Komunikácia s klientom

Článok na Marketing pre salóny - Účtujete si za svoje služby priveľa?

Účtujete si za svoje služby priveľa?

Ak máte správne nastavený cenník za svoje beauty služby, je veľmi pravdepodobné, že ste sa už niekedy stretli s reakciou, že vaše služby sú príliš drahé.

Je jedno či práve začínate alebo už dlhé roky prevádzkujete svoj salón, keď počujete, že vaše služby sú predražené, môže vás to negatívne prekvapiť a spôsobiť mierny stres. A tomu sa chcete vyhnúť, že?

V každom prípade treba vedieť, ako sa správne zachovať, keď vám klient povie, že si účtujete priveľa. Ako? Čítajte ďalej.

 

Čo robiť, keď klient povie, že si účtujete priveľa.

 

Upriamte svoju pozornosť na fakty, nedajte šancu emóciám

Keď klient naznačuje, že si účtujete priveľa, ako prvé sa môže dostaviť panika, obrana alebo dokonca zníženie ceny. To ale prosím vás nerobte. Ak okamžite ponúknete nižšiu sadzbu, klienti predpokladajú, že s vami môžu pokračovať vo vyjednávaní. To sa môže obrátiť proti vám a výsledná suma môže byť hlboko podcenená.

Najdôležitejšie je, aby ste verili svojim cenám. Myslite na to, že ste profesionál. Veľmi dobre viete, koľko driny je za vašou prácou a poznáte svoje zručnosti. Tiež si uvedomujete, akú kvalitu ponúkate a aké náklady sa skrývajú za vašim podnikaním. Preto sa nenechajte zneistiť.

Bez ohľadu na to, koľko účtujete, budete pre niektorých ľudí vždy príliš drahý salón. Nebojte sa, pre každé cenové nastavenie existuje miesto na trhu a pokiaľ budete poskytovať dostatočne kvalitné služby, určite budete cenovo vhodný salón pre určitých klientov.

 

Pýtajte sa klientov otázky ohľadom ceny

 

Pýtajte sa klientov otázky

Využite takúto situáciu ako príležitosť dozvedieť sa od klienta viac.

Keď vám klient povie, že vaše si za svoje služby účtujete priveľa, môžete sa ich opýtať: „V porovnaní s kým?“

Porovnávajú vás s inými stylistami, ktorí nemusia byť skúsení tak ako vy alebo s inými profesionálmi, ktorí používajú výrobky nižšej kvality? Pokúste sa im to vysvetliť.

Je možné, že vaši klienti nerozumejú skutočnej hodnote toho, čo ste poskytli.
 Možno budete musieť prehodnotiť, ako inzerujete svoje služby, aby ste zdôraznili to, čo vás robí lepšou oproti vašej konkurencii, napr. kvalita materiálov, školenia, roky skúseností, technika…

Opýtajte sa klienta, čo hľadá. Hľadá najnižšiu cenu? Špecifické skúsenosti? Alebo niekoho s určitým štýlom? Nebojte sa komunikovať – získate množstvo informácií a klient bude mať pocit, že sa o neho skutočne zaujímate.

Zistite, čo ho motivuje a čo je pre neho dôležitejšie ako cena.

Keď pochopíte potreby svojho klienta, môžete mu buď vysvetliť, prečo vaša služba toľko stojí, alebo si môžete uvedomiť, že tento klient nikdy nebude spokojný s vašou cenou, pretože nie ste typ profesionála, ktorého klient hľadá.

Profesionálka v oblasti kozmetiky Rosheen Ahmadi hovorí: „Je dôležité, aby vaši klienti pochopili, že dostávajú to, za čo platia. Platia viac za skúsenosti, odbornosť a zručnosti. Je rozdiel v kvalite medzi návštevou licencovanej kozmetičky a niekoho v make-up obchode, ktorý sa neustále snaží predať produkt. Ako profesionál im poskytnete osobné skúsenosti prispôsobené ich charakteru a potrebám.“

Čo robiť, keď klient povie, že si účtujete priveľa? Buďte pripravení.

Buďte pripravení

Je veľmi profesionálne, keď sa o sume za danú službu bavíte s vašim novým klientom ešte na začiatku – pred procedúrou.

Informujete ho, ako máte nastavené ceny za rôzne služby. Upozornite ho na službu, ktorá je drahšia a vysvetlite mu aj dôvody. Je to časovo náročné? Používate najkvalitnejšie materiály? Ste jediná, kto má školenie na tento typ procedúry na Slovensku?

Využite to ako priestor ukázať, že svojmu remeslu perfektne rozumiete a uistite vášho klienta, že je v dobrých rukách. Ľudia sú ochotní zaplatiť, keď vedia o produkte/službe veľa a tiež pocítia, že to potrebujú.

Naopak, nie je nič horšie ako zamrznúť, keď sa vás klient opýta, prečo sú vaše služby dvojnásobne drahé ako cena konkurenta. Preto buďte vždy pripravená s vysvetlením.

Klienta môžete o svojej profesionalite presvedčiť aj neverbálnou komunikáciou – prečítajte si náš článok Tipy ako zapôsobiť na klientov rečou tela.

Ak vám klient povie, že on toľko peňazí pri sebe nemá, informujte ho o najbližších bankomatoch, kde si môže ísť peniaze vytiahnuť a vrátiť sa naspäť. Ak mu nie príliš dôverujete a obávate sa, že by sa možno už nevrátil – vypýtajte si od neho kľúče ako zálohu, kým sa vráti a za službu zaplatí. V ideálnom prípade zvážte platobný terminál v salóne.

Nebojte sa klienta v salóne odmietnuť

Nebojte sa klienta odmietnuť

V prípade, že už pri dohadovaní termínu online či telefonicky sa vás potenciálny klient opýta, že „či by sa nedala nejaká zľava“, dobre zvážte či sa vám oplatí vôbec s ním ďalej komunikovať.

Opýtajte sa sama seba: Je tento klient pre mňa dôležitý? Stojí mi za môj čas? Bude chcieť v budúcnosti moju službu? Odporučí ma priateľom?

Ak odpoveď na niektorú z týchto otázok je NIE, môže to byť dôvod slušne ukončiť komunikáciu. Zriedkakedy stojí za to presvedčiť niekoho, aby zaplatil viac peňazí, ako chce. Môže vám to neskôr narobiť viac škody ako úžitku.

Ak sa zdá, že tento klient stojí za investíciu, informujte ho trochu viac o vašich dôvodoch, ktoré sa skrývajú za cenami vašich služieb. Možno mu pomôžete uvidieť hodnotu, ktorú poskytujete.

TIP:  Niekedy potenciálni klienti skutočne chcú vašu službu, ale možno práve v tomto momente na to nemajú financie. Preto je dôležité s nimi udržiavať dobré vzťahy. Možno sa u vás objednajú, keď budú mať nazvyš.

 

Sumár článku:

  • Správne nastavený cenník je základ.
  • Verte svojim cenám a nenechajte sa zneistiť.
  • Buďte profesionál, o cene komunikujte, vysvetliť dôvody nacenenia danej služby.
  • Vždy majte pripravené odpovede ohľadom cien.
  • Ak sa vám potenciálny klient nepozdáva, nebojte sa ho odmietnuť.
Žiaden komentár. Buďte prvý kto ho pridá.

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Cart
  • No products in the cart.