Komunikácia s klientom

Článok na Marketing pre salóny - Prečo vám klienti nenechávajú hodntoenia

Prečo vám klienti nenechávajú hodnotenia

Ak sa sama seba pýtate, prečo klienti neohodnotia vaše služby zanechaním recenzie, je to možno kvôli tomu, že sa im to zdá byť zložité, alebo nevedia, že by ste hodnotenie chcela. Preto to neurobia – bez ohľadu na to, ako veľmi ste ich obľúbená profesionálka. Vaši klienti sú taktiež zaneprázdnení ľudia. Preto ak chcete, aby vám nechali hodnotenia, musíte im pomôcť. 😉

Tu je niekoľko dôvodov, prečo vám klienti nenechávajú hodnotenia, a ako to môžete zmeniť.

Prečo vám klienti nenechávajú hodnotenia? Nepýtate sa

Nepýtate sa

Najefektívnejší spôsob na získanie recenzií je pýtať sa. Klienti nevedia, aké sú pre vás ich recenzie dôležité, ak im to nepoviete.

Po dokončení vašich služieb ich požiadajte o ohodnotenie, napríklad takto:

Zákazník: “Páči sa mi to. Je to super.”

Vy: „Som veľmi rada, že ste spokojná. Mohli by ste mi prosím napísať rýchle hodnotenie? Snažím sa dosiahnuť päťdesiat hodnotení pred koncom roka a už som skoro tam. Pýtam sa všetkých svojich obľúbených klientov.“

Takto pochopia, vašu motiváciu a vzhľadom na to, že ste im vy vyčarovali nový účes, nechty alebo ste im dopriali relax vo vašom salóne, pravdepodobne s tým nebudú mať problém.

Klienti nevedia ako napísať hodnotenia služieb

Nevedia ako na to

Klienti nebudú kvôli hodnoteniu strácať veľa času, a preto musia presne vedieť, kde a čo napísať. 

Najefektívnejšie bude, keď im rovno poviete ako na to. Chcete si zbierať hodnotenia na Facebooku? Do správy im môžete poslať odkaz (URL link) priamo na podstránku, kde môžu napísať hodnotenie.

Nájdete ju tak, že kliknete na svoju Facebook stránku a potom ťuknete na lištu „recenzie“. Odkaz by mal vyzerať nejako takto: https://www.facebook.com/pg/názovvašejfacebookstránky/reviews/

Klienti nemajú motiváciu nechať vám hodnotenia

Nemajú motiváciu

Niekedy klienti potrebujú len malú motiváciu. Motivácia ku napísaniu hodnotení by mala byť súčasťou vašej marketingovej stratégie. Recenzie sú dôležitým marketingovým nástrojom – až 90% zákazníkov si ich pred návštevou salónu prečíta.

PRO TIP: 
Ponúknite za napísanie hodnotenie malú odmenu, napríklad nejaký kozmetický tester alebo malú zľavu na službu, prípadne nákup kozmetiky u vás. Ak komunikujete aj cez e-mail, pridajte si informáciu o zanechaní hodnotení do vášho podpisu.

Možno ste svojho klienta v salóne nezaujali

Možno ste svojho klienta nezaujali

Ak je skúsenosť klienta vo vašom salóne „dobrá“, ale nie „skvelá“, klienti sa nebudú cítiť povzbudení alebo motivovaní, aby ohodnotili vašu službu. Vždy sa snažte o to, aby vaše zážitky s klientmi boli nezabudnuteľné.

Veľmi užitočný článok, v ktorom je vysvetlené ako s klientmi komunikovať tak, aby boli šťastnejší a vám to prinášalo úžitok si prečítate v článku Komunikačné tipy pre lepšie výsledky. Tipy špeciálne pre kaderníctva sú zhrnuté v článku Ako ohúriť klienta v kaderníctve.

Pozrite sa, či spĺňate nasledovné body:

  • Konzultujte s klientmi stav ich vlasov, nechtov, pokožky.
  • Snažte sa im odborne poradiť a počúvajte ich.
  • Ponúkajte bezplatnú WI-FI, nápoje a testery.
  • Píšte si poznámky, aby ste si lepšie zapamätali detaily ohľadom klienta, ako napríklad narodeniny alebo aké produkty preferuje.
  • Informujte sa o trendoch, ponúkajte odborné rady a pokračujte vo svojom vzdelávaní.

Ak si klienti naozaj užijú vaše služby, radi napíšu hodnotenie. Ak tak ešte neurobili, potrebujú, aby ste im k tomu dopomohli. Každých pár mesiacov si pozrite recenzie, aby ste zistili, ktorý klient vám ešte neohodnotil služby a použite taktiky z tohto článku.

Ako motivovať klientov k zanechaniu hodnotenia?

  • Priama výzva: Na konci každého ošetrenia požiadajte klienta osobne, aby zanechal hodnotenie.
  • Zjednodušte proces: Uveďte jasné a jednoduché pokyny, ako hodnotenie zanechať.
  • Ponúknite zľavu: Za zanechanie hodnotenia ponúknite zľavu na ďalšie ošetrenie.
  • Vytvorte súťaž: Zorganizujte súťaž medzi klientmi, ktorí zanechali hodnotenie, o atraktívnu cenu.
  • Pošlite pripomienku: Po niekoľkých dňoch od ošetrenia pošlite klientovi email alebo SMS s pripomienkou, aby zanechal hodnotenie.
  • Využite QR kódy: Zjednodušte proces zanechania hodnotenia pomocou QR kódov, ktoré klient naskenuje svojím telefónom.
  • Zvýraznite dôležitosť hodnotení: Vysvetlite klientovi, aký význam majú ich hodnotenia pre váš salón a pre iných potenciálnych klientov.
  • Ukážte, že si ich názoru vážite: Odpovedajte na všetky hodnotenia, či už pozitívne alebo negatívne.

Páčili sa vám tieto tipy? Je to len zlomok toho, čo nájdete v online marketingovom kurze, ktorý som vytvorila špeciálne pre vás.

marketingovy-kurz-salón

Žiaden komentár. Buďte prvý kto ho pridá.

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *