Marketing

Článok na Marketing pre salóny blogu: Ako si získať klientov z vášho okolia

Ako si získať klientov z vášho okolia

Časy sú ťažké, ale vy sa nevzdávate a bojujete ďalej. Prispôsobili ste sa súčasnej situácii a zvykáte si na nové podmienky fungovania. Ale možno pociťujete, že klientov je menej než kedysi.

Udržať a prilákať zákazníkov je náročná úloha v každej dobe. Veľa salónov sa spolieha na to, že zákazníci k nim prídu na základe ústnych odporúčaní. Hodnotenia sú skvelý spôsob, ako prilákať nových klientov, ale nájsť klientov, ktorí budú takéto ústne recenzie šíriť, môže trvať veľmi dlho. 

Salóny, ktoré sa nachádzajú na miestach s vysokou koncentráciou ľudí či v centre majú obvykle výhodu – okoloidúci si ich ľahko všimnú a pokiaľ nemajú vytipovaný presný salón, pravdepodobne vojdú do jedného z tých, ktoré sú po ceste. Avšak takéto strategické umiestnenie si nemôže dovoliť každý salón.

Navyše možno pracujete doma alebo ste práve otvorili úplne nový salón a nemáte vybudovanú stálu klientelu. Nevešajte hlavu, existujú iné možnosti ako prilákať klientov. Nemusíte čakať, kým k vám klienti prídu sami – v tomto článku vám prezradím 3 spôsoby, ako získať klientov z vášho okolia!

 

3 spôsoby, ako získať lokálnych klientov

 

Zamerajte sa na lokálnych zákazníkov cez Facebook Ads

pozn. Facebook Ads = platená reklama na Facebooku

Facebook je ešte stále najväčšou platformou: na Slovensku má 3 255 000 používateľov. A pozrite sa, koľko veľa žien vo veku 25-44 rokov ho využíva! Nie je to náhodou vaša cieľová skupina? 😉 (zdroj)

 

Prehľad - používatelia Facebooku na Slovensku, február 2021

 

Vďaka správne nastavenej reklame na Facebooku môžete získať mnoho nových zákazníkov a zviditeľniť svoj salón. Koľko do nej investujete je na vás, ale už aj s malým vkladom môžete získať krásne výsledky. 

Ako môžete cez Facebook Ads získať klientov? Dajte dokopy neodolateľnú ponuku – niečo výhodné pre vás a nesmierne lákavé pre potenciálnych zákazníkov. Ku kvalitnej fotke alebo videu pridajte zaujímavý popis. Nech z neho srší vaša osobnosť – pridajte tiež dátum, kedy táto lákavá ponuka končí, aby ste celému príspevku dodali FOMO (strach z premeškania). Potom z neho vytvorte propagovaný príspevok – detailný fotopostup som pre vás spracovala v tomto článku – Ako nastaviť reklamu na Facebooku. S týmto postupom si vytvoríte jednoduchú reklamu a nastavíte ju tak, aby zasiahla ľudí vo vašom meste a jeho okolí.

 

Ako získať klientov cez reklamu na Facebooku

 

Používajte lokálne hashtagy

Facebook Ads sú platené, ale hashtagy na Instagrame sú zdarma! Ich používaním môžete dosiahnuť, že vaše príspevky uvidí viac ľudí, a ak ich oslovia, ľahko sa prekliknú na váš profil. Jednoduchý, no šikovný spôsob, ako si získať klientov. 😉

pozn. hashtag = označenie, resp. slovo s mriežkou (#), vďaka ktorému vás môžu nájsť ľudia, ktorí vás na Instagrame nesledujú. (zdroj)

Ak máte svoj profil na Instagrame nastavený na Business účet, pod každým vaším príspevkom sa nachádza tlačidlo “Zobraziť štatistiky”. Po jeho stlačení sa vám zobrazia informácie o aktuálnej úspešnosti príspevku, vrátane údaja o tom, koľko zasiahnutých ľudí vás našlo cez hashtagy.

 

Koľko ľudí vás našlo cez hashtagy

 

Všetko o tom ako hashtagy využiť, koľko ich pridať k jednému príspevku, vrátane zoznamu hashtagov vhodných pre beauty profesionála a mnoho ďalšieho nájdete v tomto článkuAko na hashtagy na Instagrame

Pamätajte, že pokiaľ chcete hashtagmi zasiahnuť zákazníkov z vášho okolia, malo by ísť o označenia, ktoré súvisia s vašou geografickou polohou. Vo príspevkoch teda okrem hashtagov súvisiacich s vaším odvetvím (#vlasy, #balayage, #plet atď.) pripojte aj názov mesta, v ktorom pôsobíte (#zilina, #namestovo,…), príp. #kadernickazilina a podobné kombinácie, ktoré by mohol potenciálny zákazník vyhľadávať.

 

Založte si účet Moja Firma na Google

Alebo po anglicky “Google My Business”. Je to bezplatný nástroj od Google, ktorý slúži na to, aby vás vedeli potenciálni klienti jednoduchšie vyhľadať na mapách a vo vyhľadávaní Google.

Ako to vyzerá vo vyhľadávaní? 

 

Salón v Google vyhľadávaní

 

Vo svojom profile okrem presnej adresy môžete napísať otváracie hodiny, telefónne číslo, pripojiť odkaz na vašu webovú stránku, sociálne siete, pridať fotky, logo a zbierať recenzie.

 

Marketérka radí: vyplňte čo najviac údajov na svojom účte v Google Moja Firma

 

Práve recenzie sú pre váhajúceho zákazníka veľmi dôležité a častokrát rozhodujúce. Porozmýšľajte nad tým, že spustíte systém, napr. automatický e-mail (ľahko si ho nastavíte cez nástroj Mailchimp), ktorý zákazníka po absolvovaní procedúry vo vašom salóne slušne poprosí, aby vám pridal recenziu na Google. Môžete im dokonca ponúknuť špeciálnu zľavu alebo darček za napísanie takejto recenzie.

 

Online marketingový kurz pre beauty profersionálov

 

Sumár článku:

  • Zacieľte lokálnych zákazníkov cez platené reklamy na Facebooku.
  • Používajte správne hashtagy.
  • Založte si účet na Google Moja Firma.

Nemusíte sa báť, žiaden z týchto spôsob nie je náročný na prevedenie a nezaberie vám veľa času! Na druhej strane vám môžu získať veľké množstvo nových zákazníkov a pozitívnych hodnotení. Stačí im dať šancu. Držím vám palce. ❤️

 

Žiaden komentár. Buďte prvý kto ho pridá.

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Cart
  • No products in the cart.