Marketing

Článok na Marketing pre salóny - Ako využiť Black Friday

Ako využiť Black Friday v salóne krásy?

Znižujú sa vám v jeseni príjmy, lebo zákazníci posúvajú svoje termíny bližšie k Vianociam? Strácate objednávky kvôli pandémii koronavírusu? Nie ste sami. Mnoho salónov sa trápi a snaží sa získať aspoň nejakých zákazníkov.

 

Môže Black Friday pomôcť vášmu beauty salónu?

Či ho milujete alebo neznášate, Black Friday je silným marketingovým nástrojom. Ale iba keď ho použijete správne. A v tom je ten trik.

Je lákavé nahnať si zákazníkov rýchlymi zľavovými ponukami, avšak je to ten správny krok? Hlavne teraz, keď Covid-19 a jeho šírenie komplikuje podnikanie a robí ho nepredvídateľným.

Áno aj nie. Pozrime sa na to bližšie.

 

Vaši klienti chcú míňať

Počas Black Friday akcií býva síce konkurencia vyššia, avšak mnoho zákazníkov je v tomto období ochotnejších nakupovať vlasové či iné produkty.

Podľa prieskumu z roku 2018, ktorý uverejnila Black Friday.Global až 94% Slovákov vie, čo je Black Friday a v priemere minú počas týchto zliav viac než 200 €. Dáta taktiež ukázali nárast predajov až o 666% oproti bežnému dňu.

Prečítajte si 8 spôsobov, ako váš salón krásy môže z tohto fenoménu profitovať:

 

Zbavte sa starých zásob, ktoré už nepotrebujete

 

1. Zbavte sa starých zásob

Všetci máme nejaké nepotrebné či zastarané veci, ktoré na nás schované číhajú v kútoch. Áno, je to tak. Priznajme si to. Iba zaberajú miesto, sadá na ne prach a nemáme z nich žiaden úžitok.

Vytiahnite nepoužívané kulmy, fény a rozpredajte ich počas Black Friday týždňa. Podľa prieskumu je v tomto období elektronika 3. najkupovanejšia kategória produktov. Kozmetika je v tesnom závese, teda na 4. mieste. Nebojte sa s predajom začať už v predstihu.

Druhou možnosť zbavovania sa vecí sú práve kozmetické produkty, ktoré vám už dlho stoja na polici a ich dátum exspirácie sa neodvratne blíži. Roztrieďte takéto produkty a podporte ich predaj práve počas tohto obdobia.

PRO TIP: Nezabudnite uvádzať obe ceny – so zľavou i pôvodnú. Black Friday je presne to obdobie, kedy sa zľavy očakávajú a výborne fungujú. Ľudia doslova hľadajú, akú ďalšiu zľavu nájdu – tak im niečo ponúknite. Navyše, predstavte si, koľko miesta získate, keď sa tých harabúrd zbavíte.

 

Neznižujte počas Black Friday ceny. Radšej skúste toto

 

2. Neznižujte ceny. Pridajte svojej ponuke na hodnote

Stáli zákazníci sú ochotní zaplatiť za vaše služby, tak prečo sa oberať o zisk tým, že tieto ceny znížite?

Navyše, keď raz znížite ceny, klienti sa po návrate k tým normálnym budú cítiť nespokojne. Takže namiesto toho, aby ste ich spravili šťastnými, akurát sa po skončení novembrových výpredajov nahnevajú.

Naozaj nie je potrebné znižovať ceny, aby ste si získali zákazníkov. A už vôbec nie v týchto ťažkých časoch. Tajomstvom získavania pravidelných klientov je:

Ukázať im vďačnosť za ich lojalitu ponukou s pridanou hodnotou.

Ako pridať hodnotu bez zníženia cien? Skúste napríklad:

  • ku každej pedikúre pilník zdarma,
  • ku každému farbeniu pridať výživnú masku,
  • spravte luxusnú procedúru namiesto obyčajnej.

Skrátka pridajte zadarmo nejakú službu/vec, ktorá vás nebude stáť veľa, ale presvedčí verných, stálych zákazníkov, aby si dohodli skorší termín, či dokonca termín naviac.

 

Rozmaznávajte svojich klientov v salóne

 

3. Rozmaznávajte svojich klientov

Vedecká štúdia odhalila, že ľudia majú radšej, keď dostanú veci zadarmo, než keď si ich kúpia za nižšie ceny.

Black Friday teda nemusí byť iba o zľavách. Prečo neprekvapiť svojich stálych zákazníkov darčekom zadarmo? Je to skvelá cesta, ako im poďakovať a ukázať, že sú pre vás dôležití. A potom im tiež môžete dať do pozornosti vaše akciové balíčky.

Ale moji zákazníci zbožňujú akcie a zľavy…

Tu je ďalší tip: 50% zľava je rovnako účinná ako 30%-ná. Avšak ak sa zákazník musí rozhodnúť rýchlo, uprednostní 50%-nú.

Toto presvedčenie, že “50% je viac” sa dá výborne aplikovať na časovo ohraničené kozmetické procedúry. Formulovať to môžete napríklad takto: Objednajte si hodinové čistenie pleti a k tomu získate extra 50% zadarmo (30 minút). Výborne to funguje aj na masáže.

Stále pridávate hodnotu (namiesto znižovanie cien) tak ako sme si spomínali na začiatku. Avšak šikovným marketingovým trikom to bude vyzerať, ako by ste vlastne tie ceny znížili.

 

Využite počas Black Friday darčekové karty

 

4. Darčekové karty

Kupovanie darčekov tvorí viac ako polovicu celkových nákupov počas Black Friday týždňa. To vytvára obrovskú príležitosť na predaj darčekových kariet či poukážok. Dáme vám malý tip.

Počas Black Friday-a ponúknite svoje darčekové karty ešte výhodnejšie. Môžete to komunikovať napríklad takto:

  • Kúpte si dnes 40€ poukážku a my jej hodnotu zvýšime na 50€.
  • Kúpte si dnes 60€ poukážku a my vám k nej pridáme ďalšiu poukážku v hodnote 20€ zdarma.
  • Zaplaťte 100€ a my vám dáme poukaz v hodnote 125€.

PRO TIP: Tieto Black Friday darčekové karty budú môcť zákazníci využiť iba v januári či februári, prípadne v inom mesiaci, kedy máte objednávok menej.

Viac o tvorbe darčekových poukážok si prečítate v článku – Ako vytvoriť darčekový poukaz.

 

Svoju Black Friday ponuku zdieľajte na sociálnych sieťach

 

5. Propagujte Black Friday na svojich sociálnych sieťach

Upozornite na svoje akcie prostredníctvom sociálnych sietí. Zdôraznite, že táto výhodná ponuka je časovo obmedzená, aby ste tomu dodali pocit naliehavosti a FOMO (strach z premeškania). Ak sa dá, pridajte na web ďalšie platobné metódy.

Organické (nesponzorované) príspevky v súčasnosti nemajú taký veľký dosah, preto by sme odporúčali investovať do ich propagácie. Radšej zacieľte reklamu na svojich stálych zákazníkov, než na úplné nové publikum. A nezabudnite inzerovať aj na Instagrame.

 

Kedy inzerovať?

Prieskum zaoberajúci sa propagáciou počas Black Friday týždňa ukázal, že najlepšie výsledky dosiahnete, ak budete inzerovať v predstihu. Načasovanie reklám na Facebook aj Instagram môžete nastaviť vo svojej Facebook stránke alebo vo Facebook Business manažérovi.

Viac o tom, ako si nastaviť jednoduchú reklamu sa dozviete v článku – Ako nastaviť reklamu na Facebooku.

 

Black Friday ponuku zdieľajte aj na svojom webe

 

6. Nezabúdajte na propagovanie cez web stránku salónu

Uverejnite ponuku aj na web stránke svojho kaderníctva či kozmetického salónu. Je to najjednoduchší spôsob, ako dať do pozornosti svoje akcie. Následne by ste mali pritiahnuť pozornosť klientov na svoj web cez sociálne siete a e-mail marketing (newsletter).

 

Usporiadajte počas Black Friday súťaž - ako na to?

 

7. Usporiadajte súťaž

Iný spôsob ako poďakovať zákazníkom a súčasne promovať Black Friday ponuku, je spustenie súťaže na vašom Facebooku alebo Instagrame. Víťaznou cenou môže byť nový strih, manikúra či akékoľvek služby, ktoré ponúkate. Opäť si môžete nastaviť podmienku, že tieto služby bude možné využiť až v stanovenom termíne.

Vytvorenie takejto súťaže vám vyprodukuje obsah, ktorý môžete zdieľať na sociálnych sieťach, v newslettri a vašom webe až do skončenia Black Friday zliav, teda z tohto obdobia vyťažíte maximum. Navyše ak klient, ktorý vyhrá a príde si v januári po svoju výhru k vám do salónu, dá súhlas na fotodokumentáciu, prípadne napíše pozitívnu recenziu, získate hodnotný obsah i na ďalšie obdobie. Viac o tom, ako správne nastaviť súťaž si prečítate v tomto článku.

 

Váš tím je dôležitý

 

8. Váš beauty tím

Povzbuďte zamestnancov k tomu, aby informovali svoje okolie o vašej ponuke.

  • Získajte ich na svoju stranu. Vysvetlite im, prečo robíte jesenné akcie, a prečo chcete radšej ponúknuť pridanú hodnotu než znížiť ceny.
  • Prečo nespustiť menšiu súťaž o to, ktorý kaderník, kozmetička či masérka získa počas tohto obdobia viac zákazníkov?
  • Vyzvite zamestnancov k tomu, aby klientom hovorili o vašej špeciálnej ponuke – môžete si dopomôcť rôznymi grafickými pomôckami, napríklad plagátmi.
  • Pripomeňte recepčnej/recepčnému, aby sa o tom zmienili pred každým platiacim zákazníkom. Prečo to tiež nepridať do vašej hlasovej schránky?

 

Black Friday je za rohom a vy ešte nemáte nič pripravené? Nebojte sa, nič nie je stratené.

Podľa prieskumov je v poriadku propagovať svoju ponuku e-mailom či správou aj v deň vypuknutia Black Friday-u. Stále je však lepšie svoju ponuku inzerovať už v predstihu.

Nezabudnite si pozrieť, ktorú z vašich Black Friday ponúk si zákazníci najviac kupovali, aby ste s týmito informáciami mohli pracovať pri príprave ďalšieho Black Friday-u.

Žiaden komentár. Buďte prvý kto ho pridá.

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Cart
  • No products in the cart.