Marketing

Titulná fotka článku

39 trendov pre salóny v roku 2022

Hľadáte nové nápady, ako v roku 2022 pozdvihnúť svoje beauty podnikanie? Potom ste na správnom mieste. V tomto článku sa s vami podelím o 39 tipov, ktoré môžete využiť v marketingu svojho salónu.

Mnohé z nich spomínam aj vo svojom online kurze pre beauty profesionálov

marketingovy-kurz-salón

V tomto článku vám poskytnem niekoľko tipov, ktoré vám pomôžu prilákať ďalších zákazníkov a predbehnúť konkurenciu. Poďme na to.

Prečo sa oplatí venovať čas marketingu?

Stretla som veľa talentovaných kaderníkov či kozmetičiek, ktorí sú úžasní v tom, čo robia. Možno dokonca patria medzi najlepších vo svojom odbore. Ale stále zápasia s tým, ako si vybudovať správnu klientelu a urobiť svoj salón ziskovým.

Takto by to nemalo byť. Salónny biznis môže a mal by byť ziskový.

Musíme však ísť nad rámec poskytovania dobrých služieb. Ľudia musia vedieť, že váš salón existuje. 

Obrázok: výňatok z textu

Zozbierala som zoznam osvedčených marketingových stratégií, nápadov na propagáciu a príkladov inzercie, ktoré využívajú ziskové salóny.

Je to dosť dlhý zoznam. Niektoré z nich sú rýchle a jednoduché nápady, ktoré môžete realizovať už dnes. Ďalšími sú marketingové stratégie, ktorých realizácia si bude vyžadovať trochu viac času a úsilia.

Neočakávam, že budete realizovať všetky tieto nápady naraz. Na začiatok si vyberte jeden, choďte do toho a neskôr skúste ďalší.

Základné marketingové stratégie pre salóny v roku 2022

Skôr než sa ponoríme do rýchlych tipov, začnime s niektorými z väčších a komplexnejších marketingových stratégií. Pretože všetko začína správnymi základmi.

1. Zviditeľnite svoj salón na stránke s výsledkami vyhľadávania

Čo sa vám zobrazí, keď do Google zadáte výraz „salón v mojej blízkosti“ alebo „(názov služby) (mesto)“ napríklad „gelové nechty trnava“ ? Toto je jedna z najdôležitejších otázok, ktoré si dnes môžete položiť.

Ak sa váš salón vo výsledkoch Google vyhľadávania nezobrazí, keď ľudia hľadajú váš typ salónu vo svojom okolí, jednoducho pre potenciálnych nových klientov neexistujete. 

Grafika

Google je najpoužívanejší vyhľadávač, ale existujú aj iné. Ak chcete, aby bol váš salón viditeľný na Google, založte si účet Google Moja firma (je to zadarmo). Tejto téme som sa detailnejšie venovala v článku 8 tipov ako prilákať klientov do salónu, konkrétne v bode 4. Určite odporúčam prečítať si.

2.Vytvorte alebo obnovte webovú stránku svojho salónu

Webová stránka vášho salónu často vytvára na nového zákazníka prvý dojem. A keďže ste v beauty priemysle, som si istá, že viete, aký dôležitý je prvý dojem.

Ľudia jednoducho neveria salónom, ktorých webová stránka vyzerá neprofesionálne alebo je zastaralá. Ako majiteľ/ka salónu sa musíte uistiť, že váš web vyzerá aktuálne. Je to online okno do vášho salónu.

Rovnako ako pri recepčnej salónu, nechcete len peknú tvár, ale chcete niekoho, kto nájde nových klientov, spravuje vaše rezervácie, predáva vaše služby a v konečnom dôsledku rozvíja vaše podnikanie.

Môžete využiť marketingovú agentúru, ktorá vám pomôže vytvoriť webovú stránku. Ale nástroje na tvorbu webových stránok, ktoré sú dnes k dispozícii, sa veľmi ľahko používajú. A môžete si sami vytvoriť profesionálne vyzerajúce webové stránky.

3. Spustite online rezervácie

Veľa salónov trávi každý týždeň množstvo času manuálnou správou termínov. Ak sa to týka aj vás, mali by ste to zmeniť.

Potrebujete si zaobstarať dobrý softvér, ktorý dokáže spravovať vaše rezervácie online a postará sa o mnohé časti vášho podnikania.

Dostupnosť online rezervácie je jedným z kľúčov, ako pomôcť rastu vášho salónu. Navyše, ak sa k vám klienti budú môcť objednať sami, vyhnete sa telefonátom a odpisovaniu na SMS-ky, kvôli ktorým ste museli mať telefón stále po ruke.

Ak už nejaký rezervačný systém máte, uistite sa, že ste na svoj web a sociálne siete umiestnili funkciu online rezervácie.

Ak žiaden nemáte alebo chcete svoj súčasný systém zmeniť, čoskoro bude spustený nový rezervačný systém špeciálne pre salóny – www.doparady.sk

DoParady

4.Vytvorte si e-mailovú stratégiu a začnite posielať newsletter

Ak prevádzkujete salón, vás biznis je postavený na vzťahoch. Ale ako môžete efektívne udržiavať dobré vzťahy so všetkými svojimi klientmi? Odpoveďou je e-mailový newsletter.

Možno si myslíte, že e-mail je stará marketingová metóda, ktorá sa vzhľadom na vývoj sociálnych médií stala irelevantnou. Ale to nie je pravda.

E-mail je jeden z najefektívnejších spôsobov na budovanie dôvery, vzťahov a predaja. Ale musíte to robiť správne, inak je to len strata času.

Existuje viacero systémov na spravovanie e-mailovej databázy klientov a odosielanie newslettrov, jeden z najznámejších je Mailchimp. Ak máte v databáze menej ako 2000 kontaktov, môžete pracovať v Mailchimpe zadarmo

5.Vybudujte si stratégiu na sociálnych sieťach

Myslím, že nie ste prekvapení, keď vidíte sociálne médiá v tomto zozname.

Na sociálnych sieťach však môžete ľahko stráviť veľa času bez toho, aby vám to skutočne generovalo nových klientov.

Aby ste boli úspešní, musíte si definovať stratégiu a dôsledne sa ňou riadiť.

Dvom najpopulárnejším sociálnym sieťam, Facebooku a Instagramu, sa veľmi podrobne venujem vo svojich kurzoch: Majstrovský Instagram, Facebook marketing na maximum, prípadne v Kompletnom marketingovom kurze. Nájdete tam všetko od základných nastavení až po vytváranie obsahu a konkrétne tipy.

6.Zabezpečte konzistentné budovanie značky salónu

Branding (budovanie značky) nie je len o výzdobe vášho salónu alebo o logu. Všetko okolo ukazuje, kto ste vy, vaša značka.

To je dôvod, prečo musíte vytvoriť jedinečný príbeh vášho salónu.

Svoj hlas.

Vybudovať značku, ktorá vám umožní účtovať vyššie ceny. Keď to získate, ľudia pochopia, v čom ste iní a akú hodnotu im poskytujete.

Vaša značka poskytuje ľuďom príbehom a dôvod hovoriť o vás. Pri dôslednom vykonávaní to môže byť jedna z najdôležitejších marketingových stratégií pre vaše podnikanie.

Odpovedzte na otázky:

  • Čo je na vás zaujímavé?
  • Prečo by o vás ľudia chceli hovoriť? 
  • Čím sa líšite od ostatných ľudí v odvetví? 

Nebojte sa, nemusíte vymýšľať nič ohromujúce, stačí, keď to bude autentické a aspoň trochu kreatívne. Môžete sa špecializovať na extravagantné vlasové premeny, využívať non-toxic produkty či poskytovať služby, ktoré sú na Slovensku ešte len novinkami.

Obrázok: 2022

Nápady na zviditeľnenie sa

7.Spustite reklamy na Facebooku

Má váš salón facebookovú stránku?

Ak áno, potom ste možno postrehli, že je čoraz ťažšie zasiahnuť svojím obsahom väčšie množstvo ľudí. Na niečo také je potrebné vytvoriť si platenú reklamu.

Na Facebook-u existujú dva spôsoby, ako kampaň nastaviť. Prvý spôsob je jednoduchý, ktorý máte hotový na pár klikov. O tom sa detailne dočítate v tomto článku.

Druhý spôsob je zložitejší, využíva sa naň reklamný systém Facebook Business Manager, ktorý je dostupný zadarmo pre každého. Rozdiel medzi týmito dvoma spôsobmi je efektivita zacielenia a možnosti, ktoré Facebook Business Manažér / Správca reklám ponúka. Jeho obsluha je však pre bežného používateľa omnoho zložitejšia. S nastavením reklamy cez Správcu reklám sa môžete obrátiť na odborníka.

8.Spustite reklamu na Google

V prvom marketingovom nápade v tomto zozname ste sa dozvedeli, že sa musíte uistiť, aby sa váš salón objavil, keď niekto hľadá salóny vo vašej oblasti.

Ale ak je váš salón obklopený mnohými inými salónmi, je pravdepodobné, že sa stále nezobrazuje na prvých priečkach vo vyhľadávaní. V skutočnosti sú prvé riadky vo výsledkoch vyhľadávania Google venované zobrazovaniu platených reklám.

Na popredných priečkach sa samozrejme zobrazujú aj salóny bez platených reklám, ale musia mať dobrý web, ktorý je optimalizovaný pre vyhľadávače (tomu sa hovorí SEO). Avšak na samotnom vrchu sa i tak zobrazujú platené výsledky. 

PRO TIP: Pri nastavovaní kampane vo vyhľadávacej sieti by ste mali byť čo najkonkrétnejší. Keďže platíte len vtedy, keď ľudia kliknú na odkaz, mali by ste sa snažiť zobrazovať reklamu iba ľuďom, ktorí si u vás pravdepodobne naozaj rezervujú termín.

Môžete napríklad obmedziť svoju reklamu tak, aby bola viditeľná iba pre ľudí na základe pešej vzdialenosti od vášho salónu. Môžete tiež definovať konkrétne slová, ktoré musia použiť pri vyhľadávaní.To môže zahŕňať špecifické služby, ktoré ponúkate vo svojom salóne (balayage, akrylové nechty a pod.). Ak budete konkrétnejší, zvýšite šance, že keď ľudia kliknú (a vy zaplatíte), návštevník sa rozhodne pre rezerváciu u vás.

Ak sa chcete dozvedieť viac o tom, ako inzerovať so spoločnosťou Google, môžete si prečítať ich sprievodcu službou Google Ads. Prípadne si môžete najať odborníka na tento typ reklamy.

Obrázok: žena s telefónom

9.Spolupracujte s influencerom

Som si istá, že ste si všimli boom influencer marketingu za posledné roky. Veľké značky aj malé podniky sa čoraz viac obracajú na influencerov, aby im pomohli zvýšiť povedomie o ich ponuke. Stále viac to nahrádza tradičné spôsoby reklamy. Prečo? Pretože to funguje.

Je to jeden z najefektívnejších marketingových nápadov pre beauty profesionálov, ktorí prostredníctvom svojich služieb prinášajú viditeľné výsledky. Stačí, ak správny influencer zverejní obrázok premeny farby vlasov z vášho salónu a telefón vám bude zvoniť niekoľko dní.

Je tu však ALE.

Influenceri poznajú svoju hodnotu. A získať veľké meno do vášho salónu môže byť drahé. To je dôvod, prečo je najlepšou marketingovou stratégiou pre salóny spolupráca s miestnymi mikro či nano influencermi.

Skúste s nimi spolupracovať a dajte im nejaký podnet na propagáciu vášho salónu. Keďže sú už vašimi klientmi, budú autentickí a ich nasledovníci sú s najväčšou pravdepodobnosťou veľmi relevantní pre váš salón.

Nápady na zvýšenie ziskov

Prilákajte nových klientov a presvedčte tých existujúcich, aby míňali viac prostredníctvom efektívnych akcií a špeciálnych ponúk.

10.Zvýšte predaj využívaním sezónnych udalostí

Sezónne podujatia, zvyky či sviatky (Veľká noc, Mikuláš apod.) sú efektívne na zvýšenie relevantnosti zľavových akcií v salónoch. Ľahko sa plánujú a pomáhajú vám zvýrazniť rôzne ponuky služieb v relevantnom kontexte počas celého roka.

Môžete napríklad propagovať svoj styling alebo líčenie v čase vianočných sviatkov alebo svoj produktový rad pre mužov v čase pred Dňom otcov.

Sezónne akcie, ktoré si nenechajte ujsť:

    • Black Friday a Cyber Monday: Toto sú dobré príležitosti vypredať zásoby so zľavou bez toho, aby ste podkopali svoje bežné ceny. Pokúste sa tiež dohodnúť s dodávateľom, aby ste pri nákupe produktov mohli získať ďalšiu zľavu, vďaka ktorej ušetríte nejaké peniaze alebo ich použijete pri propagácii.
    • Vianoce: November a december sú dobré mesiace na propagovanie či ponúkanie akcií na darčekové sety alebo skrášľovacie služby pred sviatkami.
    • Deň matiek: Vhodný čas na propagáciu svojich darčekových poukazov pre rozmaznávanie našich drahých mám.
    • Deň otcov: Podobne ako pri Dni matiek, aj tu dobre fungujú darčekové poukazy (ak ponúkate služby pre mužov). Ak máte vo svojom portfóliu produkty pre mužov, toto je ten pravý čas dať o nich vedieť.
    • Valentín: S darčekovými poukazmi alebo peknou sadou produktov nikdy nič nepokazíte.
  • Veľká Noc
  • Halloween

Obrázok: Deň matiek

PRO TIP: Aby bola vaša ponuka ešte relevantnejšia, môžete využiť aj miestne podujatia, festivaly alebo iné podujatia, ktoré sa konajú v meste, kde sídli váš salón. Príkladom môže byť masážny salón, ktorý počas miestneho maratónskeho víkendu ponúka maratóncom masáž nôh za zvýhodnenú cenu.

Keď sa rozhodujete o ponúknutí akcie v salóne, bola by som opatrná pri poskytovaní zliav na vaše základné služby. Existujú aj iné, šikovnejšie spôsoby, ako propagovať svoje produkty a služby. Viac o tom, ako ponúkať akcie bez toho, aby tým váš salón utrpel, sa dozviete v článku: Mali by ste v salóne ponúkať zľavy?

11.Zvýšte predaj ponúkaním doplnkových služieb

Máte veľa klientov, všetky blízke termíny obsadené, no stále nemáte dostatočný zisk?

Keď si vytvoríte dobrú klientelu, musíte sa zamerať na zvýšenie sumy, ktorú každý klient minie počas návštevy vášho salónu. Nie, nemusí ísť nutne o zvyšovanie cien. Hovorím o tom, že chcete dosiahnuť, aby vaši klienti míňali viac, čiže u vás viac nakupovali / objednávali.

Skvelý spôsob, ako to urobiť, je pridať doplnkové služby.

Tieto doplnkové služby od vás vyžadujú len malý alebo žiadny dodatočný čas na vykonanie. Môžete dokonca pridať služby počas už rezervovaného termínu. V ideálnom prípade sú náklady na produkty, ktoré potrebujete použiť, nízke, takže jednoduchým pridaním služby k schôdzke okamžite zvýšite svoj zisk.

Povedzme, že prevádzkujete kaderníctvo. Doplnková služba by potom mohla byť starostlivosť, ktorú môžete vykonať, zatiaľ čo svojej klientke preplachujete vlasy.

Niekoľko nápadov, ktoré vám pomôžu začať (ale som si istá, že vám ich napadne oveľa viac):

  • Objemová vlasová kúra pre hustejšie vyzerajúce vlasy: Pridajte k fénovaniu.
  • Kúra pre lesk vlasov: Môže byť pridaná k farbeniu.
  • Peeling pokožky hlavy: Pridajte k šampónovaniu.
  • Maska na ruky proti starnutiu: Pridajte k manikúre.
  • Vosk do nosa: Pridajte k holeniu.
  • Dodatočné zdobenie nechtov: Pridajte k svojej manikúre

 

12.Vždy povedzte svojim klientom, aký produkt používate, aby ste ich podnietili ku kúpe

Povedali by ste, že vy alebo vaši zamestnanci ste dobrí v predaji produktov?

Väčšina majiteľov salónov, s ktorými sa stretávam, odpovedá na túto otázku nie. Aj keď vedia, aký dobrý biznis to môže byť. Produkty salónu majú často 50 % alebo viac ziskovú maržu a predaj nezaberie vašim zamestnancom veľa času navyše. Predaj produktov je teda dôležitou činnosťou pre každý salón. Navyše, ak máte e-shop, môžete zarábať aj keď sú dvere vášho salónu zatvorené.

Najčastejším dôvodom, prečo je výkonnosť salónneho predaja nízka, je to, že kaderníci, nechtoví technici alebo kozmetičky neradi „predávajú“. Klienti salónov však zároveň kladú veľký dôraz na odporúčanie tých správnych produktov, ktoré si môžu vziať domov.

Je tu teda zjavná medzera. Medzera, ktorá stojí váš salón peniaze.

13.Udržte si klientov pomocou vernostného programu

Získavanie nových klientov je dôležité.

Ale väčšina zisku vášho salónu by mala vždy pochádzať od vašich existujúcich, verných klientov. Prilákanie nových klientov je drahšie ako udržanie existujúcich.

Čo však robíte, aby ste odmenili tých, ktorí vám zostanú verní?

Správny stimul pre zákazníkov vášho salónu, aby zostali verní, vám môže ušetriť veľa času a peňazí. Spustiť vernostný program je veľmi jednoduché, hlavne ak máte ten správny systém.

14.Získajte nových klientov vďaka odporúčaniam

Najlepší typ nového klienta, ktorého môžete získať, je niekto, komu váš salón odporučil iný váš klient.

Grafika

Word-of-mouth (marketing založený na ústnom odporúčaní) je najbežnejším spôsobom, ako si salón buduje svoju klientelu. Čo keby ste však v rámci svojej stratégie zámerne prilákali nových klientov motivovaním vašich súčasných klientov, aby vás odporučili svojim priateľom?

Môžete svojim klientom po skončení služby darovať svoju vizitku alebo nejakú brožúrku, ktorú následne posunú ďalej. 

15.Poskytnite svojim klientom vzorky produktov 

Keď budete najbližšie v kontakte so svojím dodávateľom, požiadajte ho o vzorky produktov. 

Je skvelé ich dať svojim klientom, aby si mohli produkt vyskúšať, vďaka čomu je väčšia pravdepodobnosť, že si produkt od vás kúpia pri ďalšej návšteve.

Tu len jedno upozornenie.

Uistite sa, že vzorky produktov dávate až potom, čo sa váš klient rozhodne, čo si od vás kúpi. Ak dáte vzorky ako prvé, môže sa rozhodnúť, že si od vás produkt napokon nekúpi alebo kúpu odloží na neurčito.

16.Počas návštevy hneď rezervujte klientovi ďalší termín

„Kedy je vhodný čas na ďalšiu schôdzku?“

Toto je jednoduchá otázka, ktorú si treba položiť, a ktorá má okamžitý vplyv na váš salón. Ale často na to zabúdame.

Ak si zavediete zvyk vždy rezervovať svojich klientov počas aktuálnej návštevy hneď aj na nasledujúci termín, zvýšite frekvenciu ich návštev a znížite riziko, že si nabudúce rezervujú u niekoho iného.

Informujte svojich zamestnancov a recepčnú, že by sa mali klientov hneď pýtať na ďalší termín. Nezabudnite to pravidelne sledovať a pripomínať, aby sa na to nezabudlo.

Ak používate dobrý rezervačný systém, mali by ste byť schopní nastaviť ho tak, aby automaticky odoslal pripomenutie na rezerváciu po schôdzke alebo o niekoľko týždňov neskôr, keď nastane čas na ďalšiu rezerváciu.

17.Vytvorte video prehliadku salónu a zaveste ju na sociálne médiá a web svojho salónu

Som si istá, že so mnou budete súhlasiť, keď poviem, že dobré vzťahy s klientmi sú rozhodujúce pre úspech vášho podnikania. Vaši klienti vás poznajú. Veria vám. A snáď sa im u vás aj páči. 🙂

Ale čo všetci potenciálni noví klienti, ktorí vás uvidia na sociálnych sieťach alebo sa ocitnú na vašom webe? Ako vám môžu veriť, keď vás nikdy nestretli?

Ak chcete zmeniť ľudí z návštevníkov webovej stránky na klientov salónu, musíte si s nimi vybudovať dôveru a vzťah. A najúčinnejší spôsob, ako to urobiť, je prostredníctvom videa. Video, ktoré ukáže vás, váš salón a personál.

Nemusí byť drahé, no malo by byť autentické. Malo by rozprávať príbeh vášho salónu a ukázať ľudí, ktorí za ním stoja. Rovnako ako keď sa stretnete s novým klientom vo svojom salóne.

Môžete si samozrejme najať marketingovú agentúru, ktorá vám video vyprodukuje a upraví. Ak však na to nemáte rozpočet, nahrajte s pomocou kolegov video na telefón. Pridajte ho na YouTube a na webovú stránku svojho salónu.

Obrázok: YouTube video

18.Spustite SMS kampaň

Výskum ukazuje, že SMS správy majú mieru otvorenia 98 %. Toto číslo je šialene vysoké. Obzvlášť, ak to porovnáme s e-mailovým marketingom na úrovni 20 % a sociálnymi sieťami, ktoré sú ešte nižšie.

Ale nie je to úplne najjednoduchšie. Spôsob, akým naše telefóny dnes fungujú, veľmi sťažuje používateľom odhlásiť sa z odberu SMS alebo sa rozhodnúť neotvárať ich, pretože sú viditeľné priamo na domovskej obrazovke.

To je dôvod, prečo by váš salón mal používať SMS marketing iba za špeciálnych okolností. Keď máte správy, ktoré naozaj chcete, aby vaši klienti videli.

19.Využite Instagram stories

Používate Instagram príbehy ako súčasť stratégie na sociálnych sieťach vášho salónu?

Stories sú totiž veľmi dobré miesto na zviditeľnenie krátkodobých propagačných akcií.

Keďže sú viditeľné len krátko, v divákovi to vyvoláva pocit naliehavosti, aby na vašu ponuku zareagoval. To vám môže pomôcť rýchlo predať vašu špeciálnu ponuku.

20.Pridajte kľúčové slová na webovú stránku vášho salónu

V prvom bode na tomto zozname bolo zaregistrovať sa do služby Moja firma na Google, aby sa váš salón zobrazoval vo výsledkoch vyhľadávania.

Veľa klientov nájde váš salón práve týmto spôsobom. Navyše je to bezplatný spôsob, ako sa zviditeľniť. Ak však chcete, aby sa webová stránka vášho salónu zobrazovala medzi prvými výsledkami vyhľadávania, musíte vynaložiť trochu viac snahy. V tomto zozname sme si spomínali platené Google reklamy, ale ako som už vtedy spomínala, existuje spôsob, ako si svoje umiestnenie vo vyhľadávaní vylepšiť aj bez nastavovania platenej reklamy.

Uistite sa, že Google rozumie tomu, čo ponúkate, aby zobrazil vašu webovú stránku, keď ju ľudia hľadajú. Najlepším spôsobom, ako to urobiť, je pridať na svoju webovú stránku kľúčové slová, ktoré popisujú to, čo ponúkate. V ideálnom prípade by ste mali vytvoriť osobitnú podstránku pre každú z vašich kľúčových ponúkaných služieb.

Nemusí to byť zložité. Uistite sa, že obsah na vašej stránke obsahuje názvy služieb, ktoré ponúkate. Ak ste napríklad kaderníctvo, na vašej stránke by určite mali byť slová ako: strihanie, česanie, kaderníctvo, kaderníčka, vlasy apod.

Výrazne tak zvýšite šance, že ľudia nájdu váš salón, keď budú hľadať niekoho, kto dokáže vykonať službu, ktorú robíte.

Grafika

21.Využívajte lokálne hashtagy

Internet je veľké miesto. Naozaj.

Konkurovať miliónom salónov v tomto svete je ťažké. A pokiaľ nemáte instagramový účet ako @guy_tang, váš hlas jednoducho zmizne v hluku všetkých vlasových stylistov a nechtových technikov, ktorí každý deň uverejňujú príspevky.

Ale dobrá správa je, že nemusíte komunikovať s celým svetom. Keďže vaši potenciálni noví klienti s najväčšou pravdepodobnosťou žijú vo vašom meste alebo v jeho okolí, stačí, ak sa zameriate na oslovenie lokálnych ľudí.

Znie to jednoducho, však? A napriek tomu tento malý trik veľa salónov nevyužíva.

Ak nepoužívate hashtagy dôsledne, prichádzate o veľkú príležitosť. Vaši potenciálni noví klienti sa pri hľadaní salónov vo vašej oblasti zvyknú pozerať na miestne hashtagy. Uistite sa, že budete viditeľní, keď tak urobia. Stačí len k svojim tradičným hashtagom pridať aspoň jeden lokálny, napr. #piestany.

22.Prepájajte sociálne siete so svojou webovou stránkou

Pamätáte si, prečo je váš salón na Instagrame?

Ak sa používa strategicky, Instagram je jedným z najlepších miest na propagáciu vášho salónu. Je však tiež ľahké stráviť veľa času na Instagrame bez toho, aby ste z toho skutočne získali veľa nových klientov či predajov.

Jednoduchá vec, ktorú môžete implementovať už dnes, je uistiť sa, že v BIO vášho salónu na Instagrame máte link, ktorý odkazuje späť na váš online rezervačný systém alebo web.

Takto si ľudia, ktorí vás sledujú, môžu jednoducho pár klikmi rezervovať termín.

Instagram vám umožňuje mať vo svojom BIO iba jeden externý odkaz. Takže z toho chcete naozaj vyťažiť maximum.

Práve Instagram je témou, ktorej sa venujem v jednom module online marketingového kurzu. Ak chcete zo svojho účtu na Instagrame vyťažiť maximum, odporúčam si ho pozrieť.

Marketing pre salóny - kurz Majstrovský Instagram

23.Vložte do svojich popisov akciu (nie, nemyslím zľavu)

Ak chcete zvýšiť aktivitu svojich sledovateľov na sociálnych sieťach, potrebujete, aby ľudia konali.

Pekné obrázky a citáty sú dobré, ale tiež chcete, aby ľudia niečo spravili, – aby vykonali AKCIU

Požiadajte ľudí, aby niečo urobili. Označili priateľa, odpovedali na otázku alebo navštívili web. 

Keď používate aktívny jazyk, získate vyššiu mieru interakcie so svojimi používateľmi. Algoritmus vás za to odmení a posunie vaše príspevky viacerým ľuďom. To znamená, že sa na váš profil dostane viac ľudí a zároveň pribudne ešte viac ľudí, ktorí budú robiť akcie, ktoré chcete (možno dokonca rezervácie).

PRO TIP: Nevzdávajte sa, keď sa snažíte ľudí k niečomu vyzvať a nikto sa neozve. Vaši sledovatelia musia mať s vami vybudovaný vzťah, aby boli ochotní vykonať danú akciu. 

24.Vytvorte si v salóne priestor na fotenie

So správnymi instagramovými hashtagmi a popismi môžete dosiahnuť veľa, ale najdôležitejšia je samozrejme kvalita obrázka, ktorý uverejníte.

Tým, že vytvoríte dobrý priestor na fotenie kvalitných záberov, nielenže zlepšíte kvalitu svojich záberov, ale môže fungovať aj ako selfie priestor pre vašich klientov, kde sa môžu odfotiť – čo je skvelý marketing pre váš salón.

Nájdite vo svojom salóne čisté miesto, kde si vy a vaši klienti môžete urobiť dobré fotografie či videá PRED a PO.

Uistite sa, že máte dobré svetlo, aby ste výsledok ukázali tým najlepším možným spôsobom. Ak ho ešte nemáte, odporúčam vám zaobstarať si kruhové svetlo. 

PRO TIP: Keď vás klienti na svojich fotkách označia, nezabudnite ich príspevky prezdieľať.

25.Požiadajte svojich klientov o napísanie recenzie

Mám pocit, že toto spomínam neustále, ale ľudský dôkaz vo forme recenzie je jeden z najúčinnejších spôsobov, ako prilákať nových klientov.

V dobe internetu, v ktorej žijeme, si ľudia pred rezerváciou salón skúmajú.

Takže sa chcete uistiť, že máte dostatočné množstvo recenzií na Google, Facebook či inej platforme, ktorú využívate. Recenzie nielenže dodávajú novým klientom istotu, že váš salón je dobrý, ale tiež pomáhajú salónu lepšie sa umiestňovať na Google.

To je dôvod, prečo by ste mali vždy požiadať svojich klientov, aby zanechali recenziu.

A buďte transparentní. Ak máte dobrý vzťah s klientkou, povedzte jej, že ak zanechá recenziu, bude to pre vašu firmu veľká pomoc. Vo väčšine prípadov vám bude chcieť podať pomocnú ruku a napísať dobrú recenziu.

Obrázok: recenzia

26.Získajte nových klientov zhromažďovaním e-mailových adries

Áno, viem, podobný tip sme tu už mali. Ale pozor. E-mailový marketing je síce najlepší spôsob, ako zostať v kontakte so svojimi klientmi medzi stretnutiami, ale nemusíte ho využívať iba u svojich existujúcich klientov.

V skutočnosti je ešte cennejšie zachytávať e-maily ľudí, ktorí ešte nie sú vašimi klientmi, pretože potom môžete použiť newsletter na budovanie dôvery a neskôr z nich urobiť nových klientov.

Tu sú 2 jednoduché spôsoby, ako získať e-maily od ľudí, ktorí ešte nie sú vašimi klientmi:

  1. Pridajte „e-mailové prihlásenie“ na webovú stránku vášho salónu. Ide o jednoduchý riadok, do ktorého návštevníci môžu dobrovoľne pridať svoju e-mailovú adresu.
  2. Spustite reklamu na Facebooku na zbieranie e-mailov: Ak váš web nenavštevuje veľa ľudí alebo potrebujete ešte viac nových klientov, môžete spustiť reklamu na Facebooku relevantným ľuďom žijúcim vo vašej oblasti. Ako? Spomínala som to v tomto článku.

27.Nezabúdajte na darčekové poukazy

Darčekové poukážky sú efektívnym spôsobom generovania dodatočného príjmu a je dobré ich propagovať počas celého roka, no najmä v rámci sezónnych akcií.

Ešte dôležitejšie je, že darčekové poukazy sú efektívnym nástrojom na prilákanie nových klientov, keďže fungujú aj ako odporúčania.

Predstavte si, že dostanete od svojej kamarátky poukaz na masáž v konkrétnom salóne. Ak vám ho dala, zjavne s ním má dobré skúsenosti, všakže?

Obrázok: salón

28.Maximalizujte viditeľnosť vášho salónu na ulici

Aj keď je super propagovať svoj salón na Instagrame, nemali by sme zabúdať na túto tradičnejšiu propagačnú taktiku.

Väčšina ľudí, ktorí prechádzajú okolo vášho salónu, buď žije alebo pracuje v jeho blízkosti, preto sú pre vás ideálnymi klientmi.

V skutočnosti je okno vášho salónu reklamným priestorom, za ktorý už platíte, takže je lepšie z neho vyťažiť maximum.

Vašou úlohou je zabezpečiť, aby každý, kto žije alebo pracuje vo vašej oblasti, vedel, že váš salón existuje. Tu môžete využiť množstvo taktík: pustite hudbu, ktorú bude počuť aj na ulici, uistite sa, že máte dobré osvetlenie v okne a označenie salónu na ulici.

Všetko, čo nejakým spôsobom zaujme (ale je stále v súlade s identitou vášho salónu), je dobré. Ľudia sú zaneprázdnení a keď okolo vás prechádzajú, myslia na iné veci, takže sa musíte uistiť, že váš salón vynikne.

29.Urobte zo svojich zamestnancov tých najväčších propagátorov vášho salónu

Rovnako ako je okno vášho salónu reklamný priestor, za ktorý už platíte, sú na tom aj zamestnanci vášho salónu.

V skutočnosti sú zamestnanci vo všeobecnosti najväčšími nákladmi, ktoré má salón. Takže radšej túto investíciu maximalizujte.

Vaši zamestnanci by mali byť vašimi najlepšími veľvyslancami. Všetko od toho, čo nosia, až po to, ako sa správajú, komunikuje značku vášho salónu.

Ak ste tak ešte neurobili, nájdite si čas a definujte, ako chcete, aby propagovali váš salón. Napíšte si to. A trénujte ich.

Nezabudnite na webovú stránku vášho salónu uviesť aj stručný životopis každého pracovníka. Taktiež môžete na Instagrame vytvoriť “highlights” (výbery stories) reprezentujúce práce jednotlivých zamestnancov.

grafika

30.Pozvite do svojho salónu miestneho redaktora

Čím je váš salón výnimočný?

Som si istá, že máte príbeh o tom, prečo váš salón existuje alebo prečo ponúkate konkrétny typ služieb. Alebo možno máte špeciálne znalosti o konkrétnej téme z oblasti krásy?

Nech už je váš príbeh akýkoľvek, je to dobrá PR príležitosť pre váš salón. Napíšte, aký je váš jedinečný príbeh, a oslovte miestne noviny či časopisy, aby o vás napísali.

Miestne noviny milujú miestne príbehy. A ak máte taký, ktorý je relevantný vo vašej komunite, máte veľkú šancu, že o vás radi napíšu. Ak bude článok úspešný, môže to mať veľký vplyv na váš salón.

31.Motivujte zamestnancov súťažami a províziami

Existuje mnoho spôsobov, ako môžete motivovať svoj personál. Vo všeobecnosti by ste mali najprv uprednostniť vnútornú motiváciu. Svoje miesto však určite majú aj peňažné odmeny.

Ak využívate v salóne špecifické systémy, tie vám môžu pomôcť nastaviť províziu za konkrétne produkty a služby, aby ste stimulovali individuálny výkon. Avšak verejné uznanie je zvyčajne ešte silnejším motivačným faktorom pre zamestnancov.

To je dôvod, prečo vyskúšať súťaže v rámci vášho beauty tímu.

Vo svojich súťažiach môžete odmeniť tak individuálne úspechy, ako aj celkový tímový výsledok. Je to zábavný a pútavý spôsob, ako prinútiť celý tím ísť rovnakým smerom.

Graf: prieskum motivácie

32.Využite silu hudby

Výskum ukazuje, že hudba má vplyv na zážitok a pocity, ktoré si ľudia z vášho salónu odnesú a dokonca aj na to, koľko u vás klienti minú.

Využite to a vytvorte si zoznam príjemnej, optimistickej hudby, ktorá bude mať dobrý vplyv na vašich klientov.

33.Vytvorte biznis partnerstvá

Nie ste jediným podnikateľom vo svojom okolí.

Existuje viac ľudí, rovnakých ako vy, ktorí chcú rozšíriť svoje podnikanie. Prejdite sa po okolí vášho salónu a pozrite sa, aké sú tam ďalšie podniky. Hovorte s nimi.

Som si istá, že nájdete nejaké ďalšie miestne, nekonkurujúce si podniky so záujmom o uzatvorenie partnerstva, ktoré môže byť prospešné pre obe strany. 

Môžete prevádzkovať spoločné reklamné ponuky (napr. ponúknete k svojej službe bezplatnú kávu vo vedľajšej kaviarni) a oni zase svojim návštevníkom ponúknu zľavu na vaše služby.

Partnerstvo musí byť výhodné pre obe strany, inak zlyhá.

Toto je skvelý bezplatný marketingový nápad s nekonečnými možnosťami. Popremýšľajte o tom.

34.Vždy majte pri sebe vizitky

Kto je najlepším ambasádorom vášho salónu? Predsa vy.

A bez toho, aby ste o tom premýšľali, pravdepodobne ho propagujete každý deň.

Ako majiteľ salónu by ste mali mať svoje vizitky stále pri sebe, aby ste ich mohli ľahko odovzdať záujemcom.

35.Usporiadajte vo svojom salóne podujatie

Dobrým spôsobom, ako získať publicitu pre váš salón, je usporiadať nejakú udalosť.

Môže to byť napríklad rozlúčka so slobodou alebo vernisáž, na ktorú pozvete ľudí zo svojho okolia.

Ďalšou dobrou možnosťou je umožniť inej miestnej firme, aby si požičala váš salón na svoju akciu. Takto vás spoznajú aj ľudia, ktorí ešte neboli vo vašom salóne.

Nič sa nevyrovná zážitku z tradičného stretnutia tvárou v tvár.

36.Zachyťte spätnú väzbu od klienta

V tomto článku sme prebrali veľa marketingových nápadov. Je toho viac a dúfam, že vám to pomôže. Ako si však vybrať vec, ktorú by ste mali urobiť, a ktorá vám pomôže získať nových klientov salónu a rozvinúť podnikanie?

Opýtajte sa svojich klientov.

Spätná väzba je nad zlato. Musíte ju pravidelne získavať. A čo je dôležitejšie, konajte na základe spätnej väzby, ktorú dostanete.

Problém so spätnou väzbou je v tom, že je subjektívna pre osobu, ktorá ju dáva. Takže asi nie je dobrý nápad robiť všetko, čo vám druhí povedia. Namiesto toho sa pokúste nájsť konzistentnú formu na zhromaždenie množstva spätnej väzby a každý mesiac tomu venujte pár hodín, prejdite si všetko a pokúste sa nájsť podobné postrehy, podľa ktorých by ste mohli konať.

Obrázok: kaderníčka

Nápady a trendy pre kaderníctva

Všetky marketingové tipy a stratégie v tomto zozname sú použiteľné pre všetky typy salónov. V tejto časti sa však budem venovať reklamným nápadom určeným pre kaderníctva a vlasových stylistov.

37.Propagácie

Už sme pokryli niektoré všeobecné propagačné stratégie pre salóny. Ale aké sú dobré nápady na propagáciu kaderníctva?

Tu sú niektoré špeciálne ponuky, ktoré zvyšujú predaj v kaderníckych salónoch:

  • K farbeniu vlasov pridajte produkt na domáce ošetrenie zadarmo: Rozdávaním produktov sa môžete vyhnúť zľavovaniu svojich služieb. Navyše ak dáte zákazníčke vzorku jedného zo svojich produktov, zvýšite šancu, že v budúcnosti si u vás sama od seba zakúpi plnú veľkosť.
  • Darčekové poukazy na vlasovú premenu: Toto je perfektný darček napríklad ku Dňu matiek. 
  • Bezplatné strihanie detských vlasov s inou službou: Inými slovami, okrem toho, že mamičke spravíte novú frizúru, zadarmo ostriháte aj jej drobca. Toto je ďalší dobrý spôsob, ako pridať hodnotu vašej ponuke bez toho, aby ste znížili cenu základnej služby. 

38.Reklama

Existuje niekoľko spôsobov, ako môžete inzerovať svoj kadernícky salón. Sú to zväčša reklamy na Facebooku a Google, ale existujú aj platformy ako Pinterest, kde ľudia aktívne hľadajú vlasovú inšpiráciu.

Pri vytváraní reklamy pre kaderníctvo je potrebné zvážiť niekoľko dôležitých poznatkov:

  • Ľudia sa nezaujímajú ani tak o techniku, ktorú na nich použijete, ako skôr o emocionálny prínos, ktorý im poskytnete (napr. relax, sebavedomie).
  • Uveďte podrobnosti: Uistite sa, že uvádzate presnú službu, presnú lokáciu, kde sa nachádza váš salón atď. Nechcete, aby ľudia ponuku neprijali, pretože im chýbali informácie.
  • Použite správne obrázky: Ukážte vlasy alebo niekoho, kto strihá vlasy. Na vyjadrenie toho, o čom je vaša reklama, máte len zlomok sekundy a obrázky sú najlepší spôsob, ako to urobiť.
  • Majte jasnú CTA (výzvu na akciu): Nenechajte ľudí, ktorí sa zaujímajú o vašu ponuku, v neistote, čo robiť ďalej. Jasne im povedzte, akú akciu chcete, aby vykonali ďalej. Napr. “rezervujte”, “navštívte”, apod.

Obrázok: žena s telefónom

39.Ďalšie marketingové nápady pre kaderníkov

Tu je niekoľko jedinečných marketingových nápadov pre kaderníkov:

  • Úprava vlasov influencerov: Vlasové služby sú zvyčajne vizuálne najviac transformačné služby. Preto je práca s influencermi, ktorí zverejňujú svoje obrázky pred a po, taká efektívna.
  • Práca na prehliadkach a podujatiach: Nájdite si čas ísť mimo kaderníckeho salónu a zúčastniť sa prehliadok, podujatí a festivalov, kde poskytnete svoje služby. Je to dobrý spôsob, ako si vybudovať meno v komunite.
  • Darujte vlasy: Stratégia spoločenskej zodpovednosti podnikov je čoraz dôležitejšia. Existuje mnoho spôsobov, ako sa kaderníctvo môže venovať takýmto činnostiam. Napríklad sú ľudia, ktorí kvôli liečebným kúram potrebujú parochne s pravými vlasmi. Tak prečo nejaké nedarovať namiesto ich vyhodenia?

Zhrnutie

Tento zoznam bol dosť dlhý. Naozaj dúfam, že ste našli niekoľko nápadov, o ktorých si myslíte, že by boli vhodné pre váš salón.

Ale tu to nekončí. V skutočnosti to ešte len začína.

Investovali ste veľa času, aby ste si prešli tento zoznam. Ak teraz nepodniknete žiadne kroky, tento čas bol len stratou.

Aby ste ušetrili čas, odporúčam vám pozrieť si môj marketingový kurz, ktorý som pripravila špeciálne pre beauty profesionálov. Môžete si vybrať jeden konkrétny modul (Stratégia a povedomie, Facebook na maximum alebo Majstrovský Instagram) alebo ich mať všetky spolu v Kompletnom marketingovom kurze.

Žiaden komentár. Buďte prvý kto ho pridá.

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Cart
  • No products in the cart.