ako sa dá beauty blog veľmi šikovne zakomponovať do svojej marketingovej stratégie, a že už máte predstavu na čo treba myslieť pri jeho vytváraní. Držím vám palce a teším sa na čítanie vašich budúcich blogov.🥰

Žiaden komentár. Buďte prvý kto ho pridá.

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Cart
  • No products in the cart.