Sociálne siete

Článok na Marketing pre salóny - Všetko o Instagram reels

Všetko o Instagram reels

Instagram spustil nový obsahový formát, ktorý sa v angličtine nazýva “reels” [ríls] v slovenčine sú to filmové pásy – 15 sekundové klipy vytvorené tak, aby perfektne sedeli do hudby. Väčšinou ide o krátke, zábavné a dynamické video, ktoré si chcete pozrieť do konca.

Možno vám to znie tak trošku povedome, niet divu, pretože je to vlastne odpoveď Instagramu na TikTok. Pravedpodobne skopírovali tú istú funkciu, aby lepšie konkurovali v instantom obsahu.

Nie je to nič prekvapivé, to isté sa im dobre podarilo aj v prípade stories / insta príbehov, ktoré boli pôvodne inovatívnou funkciou Snapchatu. Dobrá správa je, že je to nová forma ako zvýšiť povedomie vášho podnikania a zaujať nových potenciálnych klientov.

Takže, čo sú to vlastne tie reels a ako ich použiť v marketingovej stratégii? Všetko, čo by ste mali vedieť, sa dozviete už dnes. Čítajte preto ďalej.

 

Čo je to Instagram reels - článok na Marketing pre salóny

 

Čo je to Instagram Reels?

Je to úplne nový spôsob ako vytvárať krátky, zábavný a interaktívny obsah na Instagrame. 

Aktuálne tento formát funguje vo viac ako 50-tich krajinách na svete, vrátane používateľov na Slovensku. Či túto funkciu máte aj vy, zistíte jednoducho – pri vytváraní stories sa vám na spodnej lište hneď vedľa funkcie “príbeh” zobrazí kolónka “filmové pásy”.

 

kolónka "filmové pásy"

 

Tak ako na TikTok-u aj na Instagrame môžete nahrávať a upravovať krátke videoklipy do hudby a zdieľať ich na svojom profile. Rozdielom je, že na TikTok-u môžete pridať až minútové video. Instagram povoľuje 15 až 30 sekúnd.
Instagram Reels režim tvorby

 

Vaše reels sa zobrazia aj v časti “explore page” (výsledky vyhľadávania) a tiež sa zobrazia na vašom profile v záložkách – to je tam, kde máte vlastné príspevky, a tiež príspevky, kde ste označený/á, prípadne vaše IGTV videá.
Instagram reels sa zobrazia na vašom profile

 

Instagram reels majú svoju vlastnú sekciu, kde si ich môžete prehľadávať, a to vo výsledkoch vyhľadávania. Taktiež sa tam zobrazia aj tie vaše – komu a kedy, tak o tom rozhodne algoritmus, ktorý zobrazuje obsah používateľom podľa toho, čo najčastejšie prehliada a na čo najviac reaguje.

Reels nájdete, keď kliknete na sekciu “výsledky vyhľadávania”. Je to prvé, štvorcové video, ktoré ponúka najväčší náhľad a je tiež vstupnou bránou do všetkých instagramových reels. Zistíte to podľa malej video ikonky vľavo dole.

 

Instagram reels sa zobrazia aj vo výsledkoch vyhľadávania

 

Zobrazia sa vám najmä populárne filmové pásy od používateľov na Instagrame, ktorých pravdepodobne neodoberáte, no tieto účty sú momentálne IN a ponúkajú zaujímavý obsah pre vás (teda, tak si to aspoň myslí algoritmus).
Je možné, že ak napríklad na Instagrame sledujete účty/profily, kde sú make-up premeny, prednostne sa vám zobrazia práve reels, ktorých autormi sú profily v tejto kategórii.
Dôležitou súčasťou Instagram reels je práve hudba. Tú si môžete vybrať z veľkej Instagramovej knižnice alebo môžete použiť svoju vlastnú zvukovú nahrávku.

Pri tvorení filmového pásu vám Instagram ponúka ďalšie nástroje na úpravu, ako napríklad časovač (aby ste sa správne trafili do hudby, spevu alebo slov). Tiež máte možnosť upraviť rýchlosť videa a pridať množstvo efektov z ponuky.

 

dôležitou súčasťou Instagram reels je hudba

 

Pri vytváraní môžete točiť video priamo v aplikácii Instagram alebo video nahráte z vášho telefónu, prípadne ak už máte TikTok, videá si môžete stiahnuť a nahrať ich na Instagram.

Keď máte video nahraté alebo vybraté z telefónu, môžete doplniť text, gify, emoji (podobne ako pri vytváraní stories). Zatiaľ tu nie je to možné doplniť ankety, otázky, kvíz ani zbierku.

 

môžete doplniť nálepky, gify

 

Ako vytvoriť Instagram Reel?

Otvorte si aplikáciu Instagram a ťuknite na ikonku fotoaparátu vľavo hore.

Otvoria sa vám Instagram stories, kde by ste mali mať hneď napravo od „PRÍBEHY“ napísané „FILMOVÉ PÁSY“ – ťuknite na to.

 

ako vytvoriť Instagram reels

 

Následne si môžete vybrať hudbu, ktorú by ste chceli mať vo svojom filmovom páse.

 

vyberte si hudbu

Vyberte si rýchlosť videa, kliknutím na druhú ikonku zhora.

vyberte si rýchlosť videa

 

Úplne naspodu je ikonka „stopky“, kde si môžete vybrať ako dlhý má byť váš klip. Po nastavení sa spustí časovač s odpočítavaním ešte predtým ako začnete natáčať.

 

môžete si vybrať, aký dlhý váš klip bude

 

Podobne, ako aj pri Instagram stories, kde si môžete vybrať z rôznych efektov a filtrov, môžete tak urobiť aj pri reels klipoch. Zobrazia sa vám vaše uložené efekty, prípadne na úplnom konci efektov môžete prehliadať z celej Instagram knižnice.

 

zobrazia sa vám efekty z Instagram knižnice

Všetko základné máme nastavené, teraz je čas pridať video – môžete ho natočiť alebo nahrať zo svojho telefónu. Natáčanie začnete tak, že stlačíte veľké okrúhle tlačidlo. Keď naň opäť ťuknete natáčanie sa zastaví.

 

tlačidlo na spustenie a skončenie natáčania

 

Akonáhle máte svoje video podľa predstáv, môžete pokračovať ďalej a do videa doplniť gify, nálepky, emojis alebo text. Nakoniec môžete upraviť náhľadovú fotografiu alebo si nahrať vlastnú z galérie vášho telefónu. Potom ťuknite na „zdieľať“.
môžete upraviť náhľadovú fotografiu

Všetky vaše klipy/reels sa zobrazia vo vašom instagramovom profile pod novým priečinkom „filmové pásy“.

 

zobrazenie v profile v záložke "filmové pásy"

 

Ako použiť Instagram reels v marketingovej stratégii?

Instagram reels je nový spôsob ako môžete budovať komunitu a zvýšiť dosah na svojom účte na Instagrame. Je to zábavný a kreatívny spôsob, ako zdieľať krátke video, ktoré sa môže stať virálnym. 

Ak svoje podnikanie prezentujete na Instagrame, bola by škoda nevyužiť reels. Ide aj o to, že každý nový formát je vo svojich začiatkoch zobrazovaný oveľa viac ako neskôr v čase (kým sa ho ľudia naučia používať).  Napríklad kedysi sa vaše príspevky zobrazovali oveľa viac ľuďom a nových followerov ste získavali jednoduchšie. Teraz to už nie je také samozrejmé a Instagram treba systematicky budovať. Vaše reels sa zobrazia v stories, ale hlavne vo výsledkoch vyhľadávania, čo znamená, že je veľká šanca, že váš účet porastie. (zdroj)

 

2 spôsoby, ako môžete reels zahrnúť do svojej stratégie:

1. Zdieľajte edukačný obsah – v podstate sa z tohto videa nikto nič nenaučí, pretože má 15 sekúnd, no vy viete aj za takú krátku dobu ukázať, ako ste postupovali, napríklad ak ste vo svojom kaderníckom salóne zosvetľovali zákazníčke vlasy. Natočte si 3 klipy, pričom ich zrýchlite, aby boli dynamické a pridajte hudbu.

Takýmto spôsobom, vytvorila svoj prvý reel aj kaderníčka Mellisa Maloney, ktorá má svoj salón v New Yorku:

 

melissa maloney reels

 

2. Prezentujte vaše produkty – jedinečná príležitosť, ako ukázať produkty zábavným a kreatívnym spôsobom. Príspevky krémov vo vašej Instagramovej galérii majú väčšinou najmenej interakcií a dosahu. Ukážte preto produkty ináč!

Veľmi hravo a kreatívne svoje produkty prezentuje napríklad Dedoles. Samozrejme nie sú to krémy ani pleťové masky, ale šľapky a ponožky. No je to určite dobrá inšpirácia ako ukázať to, čo by ste ľuďom radi predali.

 

dedoles ako inšpirácia

 

Nezabúdajte, že Instagram je hra. 😊 Nebojte sa toho a jednoducho niečo uverejnite – čím skôr tým lepšie! Nemusí to byť super profesionálne a naškrobené, ide o zábavný obsah. Ľudia sa viac sústredia na obsah videa ako na jeho formu – príliš sa nezameriavajte na produkciu videa, dôležitejší je nápad.

 

Budúcnosť Instagram reels

Je veľmi pravdepodobné, že reels budú čoskoro dostupné pre každého, kto má Instagram na Slovensku a v Čechách.

Možno viete, že už známy formát – Instagram stories existujú od roku 2016. Vtedy ich na svete používalo okolo 150 miliónov používateľov. Dnes, 4 roky od spustenia, stories používa viac ako 500 miliónov ľudí na celom svete každý deň! Ak budú reels nasledovať rast Instagramových stories, je možné, že o pár rokov bude veľmi veľké množstvo ľudí (a značiek) používať práve reels ako svoj obľúbený formát komunikácie.

Preto je určite dobrý nápad nebáť sa a vyskúšať si reels čo najskôr, je dôležité aby vám neušiel vlak, pretože potom bude oveľa ťažšie dobehnúť konkurenciu. Ak ešte stále nie ste na Instagrame, prichádzate o veľké množstvo potenciálnych klientov, no hlavne o reklamný priestor, kde môžete šíriť o vašom podnikaní dobré meno. Prečítajte si článok – Sociálne siete, na ktorých nesmiete chýbať.

Influenceri a rôzne značky vo svete už začínajú používať reels ako spôsob na propagáciu produktov, no a to je len začiatok. Teraz môžete do reels pridať iba text, gify a nálepky, akonáhle sa však používatelia lepšie zoznámia s týmto formátom, Instagram pravdepodobne uvoľní ďalšie funkcie, ako napríklad označenia produktov a swipe-up linky.

Ak používate Instagram, určite už na vás vyskočila spomedzi stories nejaká reklama. To isté sa pravdepodobne bude diať aj pri filmových pásoch / reels. No a môže to potom byť buď vaša reklama alebo pôjdete na to, kreatívne a budú to práve reels, ktoré budú prezentovať vaše služby, prípadne to bude spolupráca s influencerom.

Taktiež budete môcť lepšie spoznať svoje publikum. Aktuálne v štatistikách pri reels vidíte iba počet videní, lajkov a komentárov. Je možné, že časom zistíte aj koľko sekúnd si používatelia pozreli, či dopozerali do konca, či si váš reels uložili, preposlali a podobne.

Každopádne, je jedno či ste kaderníčka, kozmetička alebo máte tatérsky salón, je to priestor, kde sa môžete kreatívne prezentovať. Nič nestratíte, iba získate. Tak smelo do toho. 🙌

Žiaden komentár. Buďte prvý kto ho pridá.

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Cart
  • No products in the cart.