Komunikácia s klientom

Článok na Marketing pre salóny - Ako v salóne pracovať s detskými klientmi

Ako v salóne pracovať s detskými klientmi

Strihanie detí patrí k najnáročnejším úkonom vôbec. Vyžaduje si to opatrnosť, trpezlivosť a zručnosť. Malé detičky sa v kaderníckom salóne často boja, plačú a vrtia sa. Navyše cena za takúto službu sa častokrát nezhoduje s časom a energiou, ktorú ste venovali úprave jemných detských vláskov.

Ako najmenších klientov udržať sústredených? Ako v salóne pracovať s detskými klientmi? Tu je niekoľko tipov.

Ako pracovať s detskými klientmi? Nastavte si s rodičmi v salóne pravidlá.

 

Nastavte si s rodičmi pravidlá

Deň alebo dva pred termínom odošlite rodičom SMS správu, ktorá bude obsahovať dôležité pokyny a pravidlá. Ako napríklad:

  • Upozornite rodiča, aby prišli na stretnutie včas.
  • Vlasy musia byť umyté a suché.
  • Ak musíte vlasy umyť a vyfénovať, bude to za poplatok.

 

PRO TIP: Pred stretnutím požiadajte rodičov o zaslanie fotografie vlasov dieťaťa, aby ste mohli určiť vhodný štýl na úpravu účesu. Niektoré deti majú v určitých oblastiach hlavy riedke časti. Rodič preto nemusí vedieť, aký by mal zvoliť strih, aby sa predišlo poškodeniu vláskov. Preto si od vás ako od profesionála určite nechá poradiť. Navyše vy už dopredu zistíte, ako budete s detským klientom pracovať.

 

Ako pracovať s detskými klientmi? Upriamte detskú pozornosť.

 

Upriamte detskú pozornosť

Vašou úlohou je urobiť všetko preto, aby sa deti cítili pohodlne a obsedeli celé strihanie. A ako to čo najlepšie dosiahnuť? Vždy zabezpečte občerstvenie a kreslené rozprávky.

V prípade, že nechcete riskovať, že by mal detský klient potravinovú alergiu, pre istotu vopred informujte rodičov, aby dieťaťu doniesli niečo pod zub.

Ich pozornosť môžete tiež upriamiť na konkrétnu hračku, ktorú máte v salóne pre takýto prípad. Lepšie je však, ak rodič prinesie vlastnú hračku, telefón alebo tablet, kde deti môžu sledovať kreslenú rozprávku alebo sa hrať s hračkami, ktoré poznajú.

Majte tiež na pamäti, že niektoré deti nie sú zvyknuté na to, že im niekto cudzí upravuje vlasy. A preto s nimi hovorte o škole, o záľubách, o čomkoľvek, len nech nemyslia na to, že im niečo robíte s vlasmi.

PRO TIP: Plášť na strihanie môže byť farebný. Vždy použite detské kreslo na strihanie (ak také v salóne máte). Dieťa je možné tiež ostrihať matke na kolenách – rodič vám pomôže so spoluprácou dieťaťa, pretože to sa cíti u matky v bezpečí. Tento spôsob je však pre vás fyzicky náročnejší.

 

Ako pracovať s detskými klientmi? Musíte byť trpezliví

 

Buďte s detskými klientmi trpezliví

Ak sa poznáte a viete, že vám chýba trpezlivosť s deťmi, nemali by ste takýchto klientov prijímať. Uplakané, ukričané a vrtiace sa deti si vyžadujú vysokú dávku vašej tolerancie a taktiež vašej energie, ktorú potrebujete aj na ďalších klientov.

Pri deťoch je potrebné naučiť sa tolerovať také veci, ktoré by dospelému klientovi neprešli. Každé dieťa je iné, jedinečné, každé má inú štruktúru vlasov a o individuálne potreby detského klienta by malo byť postarané.

Mnoho matiek nevie nájsť nikoho, kto by sa postaral o vlasy ich dieťaťa. Stylista sa nájde pre každého dospelého človeka, ale nie je veľa profesionálov pre deti, obzvlášť pre tie, ktoré majú krátke alebo riedke vlasy.

Ako pracovať s detskými klientmi? Pozor na zvláštnosti detských vlasov

Pozor na zvláštnosti detských vlasov

Detské vlásky môžu mať rôzne zvláštnosti. Preto sa pred úpravou buď opýtajte rodiča alebo rovno jemne prejdite hrebeňom, aby ste nič neprehliadli. Keď sa učíte, ako pracovať s detskými klientmi, musíte brať ohľad a vzdelávať sa aj v tejto oblasti. Obzvlášť dajte pozor na:

  • Kožné novotvary – bradavice, znamienka – musíte byť veľmi opatrná, aby ste ich pri česaní neporušili.
  • Jazvy – vlasy nad jazvou nechajte dlhšie, aby jazvu zakrývali.
  • Odstávajúce uši – odporúča sa prispôsobiť strih.
  • Vysoké čelo – je lepšie nechať dlhšiu ofinu.
Pri každom detskom strihu sa odporúča zakryť nedostatky a vyzdvihnúť prednosti.
Detské vlasy môžu byť cenené ako extra služba

Detské vlasy ako extra služba

V prípade, že strihanie detských vláskov nie je práve vaša parketa, existuje možnosť ako túto službu vo vašom salóne obmedziť.

Ponúkať ju môžete iba ako extra službu v prípade, že k vám príde na termín aj dospelý človek, napríklad maminka. Tým docielite, že čas a energia venovaná tomuto klientskemu kombu sa vyrovná vašim nákladom a času, ktorý ste im venovala.

Ďalšou možnosťou je upraviť cenník pre detské strihanie. Ak je pre vás strihanie dieťaťa omnoho náročnejšie než strihanie dospelého, stanovte si zaň vyššiu sumu. Viac o tom, ako si nastaviť cenník sa dočítate v článku Ako správne zostaviť cenník v salóne. Ak by vaši zákazníci nesúhlasili so sumou, ktorú ste si stanovili, v tomto článku nájdete tipy, ako na ich sťažnosti reagovať.
Otvorte si detské kaderníctvo

Detské kaderníctvo

Ak vám úprava detských vlasov naopak nerobí žiadny problém, zvážte či túto službu nepovýšite na vyšší level. Mohol by to byť spôsob ako sa odlíšiť od vašej konkurencie.

Detský salón v Dubline s názvom „A Little Off The Top“ sa rozhodol zamerať práve na tento niche (úzku cieľovú skupinu). V salóne sa zameriavajú na to, aby bolo strihanie pre detských klientov zábava. Pri návšteve majú deti možnosť vybrať si z dvoch moderných autíčkových kresiel, pričom pri každom môžu sledovať rozprávky a taktiež ku každému je určená selekcia hračiek. Deti od 6 rokov dostanú iPad, na ktorom sa môžu hrať hry.

Pre tie deti, ktoré sa strihali po prvýkrát, má salón pripravený certifikát a instantnú fotografiu s pramienkom vlasov na pamiatku. Každý detský klient je nakoniec za svoju statočnosť odmenený hravou nálepkou, lízatkom a balónom.

Ďalšie tipy

  • Detský kútik: Vytvorte v salóne špeciálnu časť určenú iba pre deti – s farebnými stoličkami a malými obrazovkami s rozprávkami alebo videami.
  • Tematické dni a akcie: Zoorganizujte tematické dni, napríklad „princeznovské účesy“, „superhrdinské strihy“ alebo „rozprávkový deň“, kde deti môžu prísť oblečené ako svoje obľúbené postavy. To je atraktívne pre deti aj rodičov a skvelý obsah na sociálne siete.
  • Vernostný program pre rodiny: Zaveďte špeciálny program pre rodiny, ktorý bude motivovať rodičov vracať sa s deťmi. Môže ísť o zľavy po každom piatom strihaní alebo špeciálne benefity pre deti.
  • Školenie personálu: Uistite sa, že váš personál vie, ako pracovať s deťmi – potrebujú byť trpezliví, milí a flexibilní. Zábavný prístup kaderníka je kľúčom k tomu, aby si deti strihanie užili a chceli sa vrátiť.
  • Vytvorte fotokútik: Po dokončení účesu deti môžu využiť fotokútik s rozprávkovými pozadiami a rekvizitami, kde si môžu urobiť „cool“ fotku so svojim novým účesom.

Sumár článku:

  • Vopred sa dohodnite s rodičmi na detailoch termínu.
  • Upriamte detskú pozornosť na jedlo alebo rozprávku.
  • Buďte trpezlivá a tolerantná.
  • Dajte pozor na akékoľvek kožné novotvary (znamienka, výrastky, bradavice…).
  • Zvážte detských klientov ako extra službu alebo ako konkurenčnú výhodu.

Páčili sa vám tieto tipy? Viac spôsobov, ako pozdvihnúť svoje beauty podnikanie na nový level a položiť konkurenciu na lopatky nájdete v online marketingových kurzoch, ktoré som pripravila špeciálne pre vás. 😊

marketingovy-kurz-salón

Žiaden komentár. Buďte prvý kto ho pridá.

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *