Ako na hashtagy na Instagrame
Skvelá správa! Článok si môžete pozrieť aj ako video na YouTube na kanáli Marketing pre salóny.
Čo je hashtag
Je to označenie, resp. slovo so symbolom „#“ – mriežkou, ktoré sa používa najmä na Instagrame. Je to odkaz, vďaka ktorému vás môžu nájsť ľudia, ktorí vás na Instagrame nesledujú. Hashtag teda môže byť aj kľúčové slovo, na základe ktorého vás nájdu noví potenciálni zákazníci.
Hashtag môžeme používať aj na FB aj na IG, ale medzi použitím je rozdiel. Ak chcete vedieť viac o prezentácii vašej práce na sociálnych sieťach, prečítajte si článok Sociálne siete, na ktorých nesmiete chýbať.
Hashtagy – rozdiel v použití na Facebooku a na Instagrame
Hashtag na Facebooku sa používa hlavne ako nosný slogan alebo kľúčové slovo FB kampane alebo súťaže. Napríklad v súťažnom príspevku, kde bolo podmienkou účasti pridať fotografiu s použitím nosného hashtagu. Usporiadateľ súťaže následne zadal do vyhľadávania na FB súťažný hashtag a na základe toho videl všetky príspevky s daným hashtagom, taktiež všetkých zúčastnených.
Viac o súťaži na Facebooku sa dočítate v článku Ako získať klientov cez Facebook súťaž.
Na Instagrame slúžia hashtagy namä na to, aby ste si vďaka nim zvýšili dosah svojich príspevkov. Tiež vás vďaka hashtagom môžu nájsť ľudia, ktorí môžu byť vaši budúci klienti. Preto sú veľmi dôležité.
Koľko hashtagov použiť?
Na IG môžete pridať viac hashtagov (oproti FB, kde sa odporúča jeden). Na Instagrame ich môžete pridať až 60 (najprv 30 do komentára bez hashtagov v popise a následne upravíte text príspevku, kde pridáte hashtagy). To však neodporúčam, pretože je to masový, až spamový spôsob a navyše neestetický prvok vo vašom príspevku. Ideálny počet je okolo 10-15 hashtagov na jeden príspevok. (Zdroj)
Dôležité je vedieť, že hashtagy nie sú prvoplánové slová. Tiež to nie sú slová, ktoré vám napadnú keď sa pozriete na fotku alebo video, ktoré pridávate. Hashtagy by ste mali starostlivo vybrať.
Ako vytvoriť hashtagovú stratégiu
Pri hashtagoch by ste mali mať na zreteli, aká je sila tohto hashtagu, teda koľko jeho označení/použití už existuje. Hashtagovú stratégiu vytvoríte tak, že si vopred pripravíte skupinu hashtagov. Môžete si ich pripraviť napríklad do poznámok v telefóne.
Štruktúra hashtagov by mohla vyzerať takto:
-
1-2 hashtagy, ktoré sú vaše, resp, reprezentujú vašu prácu alebo salón. Napríklad, ak sa váš salón nazýva „Salón Patrícia“ v tom prípade, by váš nosný hashtag bol #salonpatricia – tento by ste mali používať v každom jednom príspevku. Je to hashtag, ktorý reprezentuje vašu značku.
-
5-10 mikrohashtagov
-
3-5 makrohashtagov
Čo sú to mikro a makro-hashtagy?
Mikrohashtagy sú komunitné hashtagy, ktoré majú menej ako 100 000 označení.
Makrohashtagy sú tie, ktoré majú viac ako 100k, prípadne 500k. Odporúčam uprednostniť skôr mikrohashtagy. Prečo?
Pretože šanca, že pri nižšom množstve fotiek a videí, ktoré sú označené mikrohashtagom, sa ten váš príspevok nestratí. Ak označíte svoju fotografiu napríklad hashtagom #hair, ktorý má milión označení, je veľká pravdepodobnosť, že váš príspevok sa stratí.
Napríklad #kadernictvo má „iba“ viac ako 12-tisíc označení, z toho dôvodu ho môžeme kategorizovať ako mikrohashtag. Vidíme tu tiež súvisiace hashtagy ako napríklad #podpora.
Pozrime sa na #nechty – opäť mikrohashtag. Súvisiace hashtagy, ktoré si môžete pridať do svojej hashtagovej stratégie #gelovenechty #nehty #manikura a ďalšie.
Aké hashtagy vyberať?
Relevantné hashtagy
- Používajte hashtagy, ktoré sú priamo spojené s vašimi službami (napr. #manikúra, #pedikúra, #farbenievlás).
Lokálne hashtagy
- Používajte hashtagy, ktoré sa vzťahujú na vašu lokalitu (napr. #liptovskymikulas, #zilina).
Hashtagy spojené so značkami
- Ak používate konkrétne značky produktov, použite aj ich oficiálne hashtagy.
Hashtagy v rôznych jazykoch
- Ak sa nachádzate v turistickej oblasti, zvážte použitie hashtagov aj v iných jazykoch.
Nezabudnite na svoje vlastné hashtagy
- Vytvorte si vlastný jedinečný hashtag pre váš salón a používajte ho pravidelne.
EXTRA BONUS ZA ČÍTANIE DO KONCA: Zoznam hashtagov
AK NEMÁTE ČAS NA TO, ABY STE HĽADALI MIKROHASHTAGY DO SVOJICH POSTOV.
#kosmetickysalon
#salonkrasy
#salonkrásy
#peceoplet
#péčeopleť
#kosmeticky
#kosmetičky
#kosmetička
#krasnaplet
#peceoplet
#prirodnikosmetika
#osetreniepleti
#zdravaplet
#hlbkovecistenie
#masaz
Zaujíma vás viac tipov ako využiť marketing, aby ste získali viac klientov a predbehli konkurenciu? Vytvorila som online marketingový kurz ako šitý pre vás! Je v ňom obsiahnuté všetko, čo potrebujete vedieť o marketingu. Rozdelila som ho do 3 modulov:
Ak vás zaujali všetky 3 moduly, potom určite hoďte očkom po kompletnom balíčku všetkých spomínaných lekcií.
Sumár článku:
- Hashtag je označenie, vďaka ktorému vás objavia noví potenciálni klienti.
- Uprednostnite použitie hashtahov na Instagrame pre Facebookom.
- Hashtagy používajte pri každom príspevku v počte okolo 10-15.
- Vytvorte si hashtagovú stratégiu a držte sa jej.
- Hashtagy si uložte do poznámok v telefóne.