Sociálne siete

Ako začať s Instagram stories - Marketing pre salóny

Ako začať s Instagram stories

Instagram je jedným z hlavných marketingových kanálov vášho beauty podnikania a právom patrí medzi Sociálne siete, na ktorých nesmiete chýbať.

Predtým, než sa pustíte do šperkovania svojich Instagram stories, odporúčam skontrolovať, či ste už všetko dotiahli na základnom komunikačnom kanáli, ktorým je Facebook. Celé zhrnutie sa dozviete v článku Ako majstrovsky spravovať Facebook stránku.

Ak máte na Instagrame veľa obsahu a málo sledovateľov, niečo nie je v poriadku. Čítajte ďalej.

 

Instagram musí byť krásny - Marketing pre salóny

 

Instagram musí byť krásny

Možno na Instagrame už máte svoj účet a ste tam aktívna, no nie ste si istá či to, čo robíte je správne. Častokrát, pri prehliadaní slovenských instagramových účtov, ktoré patria beauty profesionálkam ako ste vy, existuje jeden veľký problém – účet nie je vizuálne pekný.

Instagram je v prvom rade založený na nádherných fotografiách, vizuáloch a hlbokej estetike. Akonáhle pridávate fotky a videá, ktoré sú nekvalitne odfotené, tmavé, rozmazané či gýčové (zabudnite prosím na ružičky a srdiečka), výrazne sa to odrazí na tom, koľko ľudí váš príspevok uvidí.

Pravda je, že pri náhľade na váš instagramový profil máte menej ako 4 sekundy, aby ste potencionálneho zákazníka oslovili. Preto je celková estetika veľmi dôležitá.

 

Základné pojmy z Instagramu

 

Základné pojmy Instagramu

Je dôležité, aby ste správne pochopili, čo konkrétne v tomto článku opisujem. Instagram má niekoľko špecifík, ktorých pomenovania by nám mali byť úplne jasné hneď na začiatku.

 

Instagram story/ Príbeh / Instagram stories

Je obsah, ktorý po 24 hodinách zmizne. Väčšinou je to fotografia alebo video fotené alebo točené na výšku. Používateľom sa 1 instagramový príbeh zobrazí iba na 5 sekúnd. V prípade videa až na 15 sekúnd.

Môže obsahovať rôzne efekty a filtre, text, čas, dátum, pohyblivý obrázok (gif), anketu, kvíz, hudbu a ďalšie. Možnosť prezerať instagramové príbehy sa zobrazuje na domovskej stránke v krúžkoch úplne navrchu a tiež obsahuje reklamy od značiek a firiem.

 

Základné pojmy Instagramu - Instagram Stories

 

Ďalšie základné pojmy:

  • Instagramový účet – je ten, do ktorého sa prihlásite s menom a heslom, a kde môžete pridávať svoj obsah. Vždy sa píše so zavináčom “@” za ktorým nasleduje meno. Napríklad @doparady
  • Instagramové BIO – je základný popis, ktorý vidia iní používatelia na vašom Instagramovom účte. Maximálny počet znakov je tu obmedzený na 150, preto si to treba vopred dobre premyslieť.
  • Instagramová galéria – iným slovom aj “grid”, je náhľad vo vašom Instagramovom účte na všetky vaše príspevky, ktoré ste doposiaľ pridali.
  • Feed – alebo domovská stránka, resp. nástenka – je základná a úvodná stránka na Instagrame, kde sa vám zobrazia príspevky od používateľov, ktorých sledujete a reklamy. Vo feede tiež vidíte na samom vrchu Instagramové príbehy.
  • Hashtagy – sú označenia s mriežkou “#”, na základe ktorých vás môžu objaviť noví používatelia (potenciálni zákazníci). Kompletný návod ku hashtagom si môžete naštudovať v článku Ako na hashtagy na Instagrame.

 

Základné pojmy Instagramu - BIO, Grid

 

Výbery z Instagram stories (highlights)

Možno sa teraz pýtate, prečo je celý článok venovaný formátu, ktorý má životnosť iba 24 hodín? Odpoveď znie: v skutočnosti nemá iba 24 hodín, pretože si Insta story viete uložiť do “výberov” alebo po anglicky do “highlights”. 

Tu sa zobrazujú stále a ktokoľvek si ich vie kedykoľvek pozrieť. Samozrejme, vy sami si vyberiete, ktoré to budú (pozri na „výbery“ obrázok vyššie).

 

Ako vytvoriť Instagram stories

Základom je kvalitná fotografia či video. Samotný Instagramový príbeh trvá iba niekoľko sekúnd, preto si treba dať záležať na tom, aby ste používateľov zaujali. Tu je niekoľko nápadov, aký obsah môžete pridávať do Instagramových príbehov:

  • prezentujte vašu prácu v krátkom videu či fotografii,
  • zoznámte používateľov s tímom, ktorý s vami pracuje,
  • informujte o službách, ktoré ponúkate,
  • dajte vedieť o materiáloch a značkách, s ktorým pracujete,
  • informujte o otváracích hodinách, prípadne o zmenách v salóne,
  • informujte o akciách a ponukách alebo o darčekových poukazoch,
  • pridávajte aktualizácie zo školení a seminárov,
  • pridajte informácie o produktoch alebo o značke, s ktorou pracujete,
  • odfoťte pozitívnu recenziu, ktorú ste dostali do súkromnej správy alebo na Facebook,
  • ukážte čo sa deje vo vašom salóne, napr. odfoťte čerstvé kvety, detaily v salóne.

 

Instagramový príbeh od institutestetickejmediciny

 

Insta stories od institutestetickejmediciny

 

Ako často pridávať príbehy na Instagram

Frekvencia je v každom prípade veľmi individuálna, no spravidla by ste mali niečo pridať každý deň alebo aspoň každý druhý deň. Množstvo príbehov je neobmedzené, no určite neodporúčam pridávať viac ako 5 príbehov denne. Môže to na používateľov pôsobiť ako by ste ich zasypali obsahom. Preto stačí denne pridať 1-3 Instagramové príbehy.

 

Vytvorte si na Instagrame vlastný štýl

Vaše Instagramové príbehy, tak ako aj samotná galéria by mala mať v ideálnom prípade svoj vlastný štýl, farebné prevedenie a jeden typ písma. Prečo? Kvôli lepšej zapamätateľnosti.

Ide o to, že už teraz je na Intagrame množstvo profilov, ktoré sa prezentujú rovnako. Dookola sú to premeny pred a po alebo fotografie nechtov na svetlom podklade.

Vyniknete tak, že zaujmete iným prevedením. Môžete si v Instagramovom príbehu vybrať jeden typ a farbu písma, ktorú budete vždy používať. Alebo sa môžete odlíšiť použitím aplikácií na úpravu fotiek a videí.

Tipy aplikácií na úpravu obsahu:

  • Canva – aplikácia do mobilu, v ktorej si viete jednoducho a pekne upraviť svoj obsah.
  • Mojo – aplikácia, ktorá rozanimuje váš Instagramový príbeh.
  • Storychic – vytvorenie pekných Instagramových príbehov (na konci vždy orežte logo aplikácie).
  • Facetune – úprava selfie fotiek.
  • Snapseed – pokročilejšia aplikácia, kde upravíte alebo vyhladíte klientke pokožku.
  • Inshot – úprava a strih videí, doplnenie textu či emoji a hudby (na konci dajte vždy preč logo).

O tom, ako na Majstrovský Instagram hovorím v online marketingovom kurze, ktorý som pripravila špeciálne pre vás.

marketingovy-kurz-salón

Sumár článku:

  • Estetika je základ.
  • Základné pojmy na Instagrame.
  • Je potrebné, aby bol váš Instagram aktívny.
  • Vytvorte si svoj vlastný štýl.
Žiaden komentár. Buďte prvý kto ho pridá.

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *