Marketing

Marketing pre salóny - náhľad článku Ako vytvoriť darčekovú poukaz

Ako vytvoriť darčekový poukaz

Darčekový poukaz alebo kupón je skvelý predajný nástroj, ktorý funguje. Každá žena sa rada cíti pekne, navyše, ak to bol darček k sviatku od príbuzného alebo priateľky, o to viac si túto špeciálnu príležitosť užije.

Či ste kaderníčka, kozmetička, manikérka alebo masér, darčekové kupóny by mali byť súčasťou vašej marketingovej aktivity. V tomto postupe si ukážeme, ako si jednoducho vytvoriť pekný darčekový kupón.

Čo na vytvorenie poukazu potrebujem?

  • počítač a pripojenie na internet,
  • 2 hodiny času,
  • mali by ste mať už vopred premyslené, akú službu chcete dať na poukážku a v akej hodnote.

 

POSTUP

1. Vytvorenie účtu v grafickom online nástroji

Kliknite na webovú stránka online editora Canva (čítajte Kanva), kde si vytvoríte účet. Je to bezplatný nástroj, takže registrácia je zadarmo.
Na výber máte 3 možnosti registrácie:
  • použitím účtu na Google,
  • použitím účtu na Facebooku,
  • s e-mailovou adresou (odporúčam).

 

Náhľad webová stránka Canva

 

Vyplňte svoje prihlasovacie meno, e-mail a heslo. Po odoslaní bude váš účet vytvorený a hneď aj uvidíte svoj Canva účet. Vyskočí na vás okno, kde máte vybrať na aký účel chcete Kanvu používať, vyberte možnosť „Malý podnik“.

 

Canva účet pre malý podnik

 

Potom sa vám zobrazí ponuka na platenú verziu nástroja. Preskočíte to tak, že vpravo hore kliknete na „možno neskôr“. 

 

Ponuka Canva Pro zadarmo

 

2. Vytvorenie darčekového poukazu

Do vyhľadávania napíšte, čo konkrétne potrebujete vytvoriť. Kanva má už prednastavené rôzne grafické šablóny aj s príslušnými rozmermi, preto sa týmto našťastie nemusíte zapodievať. V našom prípade do vyhľadávania napíšeme „darčekový poukaz“. 
ako vytvoriť darčekový poukaz v Canve
Kliknite na „darčekový poukaz“. Vaša obrazovka by mala v tomto bode vyzerať takto:
Vytváranie darčekového poukazu, náhľad

Úplne vľavo v stĺpci máte navigáciu. Vedľa sú už vopred vytvorené grafické šablóny, ktoré si môžete jemne pozmeniť a použiť. Najväčšiu plochu tvorí biela plocha, ktorá predstavuje náš darčekový kupón. Napravo na vás vyskočilo sprievodné okienko, môžete ho krížikov v pravom hornom rohu vypnúť. 😉

Zameriame sa na ľavú stranu, kde máme šablóny a zo zoznamu si môžete vybrať akúkoľvek šablónu, ktorá vás zaujala. Odporúčam však ísť do kategórie „Darčekový poukaz na masáž“, pretože táto je skupina šablón je k beauty službám najbližšie a teda si bude vyžadovať najmenej úprav.

Darčekový poukaz na masáž
Pri výbere šablóny sa na prvý pohľad zamerajte na to, ktorá vás najviac zaujala. Vyberte si jednu a tú budeme ďalej upravovať. Zmeníme farby a text. Ak má šablóna viac ako jednu stranu, máte na výber, či chcete použiť obe alebo iba jednu. Ja si vyberiem obidve strany, keďže poukážku by som chcela mať aj fyzicky vo svojom salóne obojstranne vytlačenú na tvrdom papieri.
Prvá vec, ktorú zmeníme je farba. Dajte si špeciálne záležať, aby poukážka farebne sedela k vášmu salónu, resp. ku grafickému štýlu vášho webu, Facebooku, Instagramu. Je to veľmi dôležité, a to najmä preto, že čím konzistentnejšie komunikujete, tým si vás vaši klienti a najmä potenciálni klienti lepšie zapamätajú. Klikneme teda na farebný štvorček a zmeníme farbu.
Zmena farby pozadia v Canve
Z výberu farieb vyberieme svoju ideálnu. Farbu zmeníme na oboch stranách, v prípade, že máte obojstrannú darčekovú poukážku.
Zmenené pozadie poukazu

Ďalej upravíme zlatisté kvety, ktoré sú na pozadí. Chceme zmeniť farbu a typ kvetu, keďže tento je dostupný iba v platenej verzii. Ukážeme si ako používať iba bezplatné grafické prvky. 😉

V ľavej lište klikneme na ikonku „prvky“ a do vyhľadávania napíšeme „kvet“.

Vložiť prvok kvet
Prvky, ktoré nemajú na sebe značku „korunky“ sú zadarmo. Prvky s korunkou znamenajú, že patria do platenej verzie. Preto sa budeme sústrediť iba na tie bez korunky. Vo vyhľadávaní môžete zadať aj čokoľvek iné, napríklad „nechty“ „žena“ „vlasy“ – kreativita tu nemá dno. 🙂
Prvok z platenej verzie Canva
Zo zoznamu prvkov vyberieme teda bezplatný obrázok a prispôsobíme umiestnenie na ploche. Taktiež zmeníme farbu na takú, ktorá sa nám hodí.
Zmena farby a dizajnu poukazu
Ešte potrebujeme zmeniť hlavnú fotografiu, prepísať text a zmeniť písmo. Písmo odporúčame zmeniť na dobre čitateľné. Svoju fotografiu nahráme tak, že vľavo dole v lište klikneme na tlačidlo „nahraté súbory“. Klikneme na tlačidlo „nahrať obrázok alebo video“. 
Ako nahrať obrázok, Canva

Z počítača vyberieme fotografiu, ktorá sa zobrazí na prednej strane darčekovej poukážke. Mala by to byť kvalitne odfotená fotografia, nemala by byť tmavá a ani príliš svetlá. 

Ak žiadnu fotografiu nemáte, nevadí. Vyberiete si z fotiek dostupných zadarmo priamo vo fotobanke v Canve. V ľavej lište kliknete na tlačidlo „fotky“ (druhé zhora) a nájdete takú, ktorá sa vám hodí.

Pridanú fotografiu si viete ešte ďalej upraviť. Napríklad ju orezať, prispôsobiť jas/kontrast alebo použiť filter, ktorý sa vám páči. Tu platí, že menej je niekedy viac.

Nahratú fotografiu vieme upraviť
Ostáva nám ešte prepísať text a zmeniť typ a farbu písma. Text zmeníme tak, že doň dvakrát klikneme. Potom ho môžeme prepísať. Farbu zmeníme kliknutím na farebný štvorček, ktorý sme si už ukazovali pre zmene farby kvetín.
Po kliknutí do písma sa vám zobrazia možnosti aj na zmenu fontu písma. Opäť si vyberáme z neplatených a platených možností (s korunkou). Pekné a moderné písmo zdarma je napríklad „Open Sans Light“.
Zmeniť typ písma, Canva
Podobne upravíme aj druhú stranu, kde prepíšeme text, zmeníme typ písma, farbu a vymeníme kvetinu. Pri písme si dajte prosím, aby mäkké spoluhlásky ako „ľ“ „š“ „č“ a podobne boli súčasťou typu písma, ktoré si zvolíte.

Vo finále vyzerá darčeková poukážka takto:

Predná strana

darčekový poukaz - predná strana
Zadná strana:
Darčekový poukaz - zadná strana

3. Uloženie darčekovej poukážky do počítača

Pri ukladaní máme niekoľko možností. Buď si poukážku uložíte na tlač (ideálne je dať si ju vytlačiť v miestnej tlačiarni a podporiť tak lokálnych, menej ideálne je vytlačiť si ju doma) alebo si poukážku uložíte iba na digitálne použitie – to znamená, že ju prezdieľate iba na sociálnych sieťach. Najideálnejšie je uložiť si aj tak, aj tak.
Darčekovú poukážku môžete využiť napríklad ako hlavnú cenu pre víťaza súťaže na vašej Facebook stránke. Viac o súťažiach na Facebook nájdete v článku Ako získať klientov cez Facebook súťaž.

Uloženie poukazu na tlač:

Klikneme na tlačidlo, ktoré sa nachádza naľavo od tlačidla publikovať. Pozor, neklikáme na tlačidlo publikovať.

Uloženie poukazu na tlač, Canva

Z možností vyberieme typ súboru „PDF tlač“. Ak si poukážku budete tlačiť v lokálnej tlačiarni, zakliknite aj možnosť „značky orezania a presah“. V Canva verzii zadarmo, si môžete stiahnuť len jednu stranu naraz, preto z výberu označte iba jednu stranu a kliknite na „Stiahnuť“.

Nastavenie zopakujte, tentokrát s druhou stranou. Výsledkom budú 2 dokumenty vo formáte .pdf, ktoré sú vhodné na profesionálnu tlač.

V prípade, že si poukazy vytlačíte na domácej tlačiarni, vynechajte v nastaveniach možnosť „Značky orezania a presah“.

PRO TIP: Odporúčam si dať vytlačiť viac ako 50 kusov a na tvrdý papier (gramáž minimálne 180).

Tlačiť darčekový poukaz v PDF

Uloženie poukazu na digitálne šírenie:

 

Informujte vašich klientov, že máte v ponuke darčekové karty a zvýšte si tak vaše tržby cez online. Môžete ich pridať do ponuky vo vašom Facebook obchode. Ak ho ešte nemáte založený, prečítajte si Ako jednoducho vytvoriť Facebook obchod.
Poukaz môžete uložiť vo štvorcovom formáte 1:1 (na Instagram aj na Facebook) alebo ho môžete už vytlačený odfotiť. 🙂
Opäť klikneme na tlačidlo uloženia a z možností vyberieme typ súboru „PNG“. Opäť uložíme po jednej strane do počítača.
Uloženie poukazu na digitálne šírenie

Hotovo! Darčekový poukaz je na svete. Ak máte akékoľvek otázky pýtajte sa vo Facebook skupine Marketing pre salóny.

Zaujíma vás viac tipov ako využiť marketing, aby ste získali viac klientov a predbehli konkurenciu? Vytvorila som online marketingový kurz ako šitý pre vás! Je v ňom obsiahnuté všetko, čo potrebujete vedieť o marketingu. Rozdelila som ho do 3 modulov:

Ak vás zaujali všetky 3 moduly, potom určite hoďte očkom po kompletnom balíčku všetkých spomínaných lekcií.

infografika-marketing-kurz

Žiaden komentár. Buďte prvý kto ho pridá.

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Cart
  • No products in the cart.