Sociálne siete

Článok na Marketing pre salóny - Ako získať nových klientov cez Facebook súťaž

Ako získať klientov cez Facebook súťaž

Chceli by ste v rámci vášho beauty podnikania osloviť nových klientov bez toho, aby ste minuli na reklamu majlánd?
A chcete mať istotu, že používatelia budú reagovať na váš obsah?
Chcete si zvýšiť povedomie, či možno osloviť úplne nových klientov, ktorí ešte o vašom salóne nevedia, ale nachádzajú sa v jeho blízkosti?

Navyše chcete, aby ste konali poctivo, teda podľa zásad Facebook komunity?

Návod ako na to, je jednoduchý – vyhláste súťaž na Facebooku. Nezáleží, či ste kaderníčka, kozmetička alebo menežujete salón krásy. Online súťaž, je skvelý spôsob ako propagovať svoje služby a nájsť nových potenciálnych klientov z okolia.

V tomto článku sa dozviete ako:

  1. Vybrať perfektnú cenu
  2. Zvoliť vhodné podmienky súťaže
  3. Zostať v súlade s pravidlami Facebook komunity
  4. Určiť dĺžku súťaže
  5. Nastaviť vhodný dátum ukončenia súťaže
  6. Propagovať svoju súťaž
  7. Vyžrebovať a informovať víťaza
  8. Informovať o návšteve výhercu
  9. Zmerať úspech súťaže

 

Facebook súťaž je reklamná kampaň

Preto ako pri každej marketingovej kampani, aj pri Facebook súťaži úspech spočíva v plánovaní. Poďme si teda vysvetliť, ako na to. 🙂

 

Facebook súťaž - vyberte si rozumnú cenu

 

1. Vyberte rozumnú cenu

Cieľom je osloviť množstvo potenciálnych klientov, ktorí sa nachádzajú vo vašom okolí, vo vašom meste či obci – to je váš ideálny cieľový zákazník, na ktorého by ste mali za každých okolností smerovať vaše reklamné aktivity.

Preto je nevyhnutné zvoliť cenu, ktorá ich bude nabádať k tomu, aby vás navštívili. Vyhnite sa ponúkaniu generických cien, ako sú kozmetické výrobky alebo vlasové prípravky, pretože to spôsobí, že sa do vašej súťaže zapoja ľudia z celého Slovenska.

Vhodná výhra do súťaže je napríklad darčekový poukaz, pretože:

  • Výherca musí váš salón navštíviť, aby poukaz využil, čo znamená, že súťaže sa zúčastnia skôr používatelia z vášho okolia.
  • Výherca si vyberie službu podľa vlastnej potreby, takže je pravdepodobné, že si návštevu oveľa viac užije.
  • Dostanete príležitosť predstaviť svoje služby a salón potenciálnemu novému klientovi a získať ho ako pravidelného klienta.

Darčekový poukaz môžete vytvoriť veľmi jednoducho. Môžete vyskúšať online grafický nástroj Canva (čítaj Kanva). Ak chcete vedieť viac o tom, ako v ňom pracovať, odporúčam prečítať si Ako vytvoriť darčekový poukaz.

 

Facebook súťaž - zvoľte si vhodné podmienky

 

2. Zvoľte vhodné podmienky súťaže

Dôležité sú pre vás nasledovné dva ciele:

  1. Neporušiť pravidlá Facebooku (hrozí zablokovanie reklamného účtu vašej Facebook stránky, to znamená, že nebude možné vytvoriť reklamu).
  2. Snažiť sa o čo najvyššiu účasť v súťaži. Vo všeobecnosti platí, že čím jednoduchšie podmienky tým lepšie.

 

Neporušujte pravidlá súťaže na Facebooku:

Facebook má prísne pravidlá pre organizovanie súťaží a je dôležité, aby ste ich dodržiavali. Ak tak neurobíte, vaša firemná Facebook stránka môže byť bez oznámenia zrušená.

Facebook tiež pravidlá súťaže v priebehu rokov niekoľkokrát zmenil – tie najaktuálnejšie (z januára 2020) sú nasledovné:

 

Používateľa môžete požiadať, aby:

  • Označil “páči sa mi to” na súťažný príspevok
  • Označil “páči sa mi to” na vašu stránku a tak získal prístup k formuláru na prihlásenie sa do súťaže
  • Komentoval súťažný príspevok
  • Označil “páči sa mi to” na komentáre v príspevku (napr. hlasovanie podľa množstva “páčikov”)
  • Napísal správu na vašu stránku

Používateľa nesmiete požiadať, aby:

  • Označil “páči sa mi to” na vašu stránku, a tak bol automaticky zaradený do súťaže
  • Zdieľal súťažný príspevok na svojej časovej osi
  • Zdieľal súťažný príspevok na časovej osi svojich priateľov
  • Aby sa označil na súťažnom príspevku (ak je to fotka alebo obrázok)
  • Aby na súťažnom príspevku označoval svojich priateľov

 

Zvoľte jednoduché podmienky

Ak nemáte svojho online marketéra a webovú stránku, odporúčam si súťaž zjednodušiť, a to tak, že hlavnou podmienkou do úspešného zapojenia sa do súťaže bude označenie „Páči sa mi to” na súťažný príspevok a komentár v súťažnom príspevku.

Označenie „Páči sa mi to” je jednoduché a vďaka tejto podmienke sa váš súťažný príspevok zobrazí množstvu ľudí. Pri písaní komentára sa zas ľudia môžu ohľadom vás a vášho salónu trošku viac zamyslieť.

Máte na výber dve možnosti:

  • Požiadajte používateľov, aby jednoducho vložili komentár, ALEBO
  • Položte im otázku, na ktorú vám napíšu odpoveď do komentára. Ak chcete dosiahnuť maximálny efekt, spojiť to môžete s vašimi službami, napríklad sa opýtajte: „Ktorú z našich kozmetických procedúr máte najradšej? Víťazný komentár vyhrá xxxxxx. “

Ak ste v marketingu zdatnejšia, alebo máte marketéra, v súťaži sa oplatí zbierať e-mailové adresy, na ktoré môžete posielať ďalšiu marketingovú komunikáciu a budovať si tak databázu. Tu je veľmi dôležité, aby takáto marketingová aktivita spĺňala GDPR legislatívu na zbieranie údaju (e-mailovej adresy).

 

Zvoľte si dĺžku trvania svojej súťaže

 

3. Určte si dĺžku súťaže

V tejto fáze plánovania reklamnej kampane sa rozhodnite, akú dĺžku by mala súťaž mať a kedy budete žrebovať výhercu/výhercov.

V marketingu sa často využíva taktika vytvorenia pocitu, že zákazník niečo omešká. Poznáte to, napríklad „zľava iba do dnes 23:59“ alebo pod. Pocit naliehavosti povzbudzuje ľudí, aby konali.

Odporúčam vám nastaviť trvanie súťaže na minimálne 2 týždne a maximálne 4 týždne.

 

Nastavte vhodný dátum ukončenia súťaže

 

4. Nastavte vhodný dátum ukončenia súťaže

Pričom jednoznačne v popise súťažného príspevku, v marketingových materiáloch alebo na webe stanovte deň, kedy zverejníte meno výhercu/výhercov.

Ak sa váš dátum ukončenia blíži a vy nie ste spokojná s počtom súťažiacich, určite súťaž nepredlžujte. Prečo?

Nielenže je to v rozpore s marketingovými taktikami, navyše tým môžete nahnevať už zapojených používateľov, ktorí sa zapojili hneď, pretože tým znižujete ich šancu na výhru.

 

Ako vytvoriť Facebook súťaž poctivo

Áno chápem, toto asi nie je najzábavnejšia časť súťažnej kampane, ale ak chcete súťaž robiť poctivo, je nevyhnutné, aby ste vždy stanovili jasné podmienky svojej súťaže a aby ste sa uistili, že v súťaži nie je priestor na nedorozumenie.

Ideálne je toto všetko spracovať do jedného Word dokumentu, ktorý sprístupníte – napríklad ako externý odkaz.

 

Mali by ste si dať pozor, aby ste jasne komunikovali:

  • Kedy vaša Facebook súťaž začne a končí.
  • Ako sa do súťaže zapojiť.
  • O akú výhru konkrétne ide.
  • Potvrďte akékoľvek obmedzenia súťaže, napr. účastníci musia byť starší ako 18 rokov.
  • Uveďte, ako vyžrebujete víťaza a ako ho budete informovať.
  • Vysvetlite, ako oznámite meno víťaza.

 

Facebook žiada, aby ste v podmienkach spomenuli, že zapojením sa do súťaže vám účastník:

  • Dáva súhlas každého s tým, že spoločnosť Facebook voči nemu nemá žiadne záväzky a tiež
  • vyhlásenie, že propagačná akcia nie je žiadnym spôsobom sponzorovaná, odobrená, spravovaná spoločnosťou Facebook a nie je s ňou nijako spojená.

 

PROTIP: Prácu si uľahčíte ak skopírujete časť Facebook podmienok – Zásady pre stránky, skupiny a podujatia do vášho dokumentu s podmienkami súťaže.

Super! Práve ste dokončili plánovanie. 🙂 Teraz je čas, aby ste svoju reklamnú kampaň spustili.

 

Propagujte svoju Facebook súťaž

 

5. Propagujte svoju Facebook súťaž

Ak chcete, aby sa do súťaže zapojilo naozaj veľa ľudí, odporúčam dať o súťaži vedieť na všetkých kanáloch, ktoré máte k dispozícii. To znamená:

  • Napíšte si status o súťaži na Váš osobný Facebook účet
  • Informujte na Facebook story niekoľko dní pred začiatkom súťaže na Facebook stories
  • Požiadajte tím vo vašom salóne (ak nejaký máte), aby súťaž zdieľal na svojich Facebook účtoch a v stories
  • Informujte o súťaži na svojom Instagrame (príspevok + stories)
  • Dajte vytlačiť malé letáčiky o súťaži do vášho salónu
  • Ak máte webstránku, vytvorte podstránku venovanú informáciám o súťaži s preklikom na súťažný Facebook príspevok
  • Podporte súťažný príspevok pár eurami (5-15€), aby sa zobrazoval ako sponzorovaný príspevok, (kliknite v príspevku na modré tlačidlo “sponzorovať” a v nastaveniach vyberte cieľovú skupinu: pohlavie, vek a lokalitu), takto zvýšite dosah súťaže a dozvedia sa o vás ďalší noví potenciálni klienti. 🙂

Ak by ste chceli vedieť viac o tom, ako propagovať svoj salón na Facebooku, odporúčam si prečítať Ako nastaviť reklamu na Facebooku.

 

Vyžrebovanie víťaza Facebook súťaže

 

Gratulujem! Vaša Facebook súťaž naberá na množstve zapojených používateľov a oslovili ste aj nových ľudí z vášho okolia. Súťaž už takmer končí, preto by ste si mali premyslieť ako budete žrebovať.

PROTIP: Výhercu môžete náhodne vybrať, napríklad cez webstránku commentpicker.com, kde prekopírujete odkaz vášho súťažného Facebook príspevku a nástroj automaticky vyberie jedného zo zapojených. Toto žrebovanie môžete natočiť v telefóne, alebo natočiť obrazovku na počítači.

Ak náhodne vyberiete niekoho, kto už je váš klient, pravdepodobne už na neho máte telefónne číslo. V takom prípade ho kontaktujte skôr, než jeho meno označíte v súťažnom príspevku.

  • Oznámte im, že vyhrali v súťaži na vaše Facebook stránke.
  • Pripomeňte im o akú cenu išlo.
  • Dohodnite sa s nimi, kedy by si chceli svoju cenu vyzdvihnúť, resp. prísť na procedúru.

Potom môžete oznámiť víťaza súťaže v príspevku.

Ak víťaz súťaže nie je váš klient, nemáte na neho telefónne číslo ani e-mail, odporúčam rovno napísať do súťažného príspevku komentár, kde ho označíte – to znamená, že mu príde notifikácia. Tiež mu môžete napísať súkromnú správu (ak sa dá).

 

Informujte, že víťaz vašej súťaže bol v salóne

 

V deň, kedy vás výherca navštívi sa s ním nezabudnite odfotiť a informovať vašich fanúšikov na Facebook stránke o tom, že výherca skutočne svoju výhru dostal. Informovať môžete tiež, o akú procedúru išlo a ako sa výhercovi u vás páčilo.

Je to výborný obsah na vaše sociálne siete, ktoré vám pomôžu zvýšiť pozitívne povedomie o vašich službách.

 

Ako zistím, či súťaž fungovala?

Položte si tieto otázky:

  • Koľko ľudí sa prihlásilo do súťaže?
  • Koľko účastníkov nebolo súčasných klientov?
  • Zvýšila sa v priebehu súťaže návštevnosť vašej webovej stránky?
  • Koľko zdieľaní mal súťažný príspevok?
  • Koľko vás kampaň stála?
  • Koľko nových klientov vám napísalo správu počas trvania súťaže?

 

Facebook súťaž: vynikajúci marketingový nástroj

Ľudia milujú súťaže a radi sa do nich zapájajú. Využívajte to vo svojej marketingovej stratégii a uvidíte, že je to spôsob, ktorý prináša výsledky.

Súťaž môžete vyhlásiť napríklad každý štvrťrok, prípadne počas slabších období v roku (napríklad letné prázdniny). Samozrejme, záleží aj od toho, ako budete stíhať.

Žiaden komentár. Buďte prvý kto ho pridá.

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Cart
  • No products in the cart.