Sociálne siete

Článok na Marketing pre salóny - Sociálne siete, na ktorých nesmiete chýbať

Sociálne siete, na ktorých nesmiete chýbať

Predstavme si, že máte rozbehnutý salón krásy, zákazníčky prichádzajú na základe pozitívnych ústnych referencií od svojich známych, vy si urobíte svoju prácu a spokojnosť je obojstranná.
Čo ak by však zákazníci prichádzali aj na základe toho, že videli fotku vášho diela na sociálnych sieťach? Prečo je dôležité, aby ste sa prezentovali online a na akých online kanáloch? Čítajte ďalej.
Marketing pre salóny - sociálne siete ako nástroj marketingu

Sociálne siete ako nástroj marketingu

Väčšie firmy investujú značné finančné prostriedky do online kampaní, aby napríklad zvýšili povedomie o svojej značke, a tak oslovili nových zákazníkov. Na to, aby ste aj vy oslovili nových zákazníkov alebo si vybudovali dobré meno, nemusíte investovať ani cent, stačí iba niekoľko minút denne.

Pretože si ľudia jednoducho zvykli hľadať všetky informácie na internete, čím viac obsahu zdieľate ako profesionál, tým je väčšia šanca, že zaujmete a zákazník si u vás spraví telefonickú alebo online rezerváciu.

Predstavte si, že zdieľate fotku poslednej modelácie nechtov alebo účesu na svadbu – vtom momente nastane reťazová reakcia. Ľudia ocenia váš výtvor lajkom, srdiečkom, zdieľajú, komentujú a to je presne to, čo je pre budovanie komunity na internete dôležité – interakcia.

 

Budujte komunitu na Facebooku - Marketing pre salóny

Budujte komunitu na Facebooku

Nezáleží, či sa venujete nechtovému dizajnu, alebo pracujete v kaderníctve. Určite by ste mali byť aktívny na Facebooku.

Zdieľajte tam najnovšie výtvory, informácie, novinky o produktoch a podobne. Nemala by to byť však jednostranná komunikácia. Pýtajte sa na názory, vytvárajte ankety, súťaže. Týmto spôsobom pozitívne podporíte povedomie o svojom podnikaní.

Ako príklad profesionálnej komunikácie na Facebooku je kaderníctvo DNJ Beauty & Style v Bratislave, ktorého Facebook stránka je na veľmi dobrej úrovni.

Pohľad na trendy video na titulnej fotke iba potvrdzuje, že kaderníctvo naplno ťaží z možností online prezentácie. Samozrejme nechýbajú recenzie, portfólio prác a aktívna komunikácia s takmer šesť tisícovým publikom 3-krát do týždňa.

 

facebook profil kadernictva DNJ Beauty & Style

 

O spôsobe budovania pozitívneho povedomia salónu na Facebooku sa dočítate viac v článku Ako majstrovsky spravovať Facebook stránku. Tu sa dozviete, ako vybudovať skvelú Facebook stránku pre vaše beauty podnikanie.

 

Fotky zdieľajte aj na Instagrame

Instagram ako komunikačný kanál je ďalší veľmi potrebný nástroj, ktorý by ste mali používať na podporu podnikania.

Ak ho ešte nepoužívate, je najvyšší čas si ho založiť.

Rozdiel medzi Facebookom a Instagramom je ten, že na Facebook zdieľate novinky ľuďom, ktorí vašu FB stránku sledujú. Navyše na Facebooku sa ľudia združujú najmä kvôli zbieraniu informácií, kdežto na Instagram sa chodia zabávať, odreagovať sa či inšpirovať. (Zdroj).

Avšak instagramový profil je verejný, a váš zdieľaný obsah vidia aj ľudia, ktorí vás nemusia práve sledovať. Títo ľudia sa k vášmu profilu dostanú cez vyhľadávanie slov alebo slovných spojení tzv. “hashtagov“ (čítajte heštegov), ktoré sú označované mriežkou napr. #kadernictvotrnava alebo  #doparady. Odporúčam vám prečítať si článok: Ako na hashtagy na Instagrame.

Instagram je skvelá sociálna sieť pre zdieľanie hlavne vizuálneho obsahu. Preto by ste tu mali zverejňovať najmä vaše portfólio vo forme fotiek a videí, ku ktorému pridáte hashtagy a krátky popis.

Vašou komunitou sa stanú vaši potencionálni zákazníci, ktorí vás vôbec nemusia poznať, no zaujal ich váš obsah.

Zhrnutie

  • 2 sociálne siete, na ktorých nesmiete chýbať sú Facebook a Instagram.
  • Budujte komunitu – dôležitá je interakcia.
  • Sledujte online aktivitu konkurenčných salónov.
  • Instagram je predovšetkým vizuálna sociálna sieť.
Žiaden komentár. Buďte prvý kto ho pridá.

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Cart
  • No products in the cart.