Marketing

ako-zostavit-cennik-salon-marketing

Ako správne zostaviť cenník v salóne

Cena za vaše beauty služby je jedna z najdôležitejších súčastí vašej práce. Je dôležité poznať svoju hodnotu a tú nepodceňovať, ale ani nepreceňovať. Vďaka dobre nastaveným cenám je vaše podnikanie zdravé a vy nemusíte žiť v strachu či vystačíte na vyplatenie všetkých položiek.

Možno sa vám môže nastavenie cenníka zdať ako náročná a zdĺhavá úloha. Nemusíte sa obávať. V tomto článku sa dočítate, ako zostaviť svoj cenník , prípadne ho aktualizovať. Čítajte ďalej. 🙂

Potrebujem zmeniť svoj cenník pre služby v beauty salóne?

Potrebujem upraviť svoj cenník?

Ak svoj cenník už máte, tak by sme sa v prvom rade mali zamyslieť či potrebujete úpravu cien.

Signály, ktoré vám povedia, že váš cenník je zle nastavený sú nasledovné:

  • máte množstvo klientov, no ledva si finančne vystačíte,
  • snažíte sa byť lacnejší ako konkurencia,
  • v poobedných hodinách už citeľne nemáte dostatok energie na klientov,
  • počas dňa sa idete takmer zodrať, aby ste všetko stihla, pomaly nestíhate ísť ani na WC,
  • strácate pravidelných klientov,
  • klienti si po prvej návšteve nepýtajú nový termín a ani sa dodatočne neobjednajú opäť,
  • cenník máte okopírovaný podľa konkurencie v okolí,
  • svoje služby ponúkate na zľavových portáloch.

Ako zostaviť cenník tak, aby ste dosiahli lepšie výsledky

Aj vy máte pocit, že ak chcete zarobiť viac peňazí, tak musíte pracovať viac alebo rýchlejšie?

V salóne ste od 8:00 do večera a s peniažkami to stále nevychádza podľa vašich predstáv?

Počas dňa si dáte niekoľko káv, prípadne energeťák, aby ste to zvládli do konca? To všetko nerobí dobrotu vášmu zdraviu.

Stres, vyčerpanie a nepravidelné stravovanie môžu dlhodobo viesť k strate energie a motivácie do práce. Nehovoriac o potrebe zlepšovať sa vo svojom remesle a rozvíjať svoje podnikanie ďalej.

Taktiež sa to odrazí aj na vašich klientoch. Pocítia to najmä ak ste poobede unavená a na piateho či siedmeho zákazníka už nemáte toľko energie ako na tých „doobedných“ klientov.

Pritom platia za rovnakú službu, rovnakú kvalitu.

Výsledkom toho je, že klienti od vás pomaličky odchádzajú a nabudúce radšej zaplatia v inom salóne.

Toto je najhorší scenár, ktorý môže spôsobiť zle nastavený cenník.

Ako sa takejto situácii vyhnúť? Čo treba spraviť? Ako zostaviť svoj cenník? Čítajte ďalej.

Aké sú najčastejšie chyby v nastavovaní cien?

2 najčastejšie chyby v nastavení cien

1. Cenník máte nastavený podľa konkurencie

Jednou z najčastejších chýb v úprave cien je kopírovanie konkurencie. „Ak zdraželi služby v salóne od vedľa, zdražiem aj ja“ alebo „Musím mať nižšie ceny ako konkurencia, lebo iba tak získam klientov“  – oba prístupy k cene sú nesprávne a neodporúčam ich.

Prečo?

Vaše skúsenosti a náklady na prácu sa môžu totálne líšiť od salónu vedľa. A aj keď budete mať vyššie sumy, neznamená to, že už k vám nikto nepríde a vy ostanete na mizine.

Naopak keď budete „podliezať“ konkurenčné ceny, to vášmu podnikaniu môže vážne poškodiť.

A to nechcete.

Marketingový poradca z Čiech Radim Anděl na svojom blogu hovorí: „Ze své praxe velmi dobře vím, že majitelé salonu tvoří ceny často na základě svých pocitů, podle cen jiných salonů v okolí, nebo podle všeobecného mínění, kolik by asi tak v místě působení salonu měla služba stát.“

2. Zľavový portál je váš hlavný marketingový nástroj

Zľavové portály v dnešnej dobe slúžia skôr ako promo alebo prezentácia. A preto sú vhodné najmä pre začínajúce salóny, ktoré ešte nemajú svojich stálych zákazníkov a potrebujú naplniť svoje diáre.

Využívajú ich tiež aj tí beauty profesionáli, ktorý idú cestou: mnoho klientov za lacné služby. Čo môže, ako sme si už spomínali, v konečnom dôsledku spôsobiť mimoriadne fyzické vyčerpanie.

Dobre zvážte spoluprácu so zľavovým portálom

Ak stojíte pred rozhodnutím osloviť nejaký portál, napr. zlavomat.sk alebo zlavadna.sk zamyslite sa, či vám to stojí za:
  • zníženie ceny za služby na úkor energie a času – to znamená, že síce budete mať viac klientov a spravia vám tržbu, ale musíte do nich investovať oveľa viac energie a času.
  • získanie nových klientov, ktorí vyhľadávajú lacné služby – je to skupina ľudí, ktorá vám pravdepodobne nenechá žiadny tringelt a nepredáte im žiadny produkt navyše.

  • poškodenie si vášho mena / vašej značky – vo všeobecnosti platí, že čo je super lacné to je nekvalitné. A to sa môže odraziť aj na vnímaní vašej značky na zľavovom portáli. Nie je to však pravidlom.

Ak máte roky skúseností, skvelý tím, kvalitné služby a dobre nastavený marketing je fajn využiť iné možnosti, ako napríklad spoluprácu s influencermi na Instagrame.

Ako teda zostaviť cenník v salóne? Čo treba brať do úvahy?

Ako zostaviť cenník v salóne? Nastavte cenník za svoje služby podľa skúseností

Nastavte svoj cenník podľa vašich skúseností

Ceny za vaše služby sa v prvom rade odvíjajú od toho, čo všetko viete. Napríklad, ak ste začiatočníčka v nechtovej modeláži, účtovať by ste si mali určite nižšiu sumu, ako nechtový salón s 5-ročnou praxou v centre vášho mesta.

Známa ruská manikérka Viktora Klopotova na svojom online webinári prezradila, že svoju cenu od začiatku kariéry zdvihla 25-krát. Pri svojich prvých nechtoch nemohla žiadať tú istú sumu ako pri svojich posledných nechtoch.

Vaše skúsenosti sa odvíjajú od:

  • kurzov a školení, ktoré ste absolvovali,
  • rokov praxe (množstva klientov),
  • ocenení a výhier v súťažiach na Slovensku, v Európe či vo svete.

Jednoducho povedané, čím viac certifikátov visí na stene vo vašom salóne, tým je kvalita vašich služieb vyššia. No a za kvalitu sa platí, to vie každý. 😊

Ceny za beauty služby sa líšia v závislosti od regiónu

Vaše ceny záležia aj od regiónu

Ekonomika nepustí. Tak ako je faktom, že na východe Slovenska je nižšia priemerná mzda, tak je aj faktom, že v Bratislave ľudia viac zarábajú a teda aj viac míňajú. Nazýva sa to nákupná sila zákazníka. Preto pochopiteľne na západe musia byť ceny za vaše služby vyššie ako na východe.

To znamená, že ak sa v kaderníckom salóne v Prešove za komplet strih + farbenie + fúkanie účtuje priemerne 85 – 100 €, v Bratislave sa za rovnakú službu bude pravdepodobne účtovať 90 -120 €.
Toto nastavenie sa okrem vašich skúseností odvíja aj od vašich nákladov. Čo všetko patrí do nákladov? Dozviete sa ďalej.

Ceny musia zohľadňovať vaše náklady

Ak ste sa rozhodli, že sa bližšie pozriete na to, ako zostaviť svoj cenník, na čistý papier si vypíšte mesačné náklady v €€ na:

  • školenia a kurzy (ak je to sporadicky, spočítajte si sumu za celý uplynulý rok a vydeľte 12-timi mesiacmi),
  • prenájom priestoru alebo kresla,
  • energie (voda, elektrina),
  • odvody štátu (sociálna poisťovňa a zdravotná poisťovňa),
  • cesta do práce (benzín, cestovné),
  • materiály (kozmetické produkty a príslušenstvo),
  • dezinfekčné prostriedky,
  • občerstvenie pre klientov (káva, čaj),
  • časopisy,
  • telefón a internet,
  • online reklama, prípadne výroba darčekových poukazov či kupónov
  • aplikácie na manažment salónu,
  • rezerva na prípadnú rekonštrukciu / opravu.

Všetky položky zo zoznamu vyššie, ktoré sa vás týkajú si zapíšte. Pripíšte k nim mesačné náklady v eurách. Napokon zrátajte všetky sumy a zistíte, aké sú vaše mesačné náklady.

Ako zostaviť cenník v salóne? Vypočítanie cien

Vypočítanie cien za vaše služby

(čísla v príkladoch sú orientačné)

Keď už viete aké sú vaše mesačné náklady, pridajte k nim aj sumu, ktorá je vašou mesačnou odmenou za prácu.

  •  Príklad:  mesačné náklady 1500 € + odmena 1000 €

Predpokladajme, že vaše mesačné náklady s odmenou za prácu sú 2500 €. Mesiac má priemerne 20 pracovných dní. Ak robíte aj v sobotu, povedzme, že je to 22 dní. Predpokladajme tiež, že ste v práci 8 hodín, no reálne robíte 6 hodín (ak rátame obed, prestávku). Teda dokopy za 22 pracovných dní odrobíte 132 hodín. Jednoduchá matematika hovorí, že 2500 : 132 = cca 19 € / za hodinu.

To znamená, že ak bude vaša „hodinovka“ 19 €, viete si mesačne zarobiť aj na chod salónu a aj na svoju odmenu za prácu. Dôležitý je aj priamy predaj produktov klientovi (upsell) a taktiež predaj služieb online.

V prípade, že máte pánsku klientelu, nie je dobré podliezať svoju hodinovku na úkor iných klientov. S pánskym strihom sa dá tiež vyhrať na jednu hodinu. Najideálnejší sú klienti, ktorí u vás strávia min. dve hodiny. Preto sa snažte promovať zložitejšie a dlhšie procedúry, ktoré sú aj drahšie.
Majte na pamäti, že každé školenie alebo nový kurz, za ktorý ste zaplatili sa ráta do vašich nákladov. Na základe toho si môžete opäť rozrátať nadrobno, koľko je adekvátne pridať k danej službe. Preto je dobré sa aspoň raz ročne k vášmu cenníku vrátiť a aktualizovať ho.
Rady, ako hovoriť s klientom o cene

Ako hovoriť s klientom o cene

Najväčší šok, ktorý môžete svojmu novému klientovi spôsobiť je povedať mu iba finálnu sumu až na úplnom konci. V takom prípade vždy vystavíte nového klienta prekvapeniu – príjemnému alebo nepríjemnému.

Je veľmi profesionálne keď sa o sume za danú službu bavíte s vašim novým klientom ešte na začiatku – pred procedúrou. Informujete ho, čo koľko stojí. A takto tiež využijete priestor ukázať, ako svojmu remeslu perfektne rozumiete a že je v dobrých rukách. Ľudia sú za kvalitu ochotní platiť. Ak stále neviete, ako sa zachovať, keď klient povie, že si účtujete priveľa, prečítajte si tento článok.

Pri vašich stálych zákazníkoch, je to trochu iné. Už cca vedia koľko vaše služby stoja. Máte s nimi vybudovaný dobrý vzťah a veria vám ako profesionálovi. Preto im ponúkajte „UPSELL“ – teda predaj produktov a procedúr navyše. Váš klient potrebuje počuť vaše odporúčania a argumenty, prečo to potrebuje. Verí vám a je ochotný zaplatiť viac, ak je to podľa vás ako profesionála potrebné.

PRO TIP: Majte svoj cenník viditeľne vystavený. Napríklad ako obrázok v peknom rámiku pri zrkadle. Zákazník bude takto jasne informovaný a vyhnete sa prekvapeniam pri platbe.

Ako hovoriť o zvýšení cien

Pokiaľ svoje ceny navýšite, informujte o tom svojich klientov. Ak je to napríklad na základe toho, že ste absolvovali školenie, ktoré vašu prácu posunie na vyššiu úroveň. Váš klient by o tom mal vedieť, pretože výsledok na jeho vlasoch, tvári, nechtoch alebo tele bude oveľa lepší a výraznejší.

Ak ste nakúpili drahšie a kvalitnejšie materiály, opäť sa to odrazí na výsledku vašej práce. Klientovi vysvetlite, že sú to inovatívnejšie materiály, do ktorých ste investovali, aby mal váš klient lepší výsledok z procedúry, no zároveň to tiež ovplyvní výslednú cenu. Ak ponúkate niečo revolučné, čo ešte nikto nemá alebo to na slovenský trh ešte nedorazilo, je to opäť dôvod na vyššiu cenu.

Sumár článku:

  • Váš cenník by mal reprezentovať vaše skúsenosti.
  • Ceny by mali zodpovedať regiónu, v ktorom podnikáte.
  • Ceny musia zahrňovať vaše náklady na chod podnikania a vašu odmenu za prácu.
  • So svojimi klientmi hovorte o cene pred procedúrou a oznámte im zvýšenie cien s dôrazom na to, aký to bude mať pre nich benefit.

Chceli by ste zlepšiť svoje zručnosti v marketingu? V Kompletnom marketingovom kurze nájdete všetko, čo potrebujete.

marketingovy-kurz-salón

Žiaden komentár. Buďte prvý kto ho pridá.

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *