Komunikácia s klientom

Článok na Marketing pre salóny - Komunikačné tipy pre lepšie výsledky a šťastnejších klientov

Komunikačné tipy pre lepšie výsledky

Predtým než vôbec začnete danú procedúru alebo službu, sa veľmi pravdepodobne s klientkou rozprávate o tom, aký môže očakávať výsledný efekt.

Po niekoľkých minútach by mal váš klient úplne rozumieť tomu, čo a ako budete robiť, a čo môže očakávať. Môže sa vám zdať, že ste si už všetko ujasnili, až do chvíle kým zrazu klientka “nezdupká” a rozhodne sa odísť. Alebo vám po procedúre zavolá, že nie je spokojná a že požaduje reklamáciu. Alebo vám napíše zlé hodnotenie či v najhoršom prípade sa už nikdy neukáže.

Samozrejme, že existujú zákazníci, ktorí budú vždy nespokojní. No niekedy sa dá tejto situácii úplne vyhnúť ak vo vašom úvodnom rozhovore vedome použijete nasledujúce komunikačné tipy pre šťastnejších klientovAké to sú? Čítajte ďalej.

 

Počúvajte svojich klientov

 

Počúvajte

Nechajte klienta či klientku rozprávať svojimi vlastnými slovami. Vypočujte si, aká je jeho predstava, aké má problémy so svojimi vlasmi či pokožkou. Pozrite sa na obrázky, ktoré ich inšpirovali k zmene, zamerajte sa na ich motiváciu a zistite, ako sa o seba starajú. To všetko vám veľa napovie. A až potom navrhnite riešenie a odporúčanie.

PRO TIP: Opýtajte sa klienta na jeho najhorší zážitok zo salónu krásy. Dozviete sa, čo ich najviac frustruje. Určite vám povedia, čo nechcú. A možno tiež zistíte, prečo odišli od svojho predošlého beauty profesionála.

Hovorte s klientmi jednoducho

Hovorte jednoducho

Pri vysvetľovaní postupu, ktorý máte v pláne s daným zákazníkom, sa vyhnite slovám, ktorým on sám nerozumie, ako napríklad “neutralizácia podtónov”, “odchlipy” alebo “humektanty”.

Skúste to klientovi vysvetliť viac po lopate, s použitím jednoduchých slov. Ide o to, aby si váš klient dokázal predstaviť, ako budete postupovať a čo budete robiť.

 

Používajte vizuálne prvky

Vaši klienti vedia, že môžu priniesť veľa fotografií toho, čo chcú. No tiež je dobré, keď im ukážete aj svoje fotografie, napríklad si môžete vytvoriť vlastnú kolekciu na Instagrame alebo Pintereste.

Častokrát sa stáva, že klienti ukazujú príklady, kde má model alebo modelka výrazne odlišné tóny pleti / textúry vlasov / tvar tváre alebo štruktúru pokožky. Navyše, fotka je ešte aj upravená filtrami. Preto je dobré na to upozorniť. Daný klient nemusí vedieť, že splniť jeho predstavu nie je až také jednoduché.

 

Buďte ku klientom úprimní

 

Buďte úprimná

Niekedy sa stáva, že to, čo chce vaša klientka, sa jej nemusí úplne hodiť. Existujú spôsoby, ako láskavo navrhnúť inú možnosť (určite jej nehovorte „Vyzerali by ste hrozne“ – to nemusí byť najlepší spôsob).

Opäť vám pomôžu obrázky a fotografie. Ukážte im, čo by sa im viac hodilo, ste profesionál, ktorý má tieto veci v malíčku. Navyše, týmto spôsobom klienti vedia, čo môžu čakať a skôr vaše rady ocenia, pretože vám ako špecialistovi dôverujú.

 

Hovorte o starostlivosti

Niektorí klienti sa môžu nahnevať, pretože sa zdá, že ich „odrádzate“ od štýlu, ktorý si vybrali. Je veľmi pravdepodobné, že títo ľudia by neboli s výsledkom nikdy spokojní. Instagram je plný najrôznejších módnych trendov a výstrelkov, preto je hneď niekoľko vecí, ktoré je fajn klientovi vysvetliť, a to:

  • Aké budú náklady na vytvorenie.
  • Aké výrobky, bude musieť používať na udržanie.
  • Ako dlho to vydrží.
  • Aká je denná údržba (ak si to nejakú vyžaduje).
  • Ako to bude vyzerať o pár mesiacov.

 

O cene hovorte s klientmi na začiatku

 

O cene hovorte na začiatku

Vyhnite sa nepríjemným situáciám. O cene za danú službu je ideálne hovoriť v rozmedzí hneď potom ako svojej klientke či klientovi navrhnete riešenie. Niekedy klient netuší v akých cenových reláciách sa pohybujete a ak sa o sume, ktorú má zaplatiť, dozvie až na konci, môže ostať veľmi prekvapený.

O tom ako s klientom hovoriť o cenách si prečítajte tento článok: Účtujete si za svoje služby priveľa?

 

Príležitostne ich skontrolujte

 

Príležitostná kontrola

Niekoľkokrát sa počas procedúry zastavte a ukážte klientke proces v zrkadle. Potvrďte si či môže byť skôr, ako budete pokračovať. Či už ide o dĺžku vlasov, o uhol zatočenia mihalníc či tvar nechtov.

Tiež si všímajte reč tela a najmä výraz v tvári. Niektorí ľudia sú plachí, preto môžu svoj nesúhlas zamlčať. Vtedy môže od vás odísť naozaj nešťastní a vy si to ani nevšimnete. Nečakajte, že vám klient vždy oznámi, že sa mu niečo nepáči. Buďte v strehu.

Viac o neverbálnych signáloch si môžete prečítať v článku Tipy ako zapôsobiť na klientov rečou tela.

 

Sumár článku (komunikačné tipy):

  • Na začiatku nechajte klienta hovoriť o svojej predstave vlastnými slovami.
  • Svoj postup a návrhy podajte čo najjednoduchším jazykom, nepoužívajte odborné výrazy, ktorým nerozumie.
  • Na ucelenie predstavy používajte fotografie a obrázky.
  • Buďte úprimný a povedzte klientovi ak chce niečo, čo sa mu nehodí.
  • O cene za službu hovorte na začiatku.
  • Sem-tam si potvrďte u klienta v zrkadle, či to ako pokračujete, môže byť.

Páčili sa vám tieto komunikačné tipy? Podeľte sa o svoj názor v komentároch. 😊

Žiaden komentár. Buďte prvý kto ho pridá.

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Cart
  • No products in the cart.