Marketing

Titulná fotka článku na Marketing pre salóny

Black Friday a Vianoce – ako vyťažiť z predaja maximum

Či sa vám to páči alebo nie, Black Friday (pozn. z angličtiny “čierny piatok”) je dňom zliav a veľkých nákupov. Oproti bežnému dňu na Slovensku nakupujeme o 666 % viac (zdroj black-friday.global). To však neznamená, že zľavy musíte dať na svoje služby aj vy! Čítajte ďalej a dozviete sa, aké iné techniky predaja môžete využiť na to, aby ste počas dní ako sú Black Friday a Vianoce vyťažili z predaja maximum.

Skôr než začnete premýšľať nad tým, ako si v salóne nastavíte marketing na predaj počas týchto dvoch udalostí, mám pre vás jednu dôležitú radu. Uistite sa, že váš salón v online aj offline prostredí spĺňa, nazvime to “marketingový základ”. 

Obrázok: Black Friday sale

Spĺňa váš salón marketingový základ?

Ide o to, že by bolo pre vás neefektívne, aby ste robili aktívny predaj na sociálnych sieťach, keď nemáte komplexne nastavenú komunikáciu na Facebook-u a Instagrame. Uistite sa, či je vaša komunikácia v súlade s nasledujúcimi bodmi:

  • máte kompletne vyplnené údaje (kontaktné, logo, titulná fotografia),
  • z vášho Facebook-u a Instagramu je na prvý pohľad jasné, čomu sa venujete,
  • komunikujete pravidelne (to znamená 2-3x do týždňa pridáte obsah),
  • váš obsah nie je monotónny, striedate formáty aj témy,
  • na Facebook-u máte recenzie od klientov, prípadne zdieľate recenzie, ktoré vám prichádzajú do správ.

V prípade, že pokulhávate v čo i len v jednom z týchto bodov, odporúčam vám doplniť si svoje vedomosti v oblasti marketingu. Je to už jednoducho štandard, ktorý je potrebné vedieť a aplikovať v praxi, aby ste ako sa hovorí: “Nezaspali na vavrínoch”. Ak neviete ako na to, kliknite na tlačidlo “KURZY” na webovej stránke Marketingpresalony.sk, kde nájdete všetko, čo potrebujete vo vašom salóne vedieť o online marketingu. Okrem online prostredia je to samozrejme aj marketing priamo vo vašej kamennej prevádzke. Tu je základom pre normálne fungovanie správne nastavenie cenníka, ktoré sme si podrobne vysvetlili v staršom článku. No a tou najdôležitejšou súčasťou bezstarostného fungovania v salóne je vaše vzdelávanie. Musíte sa posúvať vpred cez školenia, semináre a nové techniky, služby, či procedúr. Ináč vás vaša konkurencia jednoducho prevalcuje.

marketingovy-kurz-salón

Predajné tipy k Black Friday

26. november 2021 je dňom, kedy je tento rok Black Friday. Tento deň patrí medzi tie, kedy sa na Slovensku okrem oblečenia a obuvi húfne nakupujú aj zásoby kozmetiky na ďalšie obdobie. Prípadne kozmetika ako darček pod stromček. Kozmetika je v rebríčku nákupov už na štvrtom mieste. Možno už tušíte, kam tým mierim. 😉 Black Friday využijete práve na predaj produktov. A nie na zľavu na vaše procedúry, i keď aj tu to viete využiť v zmysle ocenenia vašich stálych klientov a klientok.

Infografika: kategórie produktov

Túto tému sme preberali aj spolu s kozmetičkou Katkou Molnárovou počas živého vysielania a jej odporúčanie znelo:

“V rámci Black Friday by som neodporúčala zľavy na procedúry pre všetkých, pretože potom k vám príde klientela, ktorá miluje zľavy, a to nie sú lojálni klienti. Skôr prejavte vďačnosť svojim verným klientkam a tým venujte zľavu na procedúru.”

A práve preto by ste sa mali počas Black Friday zamerať práve na kozmetické produkty. Všetci ich máme v salónoch naskladnené. Porozmýšľajte si: 

  • Kedy ste naposledy kontrolovali dobu exspirácie produktov? 
  • Ktoré produkty vám tam už dlhšie stoja a treba ich predať? 
  • Ktoré produkty sú obľúbené a klientka si ich raz zakúpi a už si ich kupuje stále?

Teraz je ten správny čas vyselektovať práve tie! 

Vyčleňte všetky produkty, ktorým onedlho končí doba exspirácie, ostávajú nepovšimnuté vo vitríne alebo sú u klientov obľúbené. Produkty po jednom nafoťte telefónom na dennom svetle a do krátkeho popisu napíšte, čo produkt obsahuje ako daný produkt môže pomôcť klientke. Potom to uverejnite alebo naplánujte na Facebook-u a Instagrame. Vytvorte takto album produktov alebo sériu príbehov na Instagram, kde okrem priameho benefitu vyzdvihnete, že ich predávate za výhodnú cenu.

Obrázok: kozmetika

Taktiež tieto produkty vystavte vo vašom salóne na viditeľné miesto. Spravte okolo malú dekoráciu (napríklad svetielka, kvety, tekvice).

Vytlačte kartičku s nápisom “Kozmetika v zľave XY%”. A každú zákazníčku, ktorá k vám počas Black Friday príde, oslovte či nemá záujem. Vy už viete aký typ pleti má a čo potrebuje, tak jej odporučte jeden z produktov presne podľa jej potrieb.

PROTIP: Odporučte klientovi/klientke iba jeden produkt – nie viac. Keď odporúčate viac produktov, klient si nebude vedieť vybrať a nakoniec si nekúpi nič.

Na produkty viditeľne označte, aká bola cena predtým a aká je cena teraz, aby si klient vedel porovnať a zvážiť o akú výhodnú kúpu vlastne ide. 

Využite priestor vo vašej vitríne v salóne (ak máte okno smerujúce do ulice), kde môžete umiestniť nápis/plagát s informáciou o kozmetike v zľave. Napr. nápis “Kozmetika v zľave 30 % iba dnes!”

Nezabudnite o zľave na kozmetiku informovať na sociálnych sieťach. V príspevku určite napíšte, kde si môžu produkt zakúpiť (v správe, priamo v salóne, na webe). Pridajte k tomu peknú fotku a hotovo! 

PROTIP: Pripravte si takýto príspevok o pár dní skôr a propagujte ho za 5 € s cieľovou skupinou vo vašom okolí. Ak neviete ako nastaviť propagáciu, využite online kurz “Facebook na maximum” na webe Marketingpresalony.sk

infografika-marketingovy-kurz

Darčekové poukazy trochu inak

Podľa štatistík, účel až 63 % nákupov počas Black Friday je práve darček. Preto to využite aj vy, ale nie s použitím tradičných darčekových poukazov tak, ako ich poznáme.

V prvom rade dajte týmto darčekovým poukazom exkluzivitu, budú sa predávať iba v jeden deň, a to 26. novembra 2021. Alebo, ak máte salón otvorený aj počas soboty, tak ich môžete predávať počas dvoch dní, t.j. 26. – 27. november. 

Darčekové poukazy, ktoré budete predávať budú mať nasledovnú informáciu:

  • Kúpte si poukaz v hodnote 20 € a dostanete službu v hodnote 30 €
  • Kúpte si poukaz v hodnote 60 € a dostanete extra darčekovú poukážku v hodnote 20 €
  • Kúpte si poukaz v hodnote 100 € a dostanete službu v hodnote 125 €

Trikom bude to, že ich využitie môže byť IBA v slabých mesiacoch salónu, ako napríklad január a február.  Ak máte webstránku, nezabudnite o tejto akcii informovať aj tam. Dávajte si však veľký pozor a ustrážte si svoje peniaze. Keď predáte napr. 20 poukazov v hodnote dokopy 400 €, minimálne polovicu si odložte na slabé mesiace!

Obrázok darček

Darček pod stromčekom, ktorý poteší

Máte v salóne vytvorené darčekové poukážky alebo permanentky? Máte ich vystavené na viditeľnom mieste? Darčekové poukazy a permanentky sú jednoducho tým najpodceňovanejším marketingovým nástrojom v salón marketingu. A pritom je to tak jednoduché!

Možno si teraz klepkáte na čelo a pýtate sa ma, kde by ste asi taký darčekový poukaz zohnali. Veď na to treba grafika a profesionálnu tlač. Nie tak celkom. Pevne verím a viem, že to zvládnete aj bez grafika. A zadarmo! 

Stačí si na blogu Marketingpresalony.sk nájsť článok o darčekových poukážkach, kde je veľmi detailne vysvetlený postup ako na to. Alebo sa pridajte do Facebook skupiny Marketing pre salóny a vo videách nájdete webinár, kde je vysvetlený celý postup.

Darčeková poukážka by mala byť v konkrétnej hodnote a nie na konkrétnu službu. Pretože takto si obdarovaná osoba môže vybrať, na akú procedúru sa cíti a akú potrebuje. 

Okrem darčekovej poukážky môžete tiež ponúkať permanentku s prvou predplatenou procedúrou v hodnote XY. Výborný nástroj pokiaľ ide o procedúru, ktorá si vyžaduje opakovanie, napríklad mezoterapia alebo chemický peeling. Dizajn takejto permanentky si viete vytvoriť svojpomocne podľa návodu spomínaného vyššie. Potom si ich dajte iba vytlačiť v lokálnej tlačiarni. 

O poukazoch či permanentkách nezabudnite informovať na svojich sociálnych sieťach a vystaviť si ich vo svojom salóne.

Obrázok: darčekové balenie

Zvýšte si dosah na Instagrame cez hashtagy

Pripravila som pre vás zoznam hashtagov, ktoré vám odporúčam pridať k príspevkom na Instagram. Nezabudnite aj na označenie vašej polohy. 😉

#blackfriday 

#blackfriday2021 

#nakupy 

#slovensko

 #peniaze

#akcia

#zlava

#zlavy

#zlavovykod 

#zľavy

#zlavynavsetko

#výpredaj

#vypredaj 

#zlavadna

#vianoce

#vianoce2021

#prekvapenie

#darcek

#darceky

#marketingpresalony 

#tipnadarcek

#darcek

#vianoce

#vianoce2021

#vianocesablizia

#vianoceprichadzaju

#vianocezadverami

Žiaden komentár. Buďte prvý kto ho pridá.

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Cart
  • No products in the cart.