Spravte z návštevy salónu VIP zážitok
Tradičné salóny sa v očiach zákazníkov často zlievajú dohromady. Ich atmosféra a vzhľad sú totiž takmer totožné. Avšak my žijeme v dobe, kedy ľudia vyhľadávajú autenticitu a zážitky, pretože tie ich robia šťastnejšími (zdroj). Ako tieto fakty využiť v svojom biznise? Spravte z návštevy vášho salónu VIP zážitok.
Ak vlastníte salón, jeho dizajn, vybavenie a atmosféra je na vás. Môžete si vybrať z množstva rôznych alternatív, vďaka ktorým mu dáte špecifickú osobnosť. V tomto článku som pre vás spísala pár jednoduchých tipov, ktoré vám pomôžu očariť svojich zákazníkov a dať im pocit, že sú vaši VIP hostia.
Ponúkajte občertvenie
Aj taká drobnosť ako stolík s nápojmi vie spraviť veľmi dobrý dojem. Jednak to navodí príjemnú a útulnejšiu atmosféru, a zároveň klienti nadobudnú pocit, že na nich naozaj myslíte. Či do salónu umiestnite kávovar, prenosnú chladničku s džúsmi alebo len pripravíte džbán s vodou, vaši klienti si toto úsilie všimnú a určite ho ocenia.
Nabíjanie telefónov
Všetci sme sa už ocitli v situácii, že sme zúfalo potrebovali nabíjačku pre svoj telefón, tablet či inú elektroniku. Tým, že v salóne budete mať zriadený kútik s voľnými nabíjačkami, stanete sa pre svojich klientov záchrancom. 😀
Selfie zrkadlo
Podľa prieskumov bežný človek si počas svojho života odfotí až 25 000 selfie. To je poriadne veľa, však?
S týmto nápadom sa dá kreatívne pohrať. Na zrkadlo môžete umiestniť nálepku s názvom salónu alebo hashtagom, ktorý ho reprezentuje na sociálnych sieťach. Okrem toho, že svojmu klientovi umožníte pochváliť sa novým účesom alebo nechtovým dizajnom, pomôžete svojej firme aj s propagačnými a marketingovými materiálmi.
Bezplatné wi-fi pripojenie
Niekedy sú maličkosti, ktoré považujeme za samozrejmosť, tými najsilnejšími zbraňami. Jednou z takýchto maličkostí je poskytnúť zákazníkom prístup k bezplatnému wi-fi pripojeniu. Spríjemníte im tak čakanie a poskytnete priestor, aby uverejnili fotku, ktorú si stihli spraviť vo vašom selfie zrkadle. 😀 Nezabudnite informácie o dostupnosti wi-fi pripojenia, názvu vašej siete a hesla umiestniť na viditeľné miesto.
Buďte zdvorilí
Jedným jednoduchým spôsobom, ako dosiahnuť, aby sa vaši klienti cítili vážení, je počúvať a učiť sa čo najviac. Úprimne sa zaujímajte o ich životy a budujte vzťah, ktorý je viac než len ponúkanie služieb.
Je ľahké rozpoznať, keď sa profesionáli v oblasti krásy snažia rýchlo sa vás zbaviť a vrhnúť sa do ďalšej práce. Nájdite si čas, aby sa vaši klienti cítili ocenení a jedineční. Perfektne vám s tým pomôže slovné zrkadlenie alebo ovládanie základných princípov reči tela.
Komunikujte s nimi na sociálnych sieťach
Okrem toho, že ide o skvelú marketingovú a propagačnú taktiku, interakcia s vašimi klientmi na sociálnych médiách v nich môže vyvolať pocit výnimočnosti a ocenenia.
Môžete si zvoliť konkrétny čas v priebehu dňa, kedy si prezriete sociálne siete alebo konkrétnych užívateľov, aby ste im dali “Páči sa mi to”, napísali komentáre pod príspevky alebo sami niečo uverejnili, zdieľali či odpovedali na správy a komentáre. Môžete si dokonca nastaviť na konkrétne profily notifikácie, ktoré vás upozornia, keď daný užívateľ pridá nejaký príspevok alebo príbeh.
Nájdite si čas na napísanie odpovedí, ktoré sú výstižné a ukážu klientom, že vám na nich záleží. Vyhnite sa generickým odpovediam a nepoužívajte dookola rovnaké vety. Snažte sa byť osobní a priateľskí.
Odmeňte verných
Verní zákazníci sú nesmierne cenní. Nielenže vám poskytujú finančnú stabilitu, ale dokážu prilákať ďalších zákazníkov. Pravdepodobne vás totiž odporúčajú svojej rodine a priateľom. Vymyslite si teda spôsob ako ich odmeniť za túto vernosť. Môže ísť o maličkosti ako posielanie narodeninových pozdravov, vernostný program a pod.
Čistota a poriadok
Ak je váš salón neuprataný a vládne v ňom chaos, klienti v ňom určite nepocítia VIP zážitok. Uistite sa, že je taký čistý, ako len môže byť, bez ohľadu na to, kto príde. Pristupujte ku každej schôdzke, ako keby ste sa snažili urobiť skvelý prvý dojem.
Aj keď sa s niektorými klientmi cítite dobre a myslíte si, že vám prejde trocha neporiadku, nájdite si čas na upratanie, kým sa tam dostanú.
Zábava
Od časopisov o kráse až po hudbu v pozadí – okoreňte návštevu vášho salónu. Popremýšľajte, čím by ste mohli spríjemniť čakanie pred či počas procedúry, aby sa vaši klienti cítili uvoľnene a nemali pocit, že strácajú drahocenný čas.
Vzorky
Aj keď možno nemáte prostriedky na rozdávanie bezplatných vzoriek produktov každému, kto príde, existujú spôsoby, ako byť kreatívny. Nechajte zákazníkov raz za čas vyskúšať nový produkt, prípadne im pri drahších procedúrach darujte drobné vzorky, ktoré vám pravdepodobne distribútor raz za čas posiela (ak nie, skúste sa na to opýtať).
Zhrnutie
Určite si, ako chcete, aby bol váš salón vnímaný. Máte k tomu všetku slobodu a kontrolu. Neuspokojte sa s úplným minimom – zamerajte sa na skutočný VIP zážitok.