Ako jednoducho vytvoriť Facebook obchod
Ak ste administrátorkou Facebook stránky, aj vy máte možnosť vytvoriť si Facebook obchod zadarmo. Produkty, ktoré ponúkate v salóne, môžete jednoducho vložiť na svoju Facebook stránku. Takto umožníte rýchlejší prístup vašich klientov k produktom a k ich prípadnej kúpe. Navyše na založenie obchodu na Facebooku, vám stačí jedno popoludnie. Ako na to? Čítajte ďalej.
Predtým než sa pustíte do pridávania fotografií kozmetických produktov do FB obchodu, skontrolujte si, či je vaša Facebook stránka na profesionálnej úrovni.
Prečo si Facebook obchod založiť?
- Bude to vaša konkurenčná výhoda.
- Na založenie nepotrebujete e-shop.
- Pridať môžete neobmedzené množstvo produktov a rozdeliť si ich do kategórií a kolekcií.
- Kozmetické produkty môžete prezentovať nielen fotkou, ale aj videom.
- Uvidíte štatistiky, kde sa dozviete koľko používateľom vám na Facebook obchod kliklo.
- Vaše produkty sa zobrazia aj na Facebook Marketplace.
- Klientov zaujmete tam, kde trávia najviac času.
- Facebook je používateľsky rýchlejší ako bežné webové stránky a e-shopy.
- Na Facebooku vám klienti môžu priamo napísať, ak majú nejaké otázky k produktom.
O tom, prečo sú sociálne siete dôležité pre váš salón, a ako sa dajú využiť, si môžete prečítať viac v článku Sociálne siete, na ktorých nesmiete chýbať.
Ako nastaviť Facebook obchod?
Krok 1 – Základné nastavenie
Nastavenie Facebook obchodu cez mobil
Nastavenie a úprava Facebook obchodu cez počítač
Krok 2 – Ako pridám kozmetické produkty?
V popise môžeme uviesť okrem fotky (alebo videa) aj dôležité údaje ako: názov, cena a opis. Menej dôležité údaje sú nálepka s dostupnosťou, a „stav“ produktu (nové, vzorka).
Ako prvé môžeme pridať fotografiu produktu alebo video. Fotografiu si môžeme stiahnuť, alebo sami nafotiť v našom komunikačnom štýle na sociálnych sieťach. Ak vás zaujíma ako komunikovať v jednotnom štýle, dozviete sa to v článku Ako majstrovsky spravovať Facebook stránku. Fotografia by mala byť ideálne vo štvorcovom formáte (1:1) alebo 500 px x 500 px. Nemala by presahovať veľkosť 8 MB.
Ďalej vyplníme „Názov“ a „Cena“. Tlačidlo „Tento produkt je v predaji“ znamená, že kedykoľvek sa nám minú zásoby, produkt môžeme zhasnúť alebo deaktivovať, aby sa vo FB obchode nezobrazoval.
Pri písaní popisu odporúčam zabudnúť na suchárstvo a povoliť uzdu svojej fantázie. Príklad si môžeme zobrať napríklad z amerického salónu Larry King. Svoje produkty majú krásne odfotené, majú ich na FB obchode iba niekoľko a so super kreatívnymi popismi.
Názov produktu je v doslovnom preklade „Šampón dobrého života“ a v popise sa dočítate napríklad, že tento produkt je pre vaše vlasy ako týždňový jóga pobyt na Bali, z ktorého ste sa vrátili späť zrelaxovaná a plná života. Dosť dobré, čo poviete!
Krok 3: Promujte pridané produkty
Facebook priamo ponúka možnosť zdieľať samotný produkt, alebo celú kolekciu produktov, ktorú ste si pridali do Facebook obchodu v jednom príspevku. Tu máme na výber, či chceme dať vedieť o jednej kolekcii alebo rovno o celom e-shope. Je to na vás.
Príspevok s produktami môžete zdieľať na:
- na svojej vlastnej časovej osi
- na časovej osi stránky
- v skupine
- v udalosti
- v súkromnej správe
Propagácia Facebook obchodu
- Po založení obchodu začnite jeho propagáciu. Využite Facebook Ads, aby ste získali väčší dosah. Môžete vytvoriť reklamy na konkrétne produkty alebo využiť retargeting na oslovovanie ľudí, ktorí už navštívili vašu stránku.
Správa objednávok a zákazníkov
- Spravujte objednávky, platby a zákaznícke otázky priamo cez Commerce Manager. Udržujte prehľad o objednávkach, rýchlo reagujte na otázky zákazníkov a sledujte doručenie objednávok.
Sumár článku:
- Krok 1: založte si Facebook stránku cez počítač.
- Krok 2: pridajte niekoľko „hviezdnych“ produktov.
- Krok 3: produkty zdieľajte vo feede / na nástenke.
- Krok 4: propagujte a spravujte objednávky.