Marketing

Titulná fotka článku: Ako propagovať salón

Ako propagovať salón

Žijeme v hyperkonkurenčnom svete, preto je dôležité vytvoriť si takú marketingovú stratégiu, ktorá vám pomôže odlíšiť sa od davu.

Existuje toľko možností, kde inzerovať: Instagram, Facebook, Google, Twitter, Pinterest, TikTok…zoznam sa zdá byť takmer nekonečný. Avšak predtým než bezhlavo pustíte do vytvárania príspevkov a príbehov, musíte si svoju stratégiu premyslieť.

V tomto článku si spoločne povieme ako propagovať svoj salón tým správnym spôsobom. 

Ako propagovať salón v 3 krokoch

Pre úspešné zviditeľnenie vášho salónu je potrebné:

  • Definovať váš unique selling proposition (jedinečný predajný argument).
  • Zdieľať vaše USP vhodným spôsobom.
  • Osloviť množstvo ľudí a pritiahnuť k sebe tých správnych.

Poďme teda do toho!

Procedúra v salóne

Definujte svoj jedinečný predajný argument (USP)

Poskytujete vo svojom salóne viacero služieb? Propagujete všetky alebo len časť z nich? Často sa totiž stáva, že salóny, kde sa poskytuje množstvo služieb, majú tendenciu propagovať celú svoju ponuku. Samozrejme, ak to máte odskúšané a funguje vám to, nemusíte to silou mocou meniť. 

V marketingu však existuje pojem unique selling proposition (USP). Do slovenčiny to môžeme preložiť ako jedinečný predajný argument. V podstate sa jedná o argument, ktorým sa môžete odlíšiť od svojej konkurencie. Ak budete tento argument využívať aj pri inzercii, klienti si vás skôr zapamätajú a odlíšite sa od ostatných.

Ako môže USP vyzerať v praxi?

  • Namiesto toho, aby ste sa propagovali ako kaderník, ktorý „robí všetko“, si predstavme, že sa začnete propagovať ako špecialista na balayage.
  • Namiesto toho, aby ste boli kozmetičkou, ktorá sa venuje všeobecnej starostlivosti o pleť, ste teraz odborníkom na akné.
  • Kedysi ste boli bežným nechtovým salónom, ale teraz propagujete svoje odborné znalosti v oblasti sviežich, zábavných, jedinečných alebo dokonca šialených ručne maľovaných nechtových vzorov.

Vidíte tú výhodu? Zacielením na konkrétne publikum a inzerovaním vašej “špeciality” sa stanete odborníkom, ktorému možno dôverovať. Upútate pozornosť ľudí, ktorí hľadajú to najlepšie z najlepšieho v danej službe.

Zdieľajte USP vhodným spôsobom

Existuje mnoho spôsobov ako sa zviditeľniť. Tomuto rebríčku však kraľuje video. Video totiž predstavuje najúčinnejší spôsob, ako sa podeliť o to, čo vás robí jedinečnými a odlišnými, za menej ako 60 sekúnd.

Rozumiem, že pri predstave, že by ste mali natáčať videá, vám srdce bije o sto šesť. Pravdepodobne neznášate svoj hlas vo videu, však? Ja tiež. Cvičením som však tento strach prekonala, pretože to bolo naozaj dôležité. Videá sú najlepším spôsobom, ako upútať pozornosť.

Štatistika o videu

Okrem toho 72 % zákazníkov uviedlo, že by sa radšej dozvedeli o produkte alebo službe prostredníctvom videa. (zdroj)

Ako by mala vyzerať taká video reklama?

Tu je to, čo by ste mali zobraziť v reklame na predstavenie vášho salónu:

  • Vaša tvár,
  • vaša osobnosť,
  • váš zmysel pre humor.

Privítajte nových klientov, vezmite ich na prehliadku, povedzte im vtipné fakty o vás. Vaše publikum chce vedieť, prečo by si malo vybrať práve vás, chce sa zabávať a vzdelávať. Buďte teda ich vtipným, očarujúcim učiteľom!

Pokiaľ ste detailista alebo sa vám pred kamerou naozaj nedarí, pripravte sa, že budete musieť veľa nakrúcať. Nič sa s tým nedá robiť. Vedzte však, že sa v tom budete zlepšovať praxou, a že robíte naozaj šikovný krok pre svoj beauty biznis a zároveň sa účite ako propagovať salón lepšie a efektívnejšie.

Oslovte množstvo ľudí a pritiahnite k sebe tých správnych

Našli ste svoj jedinečný predajný argument a vytvorili ste fantastické video. Teraz musíme nájsť správnych ľudí a ukázať im to!

Hoci Instagram či Facebook sú výborné platformy na šírenie obsahu, len uverejňovanie príspevkov zázraky nespraví. O pozornosť vašich sledovateľov totiž súťažíte s tisíckami iných firiem a vaše príspevky zvyčajne uvidí len hŕstka z nich.

Takže tu je to, čo urobíme inak. Budeme snívať vo veľkom a rozhodíme siete. Oslovíme každého vo vašom meste, ktorý o vás potrebuje vedieť. Nájdeme vašu zákaznícku základňu a vašich čoskoro najvernejších a obľúbených klientov.

Ako to urobíme?

Cez reklamy na Facebooku a Instagrame.

Používanie reklám na Facebooku a Instagrame vám umožňuje zacieliť na tisíce ľudí za veľmi nízku cenu. A nejde o zbieranie lajkov, hromadenie komentárov a zvyšovanie počtu fanúšikov. To sú ukazovatele, ktoré skôr pohladia naše ego než peňaženku.  Zamerajte sa na systematické rozširovanie povedomia a získajte skutočné rezervácie od skutočných ľudí.

Viac o reklamách na sociálnych sieťach zistíte v mojom online marketingovom kurze:

marketingovy-kurz-salónZhrnutie

Pamätajte, že vaše marketingové aktivity ako propagovať salón budú najlepšie fungovať, keď ich vyskladáte ako puzzle. Musia na seba vzájomne nadväzovať a mať hlavu i pätu. Preto je dôležité, aby ste si stanovili svoje USP, vytvorili pútavý obsah (video aj v roku 2022 kraľuje internetu) a dostali ho medzi ľudí.

Držím vám palce! 🍀 

Žiaden komentár. Buďte prvý kto ho pridá.

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Cart
  • No products in the cart.