Sociálne siete

Návod na Marketing pre salóny - ako si ytvoriť facebook obchod

Ako jednoducho vytvoriť Facebook obchod

OZNAM: FACEBOOK má aktuálne technické problémy s vytváraním obchodu! (aktualizované 20.10.2021)

Ak ste administrátorkou Facebook stránky, aj vy máte možnosť vytvoriť si Facebook obchod zadarmo. Produkty, ktoré ponúkate v salóne, môžete jednoducho vložiť na svoju Facebook stránku. Takto umožníte rýchlejší prístup vašich klientov k produktom a k ich prípadnej kúpe. Navyše na založenie obchodu na Facebooku, vám stačí jedno popoludnie. Ako na to? Čítajte ďalej.

Prečo a ako si založiť Facebook obchod

Predtým než sa pustíte do pridávania fotografií kozmetických produktov do FB obchodu, skontrolujte si, či je vaša Facebook stránka na profesionálnej úrovni.

Prečo si Facebook obchod založiť?

  • Bude to vaša konkurenčná výhoda.
  • Na založenie nepotrebujete e-shop.
  • Pridať môžete neobmedzené množstvo produktov a rozdeliť si ich do kategórií a kolekcií.
  • Kozmetické produkty môžete prezentovať nielen fotkou, ale aj videom.
  • Uvidíte štatistiky, kde sa dozviete koľko používateľom vám na Facebook obchod kliklo.
  • Vaše produkty sa zobrazia aj na Facebook Marketplace.
  • Klientov zaujmete tam, kde trávia najviac času.
  • Facebook je používateľsky rýchlejší ako bežné webové stránky a e-shopy.
  • Na Facebooku vám klienti môžu priamo napísať, ak majú nejaké otázky k produktom.

O tom, prečo sú sociálne siete dôležité pre váš salón, a ako sa dajú využiť, si môžete prečítať viac v článku Sociálne siete, na ktorých nesmiete chýbať.

Ako nastaviť Facebook obchod?

Krok 1 –  Základné nastavenie

Facebook obchod založíte na počítači alebo priamo v telefóne v aplikácii Facebook, avšak táto aplikácia ani žiadna iná aktuálne neponúkajú možnosť úpravy obchodu priamo v telefóne. 😞 Nato si asi ešte počkáme. Keď sa tak stane, budem informovať.

Nastavenie Facebook obchodu cez mobil

V aplikácii si otvoríme svoju Facebook stránku, kde v hornej lište klikneme na tlačidlo „Viac“.
Nastavenie Facebook obchodu cez mobil
Prejdeme nižšie, do sekcie „Ovládacie prvky stránky“ a stlačíme „Upraviť stránku“.
Ovládacie prvky stránky náhľad
Naspodu nájdeme „Karty“, kde následne vyberieme „Pridať kartu“.
Úprava Facebook stránky
Facebook - pridať kartu
Ťukneme na „Obchod“.
Pridať Facebook kartu obchod
Hotovo, Facebook obchod je na vašej FB stránke. Záložku nájdete tiež v hlavnej lište stránky, kde vás upozornenie priamo naviguje na úpravu v počítači.
Vytvorenie Facebook obchodu

Nastavenie a úprava Facebook obchodu cez počítač

Samotný Facebook odporúča úpravu obchodu práve cez počítač. Poďme si ukázať, ako na to. 🙂
Prihlásime sa na Facebook pod svojím účtom, ktorý je zároveň aj administrátorom vašej Facebook stránky. Klikneme na Facebook stránku a otvoríme si „Nastavenia“.
Nastavenia Facebook stránky náhľad
Ďalej v lište vľavo klikneme na „Šablóny a karty“ kde si z ponuky vyberieme „Pridajte kartu“.
Facebook - šablóny a karty
Ako pridať kartu - Facebook nastavenia
Zobrazí sa nám ponuka kariet, ktoré môžeme pridať. Vyberieme možnosť obchod a klikneme na „Pridať kartu.“ Potom stlačíme „Zavrieť“.  Potom si znovu načítame stránku. Novú kartu „Obchod“ odporúčam presunúť na prvú alebo druhú priečku jednoduchým potiahnutím. Hotovo! Facebook obchod máte nastavený.
Pridať kartu obchod
Ešte sú potrebné posledné nastavenia. Otvoríme si našu Facebook stránku a klikneme v navigácii vľavo na kartu „Obchod.“ Je možné, že nás najprv Facebook vyzve, aby sme súhlasili s obchodnými podmienkami. Klikneme na „Pokračovať“. 
Ďalšie nastavenia Facebook obchodu
Následne sa nám ukáže tabuľka Vyberte spôsob zaplatenia, kde sa objavia dve možnosti – buď budete ľudí posielať na svoj e-shop alebo do správ. Predpokladajme, že ho nemáme – v tom prípade zaškrtneme „Správa predajcovi„. Potom klikneme na „Pokračovať“. Nakoniec potvrdíme, že platiacou menou je EURO.
Vyberte spôsob zaplatenia - FB obchod

Krok 2 – Ako pridám kozmetické produkty?

Facebook obchod máme založený – teraz môžeme pridať produkty. Cieľom je vybrať niekoľko produktov, o ktorých vieme, že sú najlepšie. Preto vyberieme také, ktoré si vaše zákazníčky pochvaľujú. Odporúčam 5-10 produktov. To je rozumné množstvo. Pridať viac produktov by mohlo spôsobiť, že by tie „obľúbené“ zanikli. Alebo by to pôsobilo neprofesionálne – s nátlakom na predaj čo najviac produktov.

V popise môžeme uviesť okrem fotky (alebo videa) aj dôležité údaje ako: názov, cena a opis. Menej dôležité údaje sú nálepka s dostupnosťou, a „stav“ produktu (nové, vzorka).

Ako pridať produkt na FB obchod

Ako prvé môžeme pridať fotografiu produktu alebo video. Fotografiu si môžeme stiahnuť, alebo sami nafotiť v našom komunikačnom štýle na sociálnych sieťach. Ak vás zaujíma ako komunikovať v jednotnom štýle, dozviete sa to v článku Ako majstrovsky spravovať Facebook stránkuFotografia by mala byť ideálne vo štvorcovom formáte (1:1) alebo 500 px x 500 px. Nemala by presahovať veľkosť 8 MB.

Ďalej vyplníme „Názov“ a „Cena“. Tlačidlo „Tento produkt je v predaji“ znamená, že kedykoľvek sa nám minú zásoby, produkt môžeme zhasnúť alebo deaktivovať, aby sa vo FB obchode nezobrazoval.

Pri písaní popisu odporúčam zabudnúť na suchárstvo a povoliť uzdu svojej fantázie. Príklad si môžeme zobrať napríklad z amerického salónu Larry King. Svoje produkty majú krásne odfotené, majú ich na FB obchode iba niekoľko a so super kreatívnymi popismi.

Napríklad:
Popis produktu - Larry King

Názov produktu je v doslovnom preklade „Šampón dobrého života“ a v popise sa dočítate napríklad, že tento produkt je pre vaše vlasy ako týždňový jóga pobyt na Bali, z ktorého ste sa vrátili späť zrelaxovaná a plná života. Dosť dobré, čo poviete!

Krok 3: Promujte pridané produkty

Facebook priamo ponúka možnosť zdieľať samotný produkt, alebo celú kolekciu produktov, ktorú ste si pridali do Facebook obchodu v jednom príspevku. Tu máme na výber, či chceme dať vedieť o jednej kolekcii alebo rovno o celom e-shope. Je to na vás.

Príspevok s produktami môžete zdieľať na:

  • na svojej vlastnej časovej osi
  • na časovej osi stránky
  • v skupine
  • v udalosti
  • v súkromnej správe
Tak, a teraz už viete ako si nastaviť a založiť Facebook obchod a posilniť tak online predaj kozmetických produktov, ktoré ponúkate svojim klientkam. 🙂 V prípade otázok pokojne napíšte do Facebook skupiny „Marketing pre salóny“. Ak ste však hladné po vedomostiach a chcete predbehnúť konkurenciu, hoďte očkom po online marketingových kurzoch, ktoré som pripravila špeciálne pre vás. Máte na výber z 3 variantov alebo si môžete zvoliť Kompletný marketingový kurz, v ktorom nájdete všetky tri spolu.
marketingovy-kurz-salón

Sumár článku:

  • Krok 1: založte si Facebook stránku cez počítač.
  • Krok 2: pridajte niekoľko „hviezdnych“ produktov.
  • Krok 3: produkty zdieľajte vo feede / na nástenke.
Žiaden komentár. Buďte prvý kto ho pridá.

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Cart
  • No products in the cart.