Tipy, ako využiť Deň matiek v marketingu
Pripravujete nejakú špeciálnu ponuku k blížiacemu sa Dňu matiek? Takmer každý v tomto období hľadá ten správny darček, ktorým by potešil svoju mamu. Medzi tradičné voľby patrí čokoláda a kvety, avšak v posledných rokoch sa čoraz viac ľudí zameriava na zážitky, oddych a starostlivosť o seba. Tento sviatok je teda skvelou príležitosťou aj pre váš salón.
Hľadáte inšpiráciu? V tomto článku zistíte, ako využiť Deň matiek vo svojom podnikaní.
1. Marketingové stratégie na Deň matiek
Sociálne siete
Viete, čo je problémom mnohých salónov na sociálnych sieťach? Hard sell = tvrdý predaj.
Namiesto toho by ste mali zaviesť pravidlo 80:20. Uistite sa, že 80 % vašich príspevkov na sociálnych sieťach sú tipy, užitočné informácie, zábavné či zaujímavé fakty. A vo zvyšných 20 % komunikujte predaj.
PRO TIP: Snažte sa, aby boli vaše príspevky k Dňu matiek milé, priateľské a interaktívne.
Môžete napríklad:
- vyzvať vašich sledovateľov, aby sa s vami podelili o rôzne vtipné či milé spomienky so svojimi mamami,
- povzbudiť sledovateľov, aby napísali, čo si najviac na svojich mamách cenia a za čo sú najviac vďační,
- opýtať sa na klasické mama/dcéra filmy,
- zdieľať retro fotku z detstva.
Ešte viac tipov a spôsobov, ako zviditeľniť svoje beauty podnikanie (nielen) cez sociálne siete sa dozviete v online marketingovom kurze, ktorý som pripravila špeciálne pre vás. Je je zložený z kratších videí, ktoré si môžete pozrieť kedykoľvek a kdekoľvek.😉
Propagujte Deň matiek aj na svojej webovej stránke
Tak ich inšpirujte!
Vytvorte na svojom webe miesto, kde budete pridávať inšpirácie na darčeky – akciové balíčky, darčekové karty, čokoľvek vás napadne. Možno to niekoho tiež inšpiruje k seba obdarovaniu. 😊
Online e-shop Tchibo má na svojom webe samostatnú kategóriu – Darčeky k Dňu matiek. A pozrite sa ako krásne vyzerá:
PRO TIP: Dajte svojim zákazníkom vedieť, že máte takúto ponuku. Vložte link na svoju webovú stránku s darčekmi do príspevkov na sociálnych sieťach, odkazujte na ňu v e-mailoch. Skrátka priveďte ľudí na svoj web
Súťaže
Usporiadajte súťaž na Facebooku. Dajte si však záležať na tom, aby si výherca po svoju výhru prišiel osobne k vám do salónu a sám videl, ako to u vás vyzerá a možno si tiež objednal ďalšiu procedúru alebo konzultáciu. Môžete tento moment vyfotiť a použiť ďalej vo svojej komunikácii na sociálnych sieťach alebo v e-mail marketingu.
Dajte si však pozor, aby ste neporušili niektoré z Facebook podmienok o organizovaní súťaží. O tom, ako usporiadať súťaž na Facebooku som tiež detailne písala v článku – Ako získať klientov cez Facebook súťaž.
Online výzvy k Dňu matiek
A čo takto vyzvať vašich sledovateľov na nejakú zaujímavú výzvu? Napríklad:
- Premena: Byť mamou je náročné, a preto si každá zaslúži pozornosť a hýčkanie. Začnite Mama a dcéra premenu: vyzvite sledovateľov, aby dopriali svojej mame oddych a beauty premenu! Môžu posielať fotky, označovať vás alebo konkrétny hashtag, ktorý pri tejto príležitosti vytvoríte.
- Selfie výzva: Nestíhate alebo neviete vymyslieť niečo špeciálne? Hľadáte niečo rýchle a jednoduché? V tom prípade je selfie výzva “mama a dcéra” výbornou voľbou.
Online propagácia a výzva k predaju
Keď si nastavujete reklamu na Facebooku alebo na iných online platformách, snažte sa k svojej ponuke doplniť nejakú pridanú hodnotu. Zamerajte sa na to, prečo by sa mamám mal takýto darček páčiť, čo tým môžu zákazníci svojim mamám vyjadriť. Emócie a zážitky pôsobia lepšie než len čistý predaj.
Komunikujte to tak, že nejde len o beauty procedúru, ale tiež o deň strávený so svojou mamou alebo hýčkanie, ktoré si za svoju obetavú prácu a starostlivosť zaslúži.
2. Spojte sily s ostatnými
Keďže na Deň matiek sa to bude kopiť akciovými či špeciálnymi ponukami, snažte sa ponúknuť niečo netradičné a osobné. Darček, ktorým vaši zákazníci svojim mamám vyjadria, ako veľmi ich majú radi.
Tu je môj tip:
Skúste sa spojiť s ďalšími predajcami vo vašom meste a vytvorte krásny darček, z ktorého priam kričí “Si najlepšia mama na svete!”.
Nemusíte ponúkať nič zadarmo, stačí, keď svojich zákazníkov presvedčíte, že tento darček je skvelou voľbou a jeho kúpu neoľutujú.
Napríklad:
- “Darčekový poukaz, ktorý bude vašej mame doručený priamo domov spolu s krásnou kyticou kvetov!”
- “Poukaz na kozmetické sedenia zabalený v darčekovej krabičke plnej sladkých dobrôt!”
- “Mama dcéra deň v salóne – celodenné rozmaznávanie spolu s občerstvením.”
PRO TIP: Predstavte si, koľko kytíc sa na Deň matiek predá – prečo teda nespojiť sily s miestnym kvetinárstvom? Umiestnite v ich obchode svoje darčekové poukazy či letáky a rovnako i vy propagujte ich ponuku. Zverejnite to na svojich sociálnych sieťach, v newslettri či na webovej stránke.
Celý postup, ako vytvoriť darčekový poukaz je zhrnutý v tomto článku.
3. Oteckovia s deťmi na nákupoch
Predpokladám, že väčšina vašej klientely sú ženy. Tie, pravdaže, taktiež nakupujú darčeky ku Dňu matiek, ale svoju ponuku, tipy a inšpiráciu na darčeky musíte ukázať aj mužom.
PRO TIP: Môžete sa spojiť s nejakým lokálnym podnikom, ktorý sa zameriava viac na mužov. Môže ísť o fitness centrum, obchody s pánskou módou, reštaurácie, športové kluby a pod. Pri dohadovaní spolupráce môžete navrhnúť, že im takéto promo vrátite pri Dni otcov.
Niektorí oteckovia budú nakupovať so svojimi deťmi. A je dosť možné, že na poslednú chvíľu. Nájdite teda spôsob, ako ich zaujať a uľahčiť im pátranie po darčeku.
Ako?
- Navnaďte ich: Zdieľajte zoznam krásnych darčekov k Dňu matiek na svojej webovej stránke, v newslettri, na sociálnych sieťach, ale i v okolí vášho salónu. Tam, kde to oteckovia uvidia. Alebo maminy, ktoré s veľavýznamným úsmevom postrčia svoje polovičky správnym smerom.
- Budúce mamičky: špecializované masáže pre tehotné ženy, kozmetické ošetrenia či iný vysoko personalizovaný darček je pre takéto ženy neodolateľný. A oteckovia to tiež razom zistia.
- Darčekové balenie: Mnoho mužov sa baleniu darčekov vyhýba alebo si na ne nevie nájsť čas. Ak im teda ponúknete zabalenie darčeka ako bonus, určite neodmietnu.
- Darčeky od detí: Obyčajný darčekový poukaz sa deťom môže zdať ako dosť nudný darček. Spravte ich teda zaujímavejšie – pridajte drobný darček, pekné balenie či inú malú pozornosť. Pekný darčekový košík plný beauty produktov by ich mohol zaujať viac.
4. Ponúknite odmenu
Ďalšia možnosť, ako zatraktívniť vašu ponuku je pridať k nej extra službu. Takto nielen odmeníte zákazníkov za nákup, ale ich tiež nalákate na ďalšiu návštevu vášho salóna. Navyše môžete nastaviť, dokedy musí byť táto odmena využitá – tým vytvoríte nielen FOMO (strach z premeškania), ale tiež podporíte návštevnosť vášho salóna v ďalšom období.
Tu je pár nápadov, ako na to:
- Ak si zákazník kúpi niečo z vašej ponuky k Dňu matiek, priložte zľavový kupón na ďalšiu procedúru (nastavte dĺžku platnosti, napr. do konca nasledujúceho mesiaca).
- Ak si zákazník objedná poukaz na 60 min. masáž, ponúknite mu k nej ďalšiu 30 min. masáž zdarma v prípade, že si tento poukaz uplatní do konca mesiaca.
Takéto ponuky nalákajú zákazníkov, aby svoje darčekové poukazy naozaj využili a navštívili váš salón.
5. Zapíšte si výsledky
No a napokon – nezabudnite si skontrolovať, aké výsledky vám vaše úsilie prinieslo. Porovnajte a analyzujte, ktoré aktivity fungovali, a ktoré nie. Pomôže vám to pri plánovaní ďalších podobných aktivít.
Ak pracujete v salóne alebo máte svoj vlastný + ste mamička, z celého srdca vám prajem všetko dobré a veľa úspechov. Pevne verím, že vám tieto tipy pomôžu, ale tiež dúfam, že si Deň matiek poriadne užijete a doprajete si zaslúžený oddych.😊
BONUSOVÝ TIP
Workshop pre mamy a dcéry – Organizujte zážitkové workshopy pre mamy a dcéry, kde sa budú spoločne učiť napríklad líčenie alebo starostlivosť o pleť.